Nadchodzące trendy 2020: fitness i zdrowie. Których z nich spróbujesz?

Nowy rok przyniesie nowe wyzwania oraz spojrzenie na treningi i zdrowy tryb życia z innej strony. Świat się zmienia, a razem z nim sposób, w jaki funkcjonujemy. Co będzie coraz popularniejsze?

Każdy rok zaczynamy od nowych postanowień i wyzwań. W styczniu pojawia się wiele informacji na temat wchodzących trendów w modzie, czy żywieniu. Magazyn Women's Health UK udostępnił ciekawy artykuł na temat tego, co nowego pojawi się w roku 2020 w sekcji zdrowia i fintessu. Co jest warte naszego czasu i pieniędzy? Wybraliśmy kilka propozycji, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Trendy fintess&zdrowie na rok 2020

  1. Wełna materiałem na... sportowe obuwie - wełniany materiał na buty posiada wiele zalet: odprowadza pot, jest trwały a nawet pomaga zrównoważyć naszą temperaturę podczas ćwiczeń. 
  2. Więcej drinków bezalkoholowych - spożywamy coraz więcej zdrowych posiłków i ograniczamy mięso na korzyść większych porcji warzyw i owoców. Przyjdzie kolej na alkohol, którego będziemy spożywać coraz mniej. Bezalkoholowe drinki już są bardzo modne, a to dopiero początek. Nadchodzi prawdziwa drinkowa rewolucja. Ostatnim hitem w Wielkiej Brytanii jest "Aqua Spritz" czyli mieszanka wody gazowanej z odrobiną alkoholu.
  3. Podkasty zamiast Instagrama - media społecznościowe to prawdziwe pożeracze czasu. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że wpadło w pułapkę wirtualnej rzeczywistości. Wśród społeczeństwa zaczął się jednak pojawiać nowy trend, którym są podkasty. Nagrywane audycje mogą dotyczyć dosłownie wszystkiego. W sieci i na specjalnych stronach znajdziemy słuchowiska o zdrowym trybie życia, dietach, ćwiczeniach, medytacji, czy fitnessie. W czasie słuchania możemy zająć się czymś pożytecznym. Znaleźć czas na posprzątanie mieszkania, czy przejść się na spacer, zaczerpnąć świeżego powietrza.
  4. Szybkie, ale intensywne treningi - wśród wypowiedzi trenerów osobistych oraz osób, które regularnie ćwiczą na siłownię ta moda jest widoczna już dzisiaj. Coraz więcej pojawia się nagrań prezentujących przykładowo 20-minutowe treningi, które skupiają się na dokładności i intensywności wykonywanych ćwiczeń. Efektowne zajęcia nie muszą trwać kilku godzin - wszystko zależy od naszej techniki i systematyczności.
  5. Joga coraz popularniejszym treningiem - ten typ ćwiczeń to nie tylko doskonałe rozciąganie ciała i mięśni, lecz także idealna przerwa podczas pracy, aby zminimalizować stres. Wystarczy pięć minut jogi w ciągu dnia, aby poczuć różnicę i stać się bardziej produktywnym. Ostatnim trendem jest łączenie elementów jogi z innymi ćwiczeniami np. HIIT i cardio. Joga zalecana jest zwłaszcza dla osób, które spędzają dużo czasu przed komputerem, ćwiczenia świetnie wpływają na kręgosłup i postawę naszego ciała. 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.