Filet z mintaja - ile zawiera kalorii? Jak przygotować smaczne i zdrowe danie z ryby w piekarniku?

Mintaj jest jedną z najzdrowszych ryb, które nie zawierają dużo tłuszczu oraz przyspieszają metabolzm naszego organizmu. Filety z mintaja to doskonały pomysł na zdrowy, smaczny i mało kaloryczny obiad.

Mintaj zawiera wiele właściwości odżywczych. To świetny wybór dla każdego, kto potrzebuje szybkiego zastrzyku wartościowego białka po intensywnym treningu. Ten gatunek ryby powinien się znaleźć w jadłospisie każdego, kto dba o linię.

Mintaj - wartości odżywcze, liczba kalorii i przeciwwskazania 

Mintaj posiada wiele potrzebnych witamin i minerałów, a w dodatku jest niskokaloryczny. W 100 gramach ryby znajduje się jedynie 56 kalorii. Dla porównania taka sama ilość łososia to porcja 179 kalorii, a makreli aż 205! W rybie znajdziemy między innymi:

  • białko;
  • fosfor;
  • witaminę D;
  • witaminę A;
  • selen;
  • kwasy omega-3.

Mintaj świetnie sprawdzi się w jadłospisie kobiet w ciąży, ponieważ posiada bardzo mało rtęci. Ryba dobrze wpływa na odporność organizmu, dodatkowo zawarte w niej kwasy omega-3 chronią organizm przed wchłanianiem szkodliwych substancji z dymu tytoniowego. 

Filet z mintaja w piekarniku - przepis

Szukasz ciekawego przepisu na zdrowe potrawy rybne? Spróbuj filetu z mintaja zapiekanego w folii. Przepis jest niezwykle prosty i szybki w wykonaniu. 

Składniki:

  • filety z mintaja
  • pietruszka lub koperek
  • cebula
  • sok z cytryny
  • 4 różyczki brokuła lub kalafiora
  • sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania: Najpierw dokładnie umyj rybę. Następnie przygotowane mięso dopraw pieprzem i solą, na koniec pokrop je sokiem ze świeżej cytryny. Wtedy połóż rybę na folii aluminiowej. Cebulę obierz i pokrój w plasterki i połóż na rybie. Całość szczelnie okryj folią. Tak przygotowaną potrawę włóż do piekarnika i piecz przez 30 minut w temperaturze 180 stopni. W wolnym czasie posiekaj koperek lub pietruszkę, ugotuj kalafior lub brokuł. Gdy ryba upiecze się, podaj wszystko z warzywami posypanymi zieleniną.

Filet z mintaja na parze

W tej wersji ryba jest równie smaczna. Zacznij od umycia ryby i doprawienia jej solą i pieprzem. Umieść ją w parowarze. W oddzielnym naczyniu ugotuj ziemniaki oraz groszek z marchewką. Gotowanie na parze sprawia, że w posiłkach pozostaje więcej minerałów i witamin.

Życzymy smacznego!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.