Jak ćwiczyć drugi podbródek? Dzięki tym ćwiczeniom zauważysz różnicę już po tygodniu ćwiczeń!

Drugi podbródek pojawił się znikąd? Niestety to nie tylko problem osób z dużą nadwagą. Może pojawić się nawet u bardzo szczupłych osób. Jak sobie z nim radzić? Okazuje się, że regularnie wykonywane ćwiczenia na drugi podbródek mogą naprawdę wiele zdziałać!

Ćwiczenia na drugi podbródek a przyczyny powstawania

Na wstępnie warto sobie uświadomić, że drugi podbródek to problem nie tylko osób, które borykają się ze zbędnymi kilogramami. Także osoby bardzo szczupłe mogą mieć zwisające pod brodą dodatkowe fałdy skóry. Nie tylko wygląda to nieatrakcyjnie, lecz także pogarsza samopoczucie. Za każdym razem, kiedy spojrzymy w lustro, widzimy zbędną skórę.

Przyczyn powstania drugiego podbródka jest wiele. Okazuje się, że zazwyczaj powstaje on niestety na naszą własną prośbę. Brak ruchu, zła dieta, a nawet nieprawidłowa postawa ciała może mieć wpływ!

Niestety o ile na pierwsze powody mamy wpływ, o tyle drugie są już zupełnie od nas niezależne. Drugi podbródek pojawia się często jako konsekwencja starzenia się organizmu. To właśnie na twarzy i szyi najszybciej widać zmiany. Skóra w tych rejonach ciała jest najdelikatniejsza.

Jest jeszcze jedna przyczyna powstawania drugiego podbródka. To zmora naszych czasów. Mowa tu o “efekcie smartfona”. Od dziecka wpatrujemy się w ekran telefonów. Często trzymamy pochyloną do przodu głowę. Od takiej pozycji tworzy się fałda skóry pod brodą. Jeśli nie ćwiczymy mięśni twarzy, skóra szyi traci jędrność i obwisa. Nawet jeśli mamy dwadzieścia lat i jesteśmy szczupli!

Ćwiczenia na drugi podbródek - efekty

Co więc robić, aby pozbyć się drugiego podbródka? Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Efekty ćwiczeń na drugu podbródek naprawdę mogą nas zaskoczyć. Przy systematycznej pracy zauważymy, że skóra stanie się bardziej jędrna, elastyczna. Szybko odzyska dawną sprężystość i przestanie nas “straszyć” brzydkim wyglądem. Ważne jednak jest to, że musimy wykonywać regularnie ćwiczenia na drugi podbródek. Tylko w ten sposób zobaczymy efekty naszej pracy.

Ćwiczenia likwidujące drugi podbródek to nie wszystko!

Ćwiczenia likwidujące drugi podbródek są kluczowe, to jednak nie wszystko, co możemy zrobić w walce o piękną i elastyczną skórę szyi. Doskonałym pomysłem są bowiem także masaże. Skoro nasza skóra zaczyna tracić jędrność już po 25. roku życia, to już wtedy powinniśmy pomyśleć o systematycznych masażach tej okolicy ciała. Masaże szyi sprawią, że skóra dłużej pozostanie jędrna, a silne mięśnie okolic podbródka utrzymają nasz owal twarzy.

Taki masaż rób zawsze podczas porannej i wieczornej pielęgnacji twarzy. Kiedy nawilżysz skórę kremem, zacznij masować delikatnie twarz. Możesz wziąć odrobinę więcej kosmetyku, aby dodatkowo nawilżyć skórę. Zawsze wykonuj okrężne ruchy twarzy. Od dołu do góry. Najlepiej używaj tylko dwóch palców dłoni - środkowego i wskazującej. Nie omijaj boków szyi - to właśnie w tym miejscu skóra jest szczególnie delikatna. Możesz także spróbować ostrożnie oklepywać wierzchem dłoni podbródek i lekko szczypać go dwoma palcami. Takie działanie pobudzi krążenie i znacząco zwiększy wchłanianie przez skórę składników odżywczych zawartych w kremie.

Ćwiczenia na drugi podbródek w tydzień

Przejdźmy jednak do najlepszych ćwiczeń na podbródek, których efekty zauważymy już po tygodniu!

Ćwiczenia na drugi podbródek w tydzień - buziaki do góry. Odchyl głowę do tyłu i układaj usta jak do całusa. Napinaj i rozluźniaj mięśnie szyi. Zrób trzy serie, w każdej wykonaj 30 powtórzeń.

Ćwiczenia na drugi podbródek w tydzień - wyciąganie języka. Trzymaj głowę prosto i wyciągnij język, tak aby położyć go na brodzie. Ruchem pulsacyjnym postaraj się wyciągać go jeszcze bardziej. Powtórz 15 razy. Zrób trzy serie ćwiczenia.

Ćwiczenia na drugi podbródek w tydzień - pokazywanie dziąseł. Rozluźnij mięśnie twarzy i zamknij usta. Obniż dolną wargę, tak mocno, aby pokazać dolne dziąsła. Zrób 30 powtórzeń.

Ćwiczenia na drugi podbródek w domu - kiedy ćwiczyć?

Zastanawiasz się, kiedy i ile razy wykonywać ćwiczenia na drugi podbródek w domu? Warto ćwiczyć przynajmniej trzy razy w tygodniu. Jednorazowy trening powinien nam zajmować około 15 minut. Jeśli jednak liczyć na bardzo szybkie efekty, ćwicz nawet codziennie - rano i wieczorem, podczas pielęgnacji twarzy.

Więcej o: