Co jeść, żeby nie przytyć w święta? Kilka sposobów na utrzymanie wagi po Bożym Narodzeniu. To nie musi być trudne

Jak nie przytyć w święta? Wystarczy wprowadzić tylko kilka zasad, dzięki którym nie będziemy musieli martwić się dodatkowymi kilogramami zaraz po Bożym Narodzeniu.

Każdy z nas raczej nie chciałby spędzić Wigilii i Bożego Narodzenia na diecie. Takie przeświadczenie panuje w społeczeństwie i jest poniekąd zrozumiałe. Jednocześnie bardzo często zdarza się, że wielu z nas narzeka na nadprogramowe kilogramy po Bożym Narodzeniu. Jak więc jeść, by nie przytyć i wciąż cieszyć się smakiem potraw na świątecznym stole? 

Co zrobić, żeby nie przytyć w wigilię? 

Przede wszystkim należy spożywać posiłki z głową. Nadmiar potraw na wigilijnym stole potrafi przyprawić o zawrót głowy. Chcemy wszystkiego spróbować i nie myślimy zupełnie o konsekwencjach naszego obżarstwa. Warto jednak pamiętać, że zjedzone kalorie tak szybko nie wyparują i będzie trzeba je jakoś spalić. Co więc jeść, by nie przytyć w święta? Jednej odpowiedzi na to pytanie nie ma, trzeba natomiast pamiętać o tym, że najbardziej kaloryczne wcale nie musza być ciasta. Na świątecznym stole znajduje się bardzo wiele potraw, które są ciężkie i trudne do trawienia. Wszystkie dania z sosami i tłuszczem to prawdziwa zmora dla naszego żołądka. Ciężkostrawne jedzenie nie służy ani kondycji naszego organizmu, ani naszej wadze. 

Najważniejsze porady

1. Należy pamiętać o piciu wody. Zwykłej wody. Wszelkiego rodzaju kompoty zawierają dość sporo cukru. 

2. Warto przez ten intensywny dla żołądka czas nie przerywać ćwiczeń. Jeśli do tej pory trenowałeś, nie poddawaj się. Jeśli nie miałeś w zwyczaju ćwiczyć, wprowadź kilka delikatnych ruchów do codziennej rutyny. Pamiętaj jednak, by nie praktykować ich bezpośrednio po jedzeniu!

3. Staraj się jeść przed piciem alkoholu, nie po albo w trakcie. Takie działanie pozwoli uniknąć uczucia głodu, które zazwyczaj budzi się po przyjęciu procentów. 

Jeśli jednak już się przejadłeś, wypij siemię lniane. Przez resztę dnia możesz pić także wodę z cytryną. Po takim wysiłku warto także nieco odpocząć. Pamiętaj jednak, by nie zasypiać, bo wtedy organizm gromadzi najwięcej tłuszczu. 

Co jeść w święta?

W święta można postawić na dietetyczne wersje popularnych potraw. Na przykład fit ciasta cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród amatorów słodkości. Dostępnych jest naprawdę sporo gotowych przepisów na dietetyczne dania, które idealnie sprawdzą się podczas Bożego Narodzenia. 

W święta można tak naprawdę jeść wszystko, ale należy zachować zdrowy rozsądek. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA