Dieta rozdzielna, czyli jaka? Poznaj zasady diety rozdzielnej i wypróbuj sprawdzone przepisy

Dieta rozdzielna zalicza się do grup diet odchudzających. Na dodatek do zespołu diet, które opierają się na zasadzie niełączenia pewnych grup składników. Zdaniem wielu dietetyków niełącznie niektórych produktów to klucz do sukcesu. Czym wyróżnia się tu dieta rozdzielna?

Dieta rozdzielna – jadłospis

Dieta rozdzielna została wymyślona przez amerykańskiego lekarza, doktora Williama Haya. Specjalista przyjął w swoich założeniach, że nasz organizm nie radzi sobie w tym samym czasie z trawieniem białka i węglowodanów. Do ich trawienia potrzebne są bowiem różne enzymy. Kiedy łączymy węglowodany i białko w diecie możemy doprowadzić nawet do wystąpienia wielu chorób.

Hay wskazał także kilka karygodnych błędów w odżywianiu. Niestety często popełnianych. Wymienił on między innymi jedzenie niewielkich ilości warzyw i owoców. Drugim olbrzymim błędem z naszej strony, zdaniem amerykańskiego lekarza, jest to, że nie przykładamy wagi do oczyszczania organizmu z toksyn.
Jego dieta rozdzielna zapewnia nie tylko odchudzanie, właściwą podaż warzyw i owoców, lecz także właśnie oczyszczanie organizmu z toksyn. Dodatkowo w ciągu dwóch tygodniu możemy schudnąć nawet 2,5 kg. Dieta rozdzielna zakłada jednak w codziennym jadłospisie jedynie 1000 kalorii.

William Hay zaplanował jadłospis diety rozdzielnej w ten sposób, że podzielił spożywane produkty na trzy grupy. Wyróżnił pożywienie neutralne, białkowe i węglowodanowe. W grupie neutralnej znlazły się między innymi woda, oleje, oliwa, kawa, herbata, orzechy, nasiona, warzywa (oprócz ziemniaków), soki warzywne i owocowe, miód, słodziki, wędzone na zimno mięso oraz ryby, a także zakwaszane produkty mleczne.
Do grupy białkowej lekarz zaliczył owoce (bez bananów), gotowane mięso, drób, ryby, sery o niskiej zawartości tłuszczu, warzywa strączkowe, wędliny i mleko. Natomiast do grupy węglowodanowej włączył ziemniaki, pieczywo, cukier, ciastka, makaron, ryż, kasze, banany, suszone owoce, musli, kukurydzę.
Główną zasadą w diecie rozdzielnej jest niełączenie. Nie jemy więc przykładowo mięsa z pieczywem, ziemniakami czy ryżem. Chude mięso spożywamy wyłącznie z warzywami, ziarnami. Nie łączymy też powyżej wymienionych grup.

Ważną zasadą diety rozdzielnej jest spożywanie pięciu posiłków w ciągu dnia. Istotne jest, aby śniadanie i podwieczorek miały mniej niż 100 kalorii! To niewiele! Owoce spożywamy tylko jako przekąskę, zawsze na pusty żołądek.
Między posiłkami białkowymi i węglowodanami musimy utrzymać czterogodzinne przerwy. Nie używamy przypraw nadających ostry smak daniom. Nie smażymy nic na patelni. Każda kolacja i wszystkie nasze obiady muszą w składnikach zawierać choć jeden „spalacz tłuszczu”. Wszystko jedno, który. Wybieramy więc między jodem, karnityną, witaminą C, żelazem, wapniem, chromem i magnezem.

Bezwzględnie z jadłospisu diety rozdzielnej wykluczamy takie produkty jak: cukier, kawę, czekoladę, sól, mocną herbatę, napoje gazowane, białe pieczywo, wędliny, czerwone mięso, ciasta, produkty w proszku, alkohol i wysoko przetworzone jedzenie.
Dieta rozdzielna – tabela
Jeśli chcesz przejść na dietę rozdzielną, ale obawiasz się, że nie jesteś w stanie zapamiętać wszystkich składników, które możesz spożywać, a które są absolutnie zakazane, mamy wskazówkę. To ułatwi nam znacząco życie i gotowanie w kuchni. Wystarczy nakleić na lodówkę tabelę diety rozdzielnej. Tabelę diety rozdzielnej bez trudu znajdziesz w wyszukiwarce w internecie. Pięknie podzielone produkty na trzy grupy i posegregowane w tabeli będą rzucały się w oczy i nie pomylisz się podczas gotowania.

Dieta rozdzielna – przepisy

Przepisy kulinarne w diecie rozdzielnej nie muszą być trudne. Gotowanie w diecie rozdzielnej spokojnie możne skupiać się wyłącznie na łatwych przepisach. Prezentujemy przykładowe dwa przepisy diety rozdzielnej, które przygotujesz błyskawicznie.

Dieta rozdzielna – łatwy przepis na owsiankę

Składniki: garść płatków owsianych, garść płatków pszenicznych np. żytnich), garść żurawiny, łyżka miodu, woda.
Przygotowanie: Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą. Zalej wodą. Poczekaj aż namiękną. Możesz owsiankę zagotować i podawać ciepłą, ale równie dobrze smakuje także na zimno.
Dieta rozdzielna – łatwy przepis na makaron z sosem pesto
Składniki: makaron, oliwa, krzaczek bazylii, dwa ząbki czosnku, garść orzeszków ziemnych
Przygotowanie: Makaron ugotuj al dente. W tym czasie w blenderze zmiksuj orzechy ziemne, listki z całego krzaczka bazylii oraz odpowiednią ilość oliwy z oliwek. Połącz powstałą masę z makaronem.

Więcej o:
Copyright © Agora SA