Marzysz o lepszej kondycji, poprawie wytrzymałości fizycznej, a przy tym chcesz się czuć atrakcyjnie i kobieco? Koniecznie spróbuj tańca brzucha. To świetny sposób na podbudowanie pewności siebie. A systematyczny taniec brzucha przyniesie także wiele pozytywnych efektów.
Na czym polega taniec brzucha? Taniec brzucha, zwany także orientalnym albo wschodnim, kojarzy się wszystkim ze zmysłowym poruszaniem biodrami i brzuchem. To jednak nie jedyne partie ciała, które pracują. Podczas tańca brzucha pracują prawie wszystkie mięśnie!
Taniec brzucha angażuje mięśnie nóg, brzucha, pleców, a nawet głowy. Dzięki temu staje się świetną alternatywą dla ćwiczeń na mięśnie brzucha. Jeśli robienie skośnych brzuszków, pompek czy skrętów nie jest dla ciebie albo zwyczajnie cię nudzi, postaw na taniec brzucha. Twój brzuch po regularnych ćwiczeniach ma szansę być jak ze stali.
Mięśnie brzucha podczas tańca naprzemiennie rozluźniają się i napinają. Dodatkowo obroty miednicą doskonale rzeźbią kobiece partie ciała – także brzuch, ale ponadto biodra, uda i pośladki.
Skoro wiemy już, że podstawową zaletą tańca brzucha jest ćwiczenie mięśni brzucha, pora zastanowić się jakie jeszcze korzyści przyniesie nam ta aktywność fizyczna. Systematycznie wykonywany taniec brzucha pozwala uzyskać wyraźne wcięcie w talii, zaokrąglić linię bioder, wzmocnić mięśnie nóg, ramion oraz grzbietu.
Piękne mięśnie brzucha to więc nie wszystko. Za sprawą tej naprawdę wymagającej aktywności fizycznej, sylwetka nabiera zupełnie innych kształtów. Można powiedzieć, że staje się bardziej kobieca. Oczywiście mamy tu na myśli klasyczny wzorzec kobiecego piękna, czyli zaokrąglone biodra, wyraźnie zarysowaną talię. Osoby, które uważają, że przy ich typie sylwetki taniec brzucha nic nie da, nie mają racji. Odpowiednio dobrany układ wpłynie na poprawę kształtów u różnych typów figur.
Co ciekawe, niewtajemniczeni obserwując tancerki tańca brzucha nie widzą różnicy między układami. A tak naprawdę istnieje wiele odmian tańca brzucha. Przykładowo mamy do czynienia z belly dance show, raqs assaya, beledi, czy klasycznym tańcem egipskim.
I tak belly dance to rodzaj spektaklu. Kiedy podziwiamy tancerki brzucha wykonujące belly dance, czujemy się jak w teatrze. Podczas tańca wykorzystuje się światła, różne rekwizyty. Natomiast raqs assaya to rodzaj folklorystyczny tańca egipskiego. Wykonuje się go wraz z laskami. To jeden z nielicznych tańców brzucha, który mogą ćwiczyć także mężczyźni. Wśród tej odmiany wyróżniamy między innymi taniec z laską saidi i taniec z laską beledi.
Do klasycznego tańca egipskiego potrzebna jest solidna technika. To taniec, który wymaga największego przygotowania od tancerzy. Zakłada on wykonanie właściwego ruchu tancerki do konkretnych instrumentów muzycznych. Ciekawostką i wyróżnikiem są tu ruchy rąk, które są bardzo przejmujące.
Ostatni z wymienionych przez nas rodzajów tańca brzucha, czyli taniec beledi, to bardzo różnorodna odmiana. Można go interpretować na wiele sposobów, więc praktycznie każdy tancerz może mieć swoją odmianę beledi.
Tancerki tańca brzucha szkolą się długie lata. To dla nich nie tylko forma aktywności ruchowej, lecz także sposób na życie, cała filozofia. Wśród najbardziej znanych tancerek brzucha można wyróżnić między innymi: Sadie, Amar Gamal, Ansuya, Ava Flaming, Aziza, Bozenka, Isidora Bushkovski, Jillina, Morocco, Princess Farhana, Rachel Brice, Sonia, Tamalyn Dallal, Tamra Henna.
Ubranie do tańca brzucha jest bardzo charakterystyczne. Góra stroju to stanik lub obcisła, bardzo krótka koszulka. Koniecznie musi mocno opinać ciało. Stanik lub top są bogato zdobione. Liczne cekiny mienią się podczas tańca.
Dół stroju to zazwyczaj chusta, spódnica lub specjalne spodnie do tańca brzucha. Zazwyczaj to ubranie do tańca brzucha jest wykonane z lekko prześwitującej tkaniny.
Jeśli chodzi o buty, to niektóre tancerki nie używają butów, inne tańczą w baletkach.
Muzyka do tańca brzucha jest bardzo energetyczna. Często wykorzystuje się ludową muzykę turecką. Czasem jest to muzyka egipska. Orientalna rytm miesza się, ewoluuje i łączy najróżniejsze style.