Jak jeść, gdy borykasz się z niedoczynnością tarczycy? Chodakowska edukuje fanki

Ewa Chodakowska wykorzystała swój profil na Facebooku, żeby poruszyć bardzo ważny i popularny obecnie temat: diety przy zaburzeniach pracy tarczycy.
Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Ewa uczy

Ewa Chodakowska wrzuca piękne zdjęcia z tropikalnych podróży albo ujęcia z sesji, w których prezentuje nowe, piękne ubrania sportowe. Tym razem jednak postanowiła spróbować czegoś nowego. 

Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Zapytała eksperta

Ewa chce edukować swoje fanki i dostarczać im specjalistycznej wiedzy, dlatego zaangażowała do współpracy Martę Mieloszyk-Pawelec, ekspertkę w zakresie mikroodżywiania z przychodni Lifestylemed.

Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Czego unikać?

"W przypadku zaburzeń w pracy tarczycy, dieta stanowi jeden z najważniejszych elementów terapii. Jak jeść gdy borykasz się z niedoczynnością tarczycy? Przede wszystkim: ŚWIADOMIE.' - pisze trenerka.

- Unikaj substancji toksycznych takich jak: konserwanty, barwniki, metale ciężkie, pestycydy, tytoń.

- Zwracaj uwagę na jakość pożywienia - mięso bez hormonów i innych środków chemicznych, jajka od kur karmionych odpowiednim ziarnem (len, dynia, sezam - bogate w kwasy tłuszczowe omega 3) i ryby mające certyfikat ASC lub MSC.

- Zdecydowanie unikaj pokarmu grillowanego i z mikrofalówki oraz przechowywanego i transportowanego w plastikowych pojemnikach.

Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Co wybierać?

- Wybieraj produkty świeże, sezonowe.

- Produkty, które warto spożywać: karczochy, rozmaryn, kurkuma, cytryny, ananas, rzepa, por, jabłka, szparagi, cebula i zielona herbata

- Pij odpowiednie ilości wody i naparów takich jak lipa, rumianek


- Faworyzuj: świeże sezonowe owoce, suszone owoce, pełnoziarniste produkty, warzywa surowe i gotowane na parze, zielone sałatki, woda z cytryną, miód rozmarynowy, oleje roślinne bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe.

Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Lista produktów

Zredukuj spożycie: mięsa czerwonego (do 1 razu w tygodniu), tłuszczów zwierzęcych, smalcu, rosołu na czerwonym mięsie, cukru rafinowanego, białego pieczywa, mleka, produktów homogenizowanych, kawy, czekolady

Rozsądnie spożywaj: jajka, soję, groch i inne strączkowe.

Unikaj: wieprzowiny i wędlin, konserw, tytoniu, alkoholu

Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska Facebook.com, Ewa Chodakowska

Oby więcej takich postów!

Fanki Ewy zareagowały bardzo entuzjastycznie na pomysł Ewy o edukowaniu na temat różnych schorzeń. Nic dziwnego, problemy z pracą tarczycy ma wiele Polek. 

Jedna z nich napisała w ten sposób:

Chętnie bym przeczytała artykuł (chyba że już był) o ćwiczeniach dla osób z chora tarczycą,np mi lekarz nie pozwolił. Się zbytnio przemęczac dużo spacerować, więc dużo twoich programów niestety nie mogę realizować, ale. Może są inne ćwiczenia które przy tarczycy można wykonywac? Chętnie się dowiem
Więcej o:
Copyright © Agora SA