Postaw na fiolet na talerzu! Poznaj 6 powodów, dla jakich warto włączyć do swojego menu fioletowe warzywa i owoce. Będziesz zaskoczona efektami!

Swój charakterystyczny kolor zawdzięczają antycyjanom. To naturalne barwniki, które przy okazji mają szereg cennych dla naszego zdrowia właściwości, m.in. działają przeciwnowotworowo, przeciwalergicznie i przeciwgrzybiczo. Dlatego w żadnym wypadku nie powinno zabraknąć w twoim menu fioletowych warzyw i owoców.
Figa zawiera sporo błonnika i pektyn Figa zawiera sporo błonnika i pektyn Pinterest

Silne działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne

Poza tym figi suszone mają bardzo dużo wapnia, więc wzmacniają kości i zęby. Surowe figi doskonale smakują faszerowane lekkim serkiem i polane odrobiną miodu. Możesz je podawać lekko zapieczone, z odrobiną posiekanej świeżej mięty.

Menu przed treningiem i po nim. Sprawdź, czy nie popełniasz błędów!

Czarna marchew ma w rzeczywistości fioletowy kolor Czarna marchew ma w rzeczywistości fioletowy kolor Pinterest

Bardzo dobry wpływ na wzrok

Fioletowa, a właściwie czarna marchew, poza tym, że doskonale wygląda, świetnie też smakuje. To wspaniały skłądnik warzywnych szaszłyków. Nabij ją na szpadki wraz z innymi kolorowymi warzywami: bakłażanem, żółtą papryką, pomidorkami koktajlowymi etc. 

5 przepisów na czekoladowe desery do 150 kcal

Czerwona kapusta zawiera bardzo dużo potasu, wapnia i siarki Czerwona kapusta zawiera bardzo dużo potasu, wapnia i siarki Pinterest

Fioletowe warzywa wymiatają wolne rodniki

Zwykle jemy ją surową, w formie surówki do obiadu. Doskonale jednak smakuje zapiekana. Główkę kapusty przekrój na pół, następnie każdą połówkę ostrożnie pokrój na grube plastry. Rozłóż na blasze wyłożonej pergaminem. Oprósz solą i pieprzem, skrop oliwą i cytryną. Zapiecz w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180° C.

Bakłażan jest niskokaloryczny, 100 g tego warzywa to ok 20 kcal Bakłażan jest niskokaloryczny, 100 g tego warzywa to ok 20 kcal Pinterest

Pomagają w odchudzaniu

Bakłażan to lekka i zdrowa przekąska, jest niskokaloryczny, a jednocześnie zawiera sporo potasu, wapnia i magnezu. Poza tym jest bogaty w błonnik, który wspomaga odchudzanie. Doskonale smakuje zapieczony z kaszą gryczaną i polany lekkim sosem jogurtowym.

Śliwki doskonale wpływają na układ trawienny Śliwki doskonale wpływają na układ trawienny Pinterest

Obniżają poziom złego cholesterolu

Śliwki - zarówno te świeże, jak i suszone, a także w formie przetworów to naturalny składnik przeczyszczający. Kiedy późnym latem i wczesną jesienią pojawią się na drzewach, warto przygotować z nich przetwory na zime. Powidła śliwkowe to doskonały dodatek do tostów i ciast.

6 sposobów na odchudzenie ulubionej pasty! Jedz bez obaw o sylwetkę

Szparagi są uznawane za jeden z najskuteczniejszych afrodyzjaków Szparagi są uznawane za jeden z najskuteczniejszych afrodyzjaków Pinterest

Zapobiegają cukrzycy

Szparagi (także te fioletowe) zawierają bardzo dużo błonnika, który usprawnia procesy trawienia. Najlepiej jeść je ugotowane, bo wtedy nie tracą swojego pięknego koloru i stanowią wspaniała dekorację dania. Doskonale nadają się także jako składnik sałatek. Możesz je połączyć z suszonymi pomidorami, jajkiem na twardo i mieszanką sałat.

Tych 6 zdrowych produktów to jednocześnie bomby kaloryczne. Jeśli dbasz o linię, jedz je z umiarem!

Więcej o: