Jak jeść węglowodany i nadal tracić tłuszcz?

To najlepsza wiadomość, jaką mogłaś usłyszeć: możesz jeść węglowodany i wciąż chudnąć! Rozwiewamy wszystkie mity. Raz na zawsze. Jeśli więc nie wyobrażasz sobie życia (i kolacji) bez pieczywa, koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Węglowodany potrafią pomóc w utracie wagi Węglowodany potrafią pomóc w utracie wagi Fotolia

Węglowodany mogą pomóc w utracie wagi. Jak?

"Dobre" węglowodany mogą przyczynić się do utraty tłuszczu, a ich obecność w naszym menu jest bardzo ważna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Chodzi tu przede wszystkim o błonnik, który pęcznieje w żołądku i powoduje uczucie sytości. Poza tym reguluje procesy trawienia.

Zobacz: Tych 6 zdrowych produktów, to jednocześnie bomby kaloryczne! Jeśli dbasz o linię, jedz je z umiarem!

Dobre źródła węglowodanów w diecie, dzięki nim schudniesz Dobre źródła węglowodanów w diecie, dzięki nim schudniesz Fotolia

Które węglowodany są najlepsze?

Najlepiej sięgać po produkty pełnoziarniste, takie jak: owies, ryż, komosa ryżowa, kasze, pełnoziarniste makarony, zarówno białe, jak i słodkie ziemniaki, warzywa, pełnoziarniste pieczywo. To najlepsze źródła węglowodanów.

Węglowodany, których powinnaś unikać to:

biała mąką, cukier, wszystkie słodycze, produkty przetworzone

  

Jak jeść węglowodany, żeby chudnąć Jak jeść węglowodany, żeby chudnąć Fotolia

Jak jeść węglowodany, aby schudnąć

Włączenie "dobrych" węglowodanów do diety gwarantuje dobrze zbilansowana dieta, czyli odpowiednie proporcje zachowane między makroskładnikami - węglowodanami, białkami i tłuszczami. Rozłożenie spożywanych węglowodanów w ciągu całego dnia, pozwala zachować równowagę. 

Zobacz: 6 sposobów na odchudzenie ulubionej pasty. Jedz bez obaw o swoją sylwetkę!

Zbilansowane posiłki. Rozkład węglowodanów w ciągu dnia Zbilansowane posiłki. Rozkład węglowodanów w ciągu dnia Fotolia

Najlepsze rozłożenie węglowodanów w poszczególnych posiłkach

Jedz około pięć posiłków dziennie, w każdym z nich rozkładając jedzenie między węglowodany, białka i tłuszcze. 

Źródła białek:

mięso, ryby, nabiał, rośiny strączkowe, jaja

Źródła tłuszczów:

tłuste mięsa, oliwa z oliwek, orzechy, ryby, nasiona, awokado, jaja

            

Przykładowy jadłospis w ciągu dnia - 1800 kcal Przykładowy jadłospis w ciągu dnia - 1800 kcal Fotolia

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: Jajecznica z pietruszką, pieczywo

II Śniadanie: Jogurtowy koktajl ze szpinaku, winogron, jabłka i banana

Obiad: Makaronowa zapiekanka z tuńczykiem i szpinakiem

Kolacja: Hiszpańskie pomidorowe kanapki z mozzarellą i oliwkami

Więcej: Jak wygląda dieta 1800 kcal. Przykładowy jadłospis

Więcej o:
Copyright © Agora SA