Nie przejadaj się! Oto 6 sygnałów od organizmu, że jesz za dużo

Przejadanie się jest bardzo groźne! Jego efektem są nie tylko nadprogramowe kilogramy, ale i wiele poważnych chorób. Organizm jednak potrafi informować, że spożywasz więcej jedzenia, niż powinnaś. Nie lekceważ tych znaków!
Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Fotolia

Wciąż jest ci za gorąco

Jeśli po posiłku robi ci się nieznośnie gorąco, to najprawdopodobniej dlatego, że dostarczyłaś organizmowi więcej jedzenia niż trzeba. Aby sobie poradzić w takiej sytuacji, metabolizm znacznie przyspiesza, tętno rośnie, a w efekcie tego podnosi się temperatura ciała. To bardzo jasny znak od twojego organizmu, że się nie najdałaś, a przejadłaś. 

Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Pinterest

Problemy ze snem

To kolejny sygnał, który organizm wysyła, jeśli zbyt pofolgowałaś ostatnio z jedzeniem. Twoje problemy z zasypianiem mogą być skutkiem tego, że dostarczasz organizmowi w postaci jedzenia więcej energii niż on potrzebuje. A jeżeli często w nocy się budzisz, dzieje się tak dlatego, że po wieczornej uczcie poziom cukru we krwi zaczyna spadać i przyzwyczajony do stałych i sporych dostaw pokarmu organizm, zaczyna się o niego upominać. 

Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Fotolia

Częste wizyty w toalecie

Jeśli zauważyłaś, że ostatnio częściej niż zwykle odwiedzasz toaletę, może to oznaczać, że jesz więcej, niż powinnaś. W efekcie twoje tempo przemiany materii jest wyższe, bo organizm musi sobie poradzić ze strawieniem wszystkiego, co mu zafundowałaś. A z resztą, musi przecież coś zrobić. W takiej sytuacji zdarzają się często także biegunki. Nie lekceważ tego ważnego sygnału!

Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Fotolia

Czujesz, jakbyś zapadała w śpiączkę?

Jeśli po jedzeniu oczy same ci się zamykają i najchętniej od razu poszłabyś spać, najprawdopodobniej oznacza to, że znów przesadzasz z ilością jedzenia. Dzieje się tak wtedy, kiedy wypełniasz żołądek szybciej, niż twoje ciało jest w stanie przekazać do mózgu informację "STOP!" W takiej sytuacji poziom cukru we krwi jest bardzo wysoki. Myślisz, że słodka kawa uratuje sytuacje? Może na chwilę. Zamiast po nią, sięgnij lepiej po szklankę zielonej herbaty, przewietrz się lub powąchaj jakiś olejek eteryczny. Działa pobudzająco!

Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Fotolia

Zawroty głowy

Pyszna zupa, jeszcze lepsze drugie danie, do tego deser i kawa? Po takiej uczcie mogą się pojawić zawroty głowy. To uciążliwy objaw, który czasem może towarzyszyć objadaniu się. Twoje tętno i metabolizm gwałtownie przyspieszyły, żeby organizm mógł strawić tę całą ucztę, którą sobie zafundowałaś. Jeśli masz taką możliwość, połóż się na chwilę w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Jeśli zawroty głowy po jedzeniu dopadły cię w pracy lub restauracji, napij się odrobiny wody i przejdź po świeżym powietrzu.

Oznaki przejadania się Oznaki przejadania się Fotolia

Częste uczucie zmęczenia

Jeśli wstałaś rano i czujesz się, jakbyś nie spała od tygodnia, zastanów się, co wczoraj jadłaś. A w zasadzie ile. Uczucie zmęczenia po nocy może oznaczać, że poprzedniego dnia zafundowałaś swojemu organizmowi ucztę, z którą jeszcze sobie nie poradził. Poziom cukru we krwi wciąż spada, a organizm ciężko pracuje, żeby wrócić do normy. Dobrze zapamiętaj to uczucie, kiedy kolejny raz będziesz chciała zjeść na raz wszystkie pozycje z menu w restauracji.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.