Trenerka Jen Winderstrom pokazała efekty dietetycznego wyzwania, które podjęła. Fani: "Szok!"

Jen Winderstrom to amerykańska trenerka i ekspertka od zdrowego żywienia, która swoimi radami dzieli się w programach telewizyjnych, m.in. w show o metamorfozach użytkowników 'The Biggest Loser'. Jen postanowiła wziąć udział w pewnym wyzwaniu i pokazała niesamowite efekty.
. . www.instagram.com/jenwiderstrom

Ona też ma za sobą gorszy czas

Jen Winderstrom, amerykańska trenerka znana z programu telewizyjnego 'The Biggest Loser', postanowiła podjąć się wyzwania, które jej rzucono w ramach żartu. Stwierdziła, że potrzebuje pewnej zmiany i nie sądziła, że to, czego spróbuje, przyniesie takie niesamowite efekty! 

Przyznała swoim fanom, że wszystkim zdarza się gorszy czas i ona właśnie taki miała. A wyzwanie, które jej rzucono, jest świetnym sposobem, by ponownie się zmotywować do pracy nad własnym ciałem. Przed rozpoczęciem wyzwania jadła często fast foody i nie była w najlepszej kondycji psychicznej. Teraz miała przejść na 17-dniową dietę ketogeniczną, czyli niskowęglowodanową. Opiera się ona na zastąpieniu węglowodanów tłuszczami zwierzęcymi oraz roślinnymi przy jednoczesnym umiarkowanym poziomie spożycia białka. W praktyce wiąże się to ze sporą liczbą wyrzeczeń i koniecznością stosowania się do dosyć rygorystycznego menu. Poniżej przedstawiamy wam podstawowe zasady diety ketogenicznej.

Dieta ketogeniczna Dieta ketogeniczna www.fotolia.com.pl

Węglowodany zastąp tłuszczem

W dużym uproszeniu dieta ketogeniczna to niska podaż węglowodanów i wysoka tłuszczów. Nie oznacza to, że mamy obżerać się frytkami i jeść fast foody. To bardzo restrykcyjny i kosztowny sposób odżywiania się.

Trzeba wybierać tylko wartościowe tłuszcze nasycone i zwierzęce. Do przygotowywania potraw stosuje się olej kokosowy (źródło MCT), olej lniany. Produkty wzbogaca się o siemię lniane, nasiona chia, sezam.

Częstym dodatkiem są jajka poddawane obróbce cieplnej maksymalnie przez 2-3 minuty. Dieta pomaga w szybszym spalaniu tkanki tłuszczowej. Jej zastosowanie wspomaga rozpad kwasów tłuszczowych, wskutek czego ciała ketonowe przybierają rolę podstawowego źródła energetycznego dla organizmu.

Warto wiedzieć, że diety nie można stosować długoterminowo, gdyż może prowadzić do kwasicy i spowodować problemy z nerkami.

. . www.instagram.com/jenwiderstrom

Szczere wyznanie wzbudziło uznanie jej fanów

Szczere wyznanie, które umieściła w poście na Instagramie, szybko stało się viralem w sieci i udostępniło je tysiące osób. Dla wielu stała się ona inspiracją i przypomniała wszystkim, że nikt nie jest doskonały w 100% - nawet trenerzy i osoby dbające o formę innych.

Pod koniec 17-dniowego wyzwania zamieściła na swoim instagramowym koncie zdjęcie, na którym pokazała imponujące efekty. Węglowodany, które zostały zastąpione zdrowymi tłuszczami, powodują, że organizm przechodzi w ketozę i spalanie tłuszczu w celu uzyskania energii. Zobaczcie tylko kolejne zdjęcie trenerki i jej płaski brzuch!

. . www.instagram.com/jenwiderstrom

Jaki jest wniosek?

Dlaczego trenerka postanowiła podzielić się rezultatami wyzwania, którego się podjęła? Bo chciała pokazać wszystkim osobom, że każdy z nas ma moc, by coś zmienić. Ona poczuła się świetnie po tym krótkim eksperymencie i zyskała siłę, by znowu zawalczyć o lepsze samopoczucie i sexy ciało.

Przyznała też, że dieta ketogenna doprowadziła do szybkich rezultatów i podczas jej stosowania nie doświadczyła głodu ani spadku energii. Podobało jej się, że potrawy są proste do przygotowania, a zasady diety jasne. Zachęciła też swoich fanów, by spróbowali wyzwania.

Poniżej przypominamy wam też 5 zdrowych, uniwersalnych zasad odżywiania według Jen Widerstrom dla wszystkich tych, którzy chcieliby zacząć żyć zdrowiej, ale nie wiedzą, od czego zacząć.

Zasda numer 1: jedz świadomie
<br>
<br>
Nie w pośpiechu, nie przy okazji robienia innych czynności, jak np. oglądanie telewizji czy prowadzenie samochodu. Jedzenie w spokoju, dokładne gryzienie, świadome konsumowanie każdego kęsu pomaga nie tylko cieszyć się jedzeniem, lecz także pomaga usprawnić trawienie i zapanować nad nadmiernym apetytem. Zasda numer 1: jedz świadomie

Nie w pośpiechu, nie przy okazji robienia innych czynności, jak np. oglądanie telewizji czy prowadzenie samochodu. Jedzenie w spokoju, dokładne gryzienie, świadome konsumowanie każdego kęsu pomaga nie tylko cieszyć się jedzeniem, lecz także pomaga usprawnić trawienie i zapanować nad nadmiernym apetytem. facebook.com jen winderstrom

Zasada numer 1: jedz świadomie

Nie w pośpiechu, nie przy okazji robienia innych czynności, jak np. oglądanie telewizji czy prowadzenie samochodu. Jedzenie w spokoju, dokładne gryzienie, świadome konsumowanie każdego kęsa pomaga nie tylko cieszyć się jedzeniem, lecz także usprawnić trawienie i zapanować nad nadmiernym apetytem.

Zasada numer 2: jedz prosto i 'czysto'
<br>
<br>
Trzymaj się podstawowych, naturalnych produktów - chudego mięsa, kasz, zielonych warzyw, jabłek, bananów. Przestań kupować mrożone dania, potrawy w słoikach. Z naturalnych, prostych produktów przygotujesz zdrowe posiłki, które dostarczą wartości odżywczych i 'dobrych' kalorii. Zasada numer 2: jedz prosto i 'czysto'

Trzymaj się podstawowych, naturalnych produktów - chudego mięsa, kasz, zielonych warzyw, jabłek, bananów. Przestań kupować mrożone dania, potrawy w słoikach. Z naturalnych, prostych produktów przygotujesz zdrowe posiłki, które dostarczą wartości odżywczych i 'dobrych' kalorii. facebook.com jen winderstrom

Zasada numer 2: jedz prosto i 'czysto'

Trzymaj się podstawowych, naturalnych produktów - chudego mięsa, kasz, zielonych warzyw, jabłek, bananów. Przestań kupować mrożone dania, potrawy w słoikach. Z naturalnych, prostych produktów przygotujesz zdrowe posiłki, które dostarczą wartości odżywczych i 'dobrych' kalorii.

Zasada nr 3: kontroluj porcje
<br>
<br>
Nie musisz obsesyjnie o nich myśleć, ważyć i mierzyć posiłków, ale mniej na uwadze proporcje, jakie znajdują się na talerzu. Według Jen 70 procent talerza powinny zajmować produkty, które ekspertka nazywa pochodzącymi z ziemi, jak warzywa i ziarna. Resztę może stanowić mięso. Zasada nr 3: kontroluj porcje

Nie musisz obsesyjnie o nich myśleć, ważyć i mierzyć posiłków, ale mniej na uwadze proporcje, jakie znajdują się na talerzu. Według Jen 70 procent talerza powinny zajmować produkty, które ekspertka nazywa pochodzącymi z ziemi, jak warzywa i ziarna. Resztę może stanowić mięso. facebook.com jen winderstrom

Zasada nr 3: kontroluj porcje

Nie musisz obsesyjnie o nich myśleć, ważyć i mierzyć posiłków, ale mniej na uwadze proporcje, które znajdują się na talerzu. Według Jen 70 procent talerza powinny zajmować produkty, które ekspertka nazywa 'pochodzącymi z ziemi', jak warzywa i ziarna. Resztę może stanowić mięso.

Zasada nr 4: spożywaj więcej kombinacji spalających tłuszcz
<br>
<br>
Taka kombinacja to np. białko+tłuszcz, taki posiłek bardziej przyspiesza metabolizm niż połączenie węglowodany+ tłuszcz i hamuje uczucie głodu, dłużej pozostając w żołądku. Typowy posiłek tego typu to jajecznica z pieczarkami albo omlet z warzywami skropiony oliwą, czy jajko zapiekane w awokado. Zasada nr 4: spożywaj więcej kombinacji spalających tłuszcz

Taka kombinacja to np. białko+tłuszcz, taki posiłek bardziej przyspiesza metabolizm niż połączenie węglowodany+ tłuszcz i hamuje uczucie głodu, dłużej pozostając w żołądku. Typowy posiłek tego typu to jajecznica z pieczarkami albo omlet z warzywami skropiony oliwą, czy jajko zapiekane w awokado. facebook.com jen winderstrom

Zasada nr 4: spożywaj więcej kombinacji spalających tłuszcz

Posiłek białko+tłuszcz bardziej przyspiesza metabolizm niż połączenie węglowodany+tłuszcz i hamuje uczucie głodu, dłużej pozostając w żołądku. Typowy posiłek tego typu to jajecznica z pieczarkami albo omlet z warzywami skropiony oliwą czy jajko zapiekane w awokado.

Zasada numer 5: Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika
<br>
<br>
Dzięki niemu czujemy się syci po posiłku, lepiej trawimy, a także chronimy się przed chorobami układu krążenia i układu pokarmowego. Powinniśmy zjadać codziennie ok. 20-40 gramów błonnika, który znajdziemy w warzywach, nasionach roślin strączkowych, ziarnach, jabłkach, produktach pełnoziarnistych. Zasada numer 5: Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika

Dzięki niemu czujemy się syci po posiłku, lepiej trawimy, a także chronimy się przed chorobami układu krążenia i układu pokarmowego. Powinniśmy zjadać codziennie ok. 20-40 gramów błonnika, który znajdziemy w warzywach, nasionach roślin strączkowych, ziarnach, jabłkach, produktach pełnoziarnistych. facebook.com jen winderstrom

Zasada numer 5: Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika

Dzięki niemu czujemy się syci po posiłku, lepiej trawimy, a także chronimy się przed chorobami układu krążenia i układu pokarmowego. Powinniśmy zjadać codziennie ok. 20-40 gramów błonnika, który znajdziemy w warzywach, nasionach roślin strączkowych, ziarnach, jabłkach, produktach pełnoziarnistych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.