Aby schudnąć trzeba jeść- porady Ani Lewandowskiej

Aby schudnąć trzeba jeść, myślę że nie raz spotkałaś się z takim stwierdzeniem. Wydaję Ci się to nielogiczne? Ania Lewandowska, dietetyczka oraz trenerka tłumaczy dlaczego tak się dzieje oraz udziela rad i wskazówek od czego zacząć, aby cieszyć się szczupłą sylwetką.
Lewandowska radzi Lewandowska radzi fotolia.com

Aby schudnąć trzeba jeść- porady Ani Lewandowskiej

Aby schudnąć trzeba jeść, myślę że nie raz spotkałaś się z takim stwierdzeniem. Wydaję Ci się to nielogiczne? Ania Lewandowska, dietetyczka oraz trenerka tłumaczy dlaczego tak się dzieje oraz udziela rad i wskazówek od czego zacząć, aby cieszyć się szczupłą sylwetką.

Punkt pierwszy, najważniejszy- odpowiednie składniki!

Zdrowa dieta to klucz do sukcesu. Aby schudnąć wystarczy się zdrowo odżywiać. Co to znaczy?- zbilansowanie oraz racjonalnie. To, że spożywanie nieodpowiednich produktów i bilans dodatni prowadzą do nadwagi i otyłości, to na pewno wiemy! Nadmiar kalorii odkłada się w tkance tłuszczowej i powoduje wzrost wagi. Należy jednak pamiętać, że ujemny bilans kalorii powoduje brak energii, pogorszenie samopoczucia, zaburzenie równowagi hormonalnej oraz spowolnienie metabolizmu. Dlatego odchudzanie się dietą niskokaloryczną to wielki błąd. Lepiej postawić na odpowiednio zbilansowaną dietę. Chodzi o dostarczenie odpowiednich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. 

Lewandowska radzi Lewandowska radzi https://www.instagram.com/annalewandowskahpba/?hl=pl

Zasady zdrowego odchudzania

Pierwsza złota zasada- aby schudnąć trzeba jeść! Nie możesz się głodzić! Jeśli drastycznie zmniejszysz ilość kalorii, Twój organizm zacznie magazynować to, co mu dostarczysz zamieniając wszystko co zjesz w tkankę tłuszczową, aby zabezpieczyć się przed kolejna głodówką. 

- spożywaj pełnowartościowe posiłki, tym samym podkręcisz metabolizm
- jedz białka, tłuszcze oraz węglowodany złożone. Jedz tyle, aby czuć się sytym, ale nie przejedzonym
- nawadniaj się- staraj się pić 2-3 l wody dziennie
- nie podjadaj! Jeśli podjadasz to oznacza, że Twój posiłek był ubogi w wartości odżywcze.
- pamiętaj o witaminach i minerałach
- obserwuj swoje ciało - czujesz wzdęcia, zaparcia, gazy, bóle żołądka, problemy skórne po zjedzonym produkcie np. nabiale? Pomyśl o eliminacji tego produktu i wprowadzeniu jego zamienników.
- jedz różnorodnie, stawiaj na warzywa i owoce sezonowe najlepiej na surowo. Możesz je łączyć z białkiem lub z węglowodanami
- jedz zdrowe ryby (tłuste)
- jedz tłuszcze- olej kokosowy, oliwę z oliwek, awokado, smalec, orzechy.
- jedz węglowodany złożone - przede wszystkim kasze
- jedz kiszonki

Lewandowska radzi Lewandowska radzi fotolia.com

Co wyeliminować i czego unikać

Wyklucz z diety cukier, żywność wysoko przetworzoną oraz fast foody, kolorowe i słodzone napoje. Zrezygnuj z glutenu lub mocno ogranicz jego spożycie, zwłaszcza tego pochodzącego z pszenicy. Ogranicz spożycie nabiału z krowiego mleka, bez problemu znajdziesz zdrowsze zamienniki na bazie roślin. Warto również zrobić badania na nietolerancje pokarmową i wyeliminować te produkty z diety. 

Lewandowska radzi Lewandowska radzi fotolia.com https://www.instagram.com/annalewandowskahpba/?hl=pl

Jak jeść- główne zasady

1. Jedz powoli, gryź i żuj bardzo dokładnie - to ważne, by ułatwić skomplikowany proces trawienia.
2. Jedz regularnie, w odpowiednich odstępstwach, pomoże to uregulować Twój metabolizm 
3. Staraj się następująco łączyć produkty: węglowodany/tłuszcz + warzywa, tłuszcz + warzywa/tłuszcz i białko. 
4. Nie popijaj posiłków, pij przynajmniej 30 minut przed jedzeniem i 30 minut po jego skończeniu.
Co więcej zwracaj uwagę na INDEKS GLIKEMICZNY produktów.
Odchudzając się powinieneś dostarczać mniej kalorii niż zużywasz. Ale nie wolno przekraczać minimalnego zapotrzebowania. Pamiętajmy bowiem, że sporo kalorii pochłania tzw. PPM - podstawowa przemiana materii, która obejmuje wszystkie procesy życiowe jakie zachodzą w organizmie, od poziomu przemian komórkowych poczynając, a na oddychaniu kończąc. W Internecie bez problemu można znaleźć kalkulatory obliczające PPM. Jednak pamiętaj, aby uwzględnić w obliczeniach aktywność fizyczną. 

Lewandowska radzi Lewandowska radzi https://www.instagram.com/annalewandowskahpba/?hl=pl

Podsumowanie

Nieodpowiednie zbilansowane i wyniszczające diety, zwiększony stres, nadmiar aktywności fizycznej, zaburzenia hormonalne czy też stosowanie "wspomagaczy" w odchudzaniu powodują na dłuższą skalę więcej problemu niż pożytku oraz brak upragnionych efektów. Natomiast równowaga w sferze trójkąta mocy Ani Lewandowskiej- chodzi o: umysł, ciało oraz libido, pozwala na poprawę samopoczucia, sylwetki oraz zdrowia. Dlatego warto pamiętać, że odchudzanie to nie tylko kwestia odpowiedniej diety, ale zaangażowanie całego naszego ciała i ducha w zmiany na lepsze!

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.