Dieta wodna. Pomaga skutecznie schudnąć i poprawia samopoczucie [KURACJA OCZYSZCZAJĄCA]

Dieta wodna nie tylko pomaga schudnąć, ale także skutecznie oczyścić organizm. Zwiększając ilość wypijanej wody podkręcamy naszą przemianę materii, nawadniamy organizm i zapobiegamy zatrzymywaniu wody w organizmie. Sprawdźcie, jakie jeszcze przynosi korzyści i czy jest bezpieczna dla zdrowia!

Dieta wodna - czym jest

Dieta wodna, wbrew pozorom wcale nie opiera się na spożywaniu wyłącznie wody. W praktyce wcale nie musi być ona bardzo restrykcyjna. Nie tylko pomoże nam skutecznie pozbyć się kilku kilogramów (bez efektu jojo), ale także oczyścić organizm.

Ten rodzaj diety jest doskonałym wsparciem także dla innych programów żywieniowych. Jej głównym założeniem jest wypijanie większych, niż dotychczas ilości czystej wody, dzięki czemu podkręcimy tempo spalanych kalorii i zadbamy o odpowiednie nawodnienie organizmu.

Stosując dietę wodną zyska na tym nie tylko nasza figura - korzyści z niej płynących jest o wiele więcej.

. . www.fotolia.com

Dieta wodna - zasady

Stosując dietę wodną należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które zagwarantują sukces - pozbycie się kilku nadprogramowych kilogramów i oczyszczony organizm.

1. 2-3 litry wody dziennie.

Powinniśmy pamiętać o tym, by wypijać minimum 2-3 litry czystej wody dziennie. Konieczne jest popijanie jej w niewielkich ilościach przez cały dzień.

2. Każdy dzień rozpoczynamy od szklanki wody z sokiem z cytryny.

Wypijamy ją na czczo, przed śniadaniem, najlepiej tuż po przebudzeniu. Dzięki temu pobudzimy do pracy nasz układ pokarmowy, nawodnimy organizm po długiej nocy i rozcieńczymy nagromadzone kwasy.

3. Szklanka wody przed każdym posiłkiem.

20-30 minut przed każdym posiłkiem wypijamy szklankę wody. Podobnie jest po posiłku - godzinę po zjedzeniu ponownie wypijamy szklankę.

Dzięki temu czujemy się syci i zjadamy mniejsze porcje.

4. Jemy zdrowo.

Nasz jadłospis powinien się opierać na chudym nabiale i mięsie, rybach, świeżych warzywach i owocach i produktach zbożowych.

5. Spożywamy cztery posiłki w ciągu dnia.

Ważna jest regularność jedzenia - 4 sięgamy po 4 posiłki dziennie i jemy je o stałych porach, co 4 godziny.

6. Regularna aktywność fizyczna.

Należy pamiętać o ćwiczeniach. Aktywność fizyczna przyspieszy proces spalania tkanki tłuszczowej, a także poprawi nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że powinna ona być przyjemnością - warto wybrać jazdę na rowerze, na rolkach, czy basen.

7. Pij małymi porcjami, przez cały dzień.

Pamiętaj, że powinnaś nawadniać organizm przez cały dzień. Im chłodniejsza, tym twój organizm więcej energii spożytkuje na jej ogrzanie, a w efekcie - spali więcej kalorii.

Co zrobić, aby twarz rano wyglądało młodo i promiennie Co zrobić, aby twarz rano wyglądało młodo i promiennie www.shutterstock.com

Dieta wodna - efekty

Jakich efektów, możesz się spodziewać, stosując dietę wodną?

Przede wszystkim:

- możesz zrzucić kilka kilogramów,

- oczyścisz organizm,

- zyskasz promienną i jędrną cerę,

- zapobiegniesz zatrzymywaniu wody w organizmie,

- zredukujesz cellulit,

- oczyścisz nerki i drogi moczowe,

- twoja skóra zyska zdrowy kolor,

- włosy będą lśniące,

- poprawi się twoje samopoczucie,

- zyskasz więcej energii.

. . www.fotolia.com

Dieta wodna - czy jest bezpieczna

Należy zaznaczyć, że istnieją dwie wersje diety wodnej - ta, którą przedstawiliśmy i druga wersja - dużo bardziej surowa, restrykcyjna. Zakłada ona zamianę niektórych większych posiłków, jedynie na duże ilości czystej wody.

Wersja opisana przez nas, jest w zupełności bezpieczna dla zdrowia. Opiera się ona na zdrowych zasadach żywieniowych i zakłada jedynie obniżanie kaloryczności i wielkości posiłków oraz zwiększenie ilości wypijanej wody.

Pamiętajmy, że zasady diety wodnej można stosować także w przypadku innych sposób odżywiania. Nie tylko pomoże nam zadbać o sylwetkę, ale także oczyścić nasze ciało z nagromadzonych toksyn.

. . www.fotolia.com

Dieta wodna - przykładowe menu

Oto przykład racjonalnego jadłospisu w diecie wodnej. Jednocześnie pamiętajmy o piciu wody przed śniadaniem, po kolacji i między posiłkami.

Śniadanie: grahamka, twarożek ze szczypiorkiem, pomidor

2 śniadanie: grejpfrut, kromka chrupkiego pieczywa

Obiad: kasza jaglana z warzywami i kurczakiem

Podwieczorek: koktajl z jogurtu i garści jagód

Kolacja: 2 kromki razowego chleba z tuńczykiem, sałatą, oliwkami i papryką

Więcej o:
Copyright © Agora SA