Lunchbox - co włożyć do pudełka do pracy [11 PROPOZYCJI]

Smaczny i zdrowy obiad? Oto 11 najlepszych propozycji na lunchbox, który możesz zabrać do pracy.
Dbasz o swoją dietę, ale nie zawsze wiesz, co zabrać do pracy na obiad? Mówimy stop nudnym posiłkom! Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 11 lunchboxów, dzięki którym twój obiad zawsze będzie smaczny i zdrowy. Dbasz o swoją dietę, ale nie zawsze wiesz, co zabrać do pracy na obiad? Mówimy stop nudnym posiłkom! Specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy 11 lunchboxów, dzięki którym twój obiad zawsze będzie smaczny i zdrowy. lunchbox
1. Pieczony kurczak z frytkami z selera i brokułami
<br>
<br>
Jeżeli jesteś fanką frytek ten obiad jest stworzony dla ciebie. Dzięki temu, że zostały one zrobione z selera nie z ziemniaków, są w 100 procentach zdrowe. Bulwa selera zawiera jedynie 7 kalorii! Ma dwukrotnie więcej witaminy C niż cytrusy. Jest bogaty w naturalną witaminę B kompleks, łącznie z kwasem foliowym i witaminą PP. Seler ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku, a także magnezu i żelaza. 
1. Pieczony kurczak z frytkami z selera i brokułami

Jeżeli jesteś fanką frytek ten obiad jest stworzony dla ciebie. Dzięki temu, że zostały one zrobione z selera nie z ziemniaków, są w 100 procentach zdrowe. Bulwa selera zawiera jedynie 7 kalorii! Ma dwukrotnie więcej witaminy C niż cytrusy. Jest bogaty w naturalną witaminę B kompleks, łącznie z kwasem foliowym i witaminą PP. Seler ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku, a także magnezu i żelaza. lunchbox
2. Komosa ryżowa z masłem migdałowym, płatkami kokosowymi, owocami, nasionami dyni i orzechami włoskimi
<br>
<br>
Komosa ryżowa inaczej zwana quinoa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych. Może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego, dlatego często znajduje się w diecie wegetarian oraz osób, które muszą ograniczyć spożycie białka zwierzęcego ze względów zdrowotnych. Ma również właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe.
2. Komosa ryżowa z masłem migdałowym, płatkami kokosowymi, owocami, nasionami dyni i orzechami włoskimi

Komosa ryżowa inaczej zwana quinoa jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin i składników mineralnych. Może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego, dlatego często znajduje się w diecie wegetarian oraz osób, które muszą ograniczyć spożycie białka zwierzęcego ze względów zdrowotnych. Ma również właściwości antyoksydacyjne oraz potencjalne działanie antynowotworowe. lunchbox
3. Sałatka z pieczonymi burakami, orzechami włoskimi, zielonym ogórkiem, suszonymi morelami i sosem musztardowym
<br>
<br>
Buraki mają dużą zawartość kwasu foliowego, witaminy C oraz witaminy B1. Jest w nich dużo pierwiastków mineralnych: żelazo, wapń, magnez, potas, mangan, sód, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, kobalt oraz rzadko spotykane w warzywach rubid i cez. Najwięcej wartość mają buraki pieczone ze skórką, dlatego tak przyrządzona sałatka z pewnością dostarczy ci niezbędnych właściwości odżywczych. 
3. Sałatka z pieczonymi burakami, orzechami włoskimi, zielonym ogórkiem, suszonymi morelami i sosem musztardowym

Buraki mają dużą zawartość kwasu foliowego, witaminy C oraz witaminy B1. Jest w nich dużo pierwiastków mineralnych: żelazo, wapń, magnez, potas, mangan, sód, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, kobalt oraz rzadko spotykane w warzywach rubid i cez. Najwięcej wartość mają buraki pieczone ze skórką, dlatego tak przyrządzona sałatka z pewnością dostarczy ci niezbędnych właściwości odżywczych. lunchbox
4. Łosoś wędzony ze szpinakiem, jajkami, serem kozim i nasionami chia
<br>
<br>
Nasiona chia (szałwia hiszpańska) to bogactwo kwasów omega-3, wapnia oraz żelaza. Mają również dużą zawartość pełnowartościowego białka, potasu, antyoksydantów, który zapobiegają rozwojowi chorób nowotworowych oraz obniżają ciśnienie krwi. Zawierają również błonnik regulujący trawienie, magnez i fosfor oraz wiele innych dobroczynnych substancji. 
4. Łosoś wędzony ze szpinakiem, jajkami, serem kozim i nasionami chia

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) to bogactwo kwasów omega-3, wapnia oraz żelaza. Mają również dużą zawartość pełnowartościowego białka, potasu, antyoksydantów, który zapobiegają rozwojowi chorób nowotworowych oraz obniżają ciśnienie krwi. Zawierają również błonnik regulujący trawienie, magnez i fosfor oraz wiele innych dobroczynnych substancji. lunchbox
5. Gotowany łosoś ze smażonym szpinakiem i bananami
<br>
<br>
Szpinak dzięki zawartości beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny, ma właściwości antynowotworowe oraz chroni przed miażdżycą. Jest źródłem magnezu, potasu, żelaza oraz kwasu foliowego. Zawiera również witaminę K, E oraz witaminy z grupy B. 
5. Gotowany łosoś ze smażonym szpinakiem i bananami

Szpinak dzięki zawartości beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny, ma właściwości antynowotworowe oraz chroni przed miażdżycą. Jest źródłem magnezu, potasu, żelaza oraz kwasu foliowego. Zawiera również witaminę K, E oraz witaminy z grupy B. lunchbox
6. Pieczony indyk ze szpinakiem, pomidorkami koktajlowymi i zielonym ogórkiem
<br>
<br>
Pierś z indyka to najchudsze mięso dostępne na rynku. Jest źródłem niacyny, selenu, witamin B6 i B12 oraz cynku. Udowodniono, że niedobór witaminy B6 utrudnia odchudzanie, a selen uczestniczy w metabolizmie hormonów tarczycy, które odpowiedzialne są za tempo przemiany materii. To właśnie dlatego, w większości diet odchudzających zalecanym mięsem jest pierś z indyka. 
6. Pieczony indyk ze szpinakiem, pomidorkami koktajlowymi i zielonym ogórkiem

Pierś z indyka to najchudsze mięso dostępne na rynku. Jest źródłem niacyny, selenu, witamin B6 i B12 oraz cynku. Udowodniono, że niedobór witaminy B6 utrudnia odchudzanie, a selen uczestniczy w metabolizmie hormonów tarczycy, które odpowiedzialne są za tempo przemiany materii. To właśnie dlatego, w większości diet odchudzających zalecanym mięsem jest pierś z indyka. lunchbox
7. Kulki ryżowe z nasionami chia, migdałami i serem kozim
<br>
<br>
Ser kozi zawiera dużo białka, cynku, kwasu foliowego, witamin z grupy B i A. jest źródłem wapnia, potasu, magnezu, fosforu, które są niezbędne do budowy szkieletu, kości, mięśni, mózgu, a także prawidłowej pracy serca i nerek. 
7. Kulki ryżowe z nasionami chia, migdałami i serem kozim

Ser kozi zawiera dużo białka, cynku, kwasu foliowego, witamin z grupy B i A. jest źródłem wapnia, potasu, magnezu, fosforu, które są niezbędne do budowy szkieletu, kości, mięśni, mózgu, a także prawidłowej pracy serca i nerek. lunchbox
8. Chili con carne z mięsem z indyka i pieczoną brukselką
<br>
<br>
Brukselka ma właściwości antynowotworowe, dzięki zawartości sulforafanu - silnego przeciwutleniacza. Jest również źródłem witaminy K, kwasu foliowego, wapnia, magnezu, sodu, potasu, które korzystnie wpływają na pracę narządów wewnętrznych oraz ciśnienie krwi. Brukselka stanowi również uzupełnienie każdej diety odchudzającej, ponieważ 100 g surowej brukselki to 43 kalorie, jeszcze mniej ma brukselka gotowana - 36 kalorii.
8. Chili con carne z mięsem z indyka i pieczoną brukselką

Brukselka ma właściwości antynowotworowe, dzięki zawartości sulforafanu - silnego przeciwutleniacza. Jest również źródłem witaminy K, kwasu foliowego, wapnia, magnezu, sodu, potasu, które korzystnie wpływają na pracę narządów wewnętrznych oraz ciśnienie krwi. Brukselka stanowi również uzupełnienie każdej diety odchudzającej, ponieważ 100 g surowej brukselki to 43 kalorie, jeszcze mniej ma brukselka gotowana - 36 kalorii. lunchbox
9. Gotowane warzywa na parze: brokuł, marchew oraz zielony ogórek, pomidorki koktajlowe, rzodkiewka
<br>
<br>
Brokuły dzięki zawartości sulforafanu (silnego przeciwutleniacza), wykazują właściwości antynowotworowe. Zawierają dużo potasu, który reguluje ciśnienie krwi w organizmie oraz przyspiesza wydalanie nadmiaru sodu. Dzięki zawartości witaminy C, wzmacniają stawy i sprawiają, że są bardziej elastyczne. Są również źródłem luteiny, zeaksantyny, witaminy B2, które chronią przed zaburzeniami wzroku związanymi z wiekiem. Brokuły powinny również stanowić uzupełnienie diety odchudzającej, z uwagi na niską kaloryczność. Co więcej, zawierają błonnik, który wypełniając żołądek na długo daje uczucie sytości.
9. Gotowane warzywa na parze: brokuł, marchew oraz zielony ogórek, pomidorki koktajlowe, rzodkiewka

Brokuły dzięki zawartości sulforafanu (silnego przeciwutleniacza), wykazują właściwości antynowotworowe. Zawierają dużo potasu, który reguluje ciśnienie krwi w organizmie oraz przyspiesza wydalanie nadmiaru sodu. Dzięki zawartości witaminy C, wzmacniają stawy i sprawiają, że są bardziej elastyczne. Są również źródłem luteiny, zeaksantyny, witaminy B2, które chronią przed zaburzeniami wzroku związanymi z wiekiem. Brokuły powinny również stanowić uzupełnienie diety odchudzającej, z uwagi na niską kaloryczność. Co więcej, zawierają błonnik, który wypełniając żołądek na długo daje uczucie sytości. lunchbox
10. Sałatka z jarmużem, marchewką, czerwoną fasolą i kiełkami fasoli mung 
<br>
<br>
Czerwona fasola to źródło potasu, fosforu i wapnia. Ma lekkostrawną skrobię i substancje, które hamują rozrost tkanek nowotworowych oraz rozpuszczalny błonnik, który wspomaga usuwanie nadmiaru cholesterolu z organizmu. Zawiera witaminy z grupy B, szczególnie B1, która wpływa na poprawę pamięci i zdolności logicznego myślenia. Co ważne, fasola zaraz po soi i grochu, jest największym źródłem białka. Ma go nawet więcej niż mięso.
10. Sałatka z jarmużem, marchewką, czerwoną fasolą i kiełkami fasoli mung

Czerwona fasola to źródło potasu, fosforu i wapnia. Ma lekkostrawną skrobię i substancje, które hamują rozrost tkanek nowotworowych oraz rozpuszczalny błonnik, który wspomaga usuwanie nadmiaru cholesterolu z organizmu. Zawiera witaminy z grupy B, szczególnie B1, która wpływa na poprawę pamięci i zdolności logicznego myślenia. Co ważne, fasola zaraz po soi i grochu, jest największym źródłem białka. Ma go nawet więcej niż mięso. lunchbox
11. Zielona sałata ze szpinakiem, pomidorkami koktajlowymi, zielonym ogórkiem i bułką grahamką, makaron pełnoziarnisty z sosem pomidorowym i czarnymi oliwkami oraz winogrona
<br>
<br>
Pomimo tego, że oliwki są źródłem kwasów tłuszczowych, są niskokaloryczne (10 oliwek to jedynie 37 kalorii). Zawierają kwas oleinowy, który hamuje aktywność genu odpowiedzialnego za występowanie raka piersi oraz chroni serce i naczynia minimalizując ryzyko chorób krążenia. Są również bogate w witaminy z grupy B, prowitaminy A, witaminy C i E, fosfor, żelazo, miedź, potas oraz błonnik. 
11. Zielona sałata ze szpinakiem, pomidorkami koktajlowymi, zielonym ogórkiem i bułką grahamką, makaron pełnoziarnisty z sosem pomidorowym i czarnymi oliwkami oraz winogrona

Pomimo tego, że oliwki są źródłem kwasów tłuszczowych, są niskokaloryczne (10 oliwek to jedynie 37 kalorii). Zawierają kwas oleinowy, który hamuje aktywność genu odpowiedzialnego za występowanie raka piersi oraz chroni serce i naczynia minimalizując ryzyko chorób krążenia. Są również bogate w witaminy z grupy B, prowitaminy A, witaminy C i E, fosfor, żelazo, miedź, potas oraz błonnik. lunchbox
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.