Dieta grejpfrutowa. Cytrusy pomogą ci schudnąć [10 ZASAD]

Sezon na cytrusy w pełni, więc warto sięgać po grejpfruty. Mają wiele właściwości prozdrowotnych, za to niewiele kalorii. Pomogą nam nie tylko zrzucić kilka kilogramów, ale także odzyskać dobre samopoczucie. Czym jest dieta grejpfrutowa, jakie są jej główne zasady i czy jest bezpieczna dla zdrowia. Sprawdź!

Dlaczego warto jeść grejpfruty?

Grejpfruty  są bogatym źródłem witamin C i beta-karotenu. Wzmacniają odporność organizmu (sprawdź jakie inne produkty ci w tym pomogą TUTAJ) i mają zbawienny wpływ na serce, obniżają poziom cholesterolu i regulują ciśnienie.

Są bardzo ważnym składnikiem diet odchudzających - mają niewiele kcal i poprawiają przemianę materii. Przyśpieszają też spalanie tkanki tłuszczowej i sprawiają, że dłużej czujemy się syci.

Są bogate w enzymy egzogenne (zobacz TU), które pomagają nam schudnąć.

Sprawdź: Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Zobacz: Dietetyk radzi: Dieta dla urody

Diety grejpfrutowej nie można stosować dłużej niż 2 tygodnie. Diety grejpfrutowej nie można stosować dłużej niż 2 tygodnie. .

Dieta grejpfrutowa - czym jest?

Będąc na diecie grejpfrutowej możemy schudnąć 4-5 kg w 2 tygodnie.

Jest to dieta odchudzająca, ale również oczyszczająca organizm, której nie można stosować dłużej niż 2 tygodnie.

Dla osób, które lubią cytrusy jest to idealny sposób na zrzucenie kilku kilogramów, oczywiście pod warunkiem, że zostanie przeprowadzona w odpowiedni sposób i z rozsądkiem.

Dieta jest restrykcyjna - podczas jej stosowania dostarczamy organizmowi zaledwie 1300-1700 kcal dziennie. Dlatego nie powinna być stosowana przez dłuższy czas.

Zobacz: Dieta garstkowa Dr Anna Lewitt: jesz tyle, ile zmieścisz w dłoni

Sprawdź: Co jeść, żeby mieć płaski brzuch [4 ZASADY]

Podczas diety ważny jest sen i odpoczynek. Podczas diety ważny jest sen i odpoczynek. .

Dieta grejpfrutowa - zasady

ZASADY:

1. Główne założenie diety to wkomponowanie w codzienne menu grejpfrutów i niesłodzonego soku grejpfrutowego. Do każdego posiłku zjadamy pół grejpfruta lub wypijamy pół szklanki niesłodzonego soku grejpfrutowego.

2. Podczas stosowania diety całkowicie musimy wyeliminować sól.

3. Musimy pić przynajmniej 2-3 litry wody dziennie. Warto też sięgnąć po ziołowe herbatki. Przepisy na odchudzające herbaty TUTAJ.

4. Wszystkie posiłku przygotowujemy beztłuszczowo, w dietetyczny sposób (smażenie jest wykluczone).

5. Staramy się jeść 5 razy dziennie (3 większe posiłki i 2 przekąski).

6. Ograniczamy spożycie węglowodanów i czerwonego mięsa.

7. Zwiększamy ilość warzyw (sprawdź jakie warzywa najlepiej jeść zimą TUTAJ) i pełnoziarnistych produktów w naszej diecie.

8. Sięgamy głównie po chude mięso i chude ryby (pierś z kurczaka, dorsz, pstrąg, itp).

9. Starajmy się wysypiać. Jakość snu ma znaczący wpływ na proces odchudzania. Zobacz TUTAJ.

10. Pamiętajmy o aktywności fizycznej.

Zobacz: 5 podstawowych błędów w diecie

Sprawdź: Czym tak naprawdę jest detoks i jak go poprawnie wykonać?

Grejpfruty są bogate w witaminę C. Grejpfruty są bogate w witaminę C. Fot. Shutterstock

Dieta grejpfrutowa - wady i zalety

Zalety:

- dostarcza dużo witaminy C

- wzmacnia odporność organizmu

- obniża poziom cholesterolu

- dodaje energii

- poprawia wygląd naszej skóry

Wady:

- duże ryzyko efektu jo-jo po zakończeniu diety (sprawdź jak mu zapobiec TUTAJ)

- w diecie występuje mało tłuszczów, co może prowadzić do niedoborów witamin A, D, E, K

- istnieje ryzyko wystąpienia zaburzeń organizmu

Sprawdź: Dieta oxy - nowa dieta białkowa święci triumfy

Zobacz: Suplementy na odchudzanie - czy warto je stosować?

Nie każdy może stosować dietę grejpfrutową. Nie każdy może stosować dietę grejpfrutową. .

Dieta grejpfutowa - przeciwwskazania do stosowania

Dieta grejpfrutowa jest przeznaczona jedynie dla osób w pełni zdrowych, która chcą szybko zrzucić kilka kilogramów i są w stanie wytrzymać jej restrykcyjność.

Nie mogą jej stosować osoby, które:

- przyjmują jakiekolwiek leki lub zioła,

- mają zaburzenia hormonalne lub krzepliwości krwi

- są bardzo aktywne fizycznie lub psychicznie (ze względu na jej niską kaloryczność)

- mają alergię na cytrusy

- maja problemy z nerkami lub wątrobą

Ponadto dieta nie jest przeznaczona dla dzieci, młodzieży, osób starszych i kobiet w ciąży.

Sprawdź: Mezomorfik, endomorfik czy ektomorfik - jaki masz typ sylwetki?

Zobacz: 25 produktów, które ułatwią odchudzanie

Przykładowy jadłospis Przykładowy jadłospis .

Dieta grejpfrutowa - przykładowy jadłospis

Śniadanie:

Szklanka mleka 2% tł. (200g)z 2 łyżkami płatków owsianych (16 g) i 2 kukurydzianych z miodem (10 g), pół banana (125g) + pół grejpfruta

Drugie śniadanie:

Szklanka soku z grejpfruta bez cukru (200 ml)

Obiad:

150 g pstrąga upieczonego w folii albo z rusztu (250 g surowca), pół szklanki makaronu z posiekanym (100g surowca) pomidorem (120 g), 200 g gotowanego szpinaku + pół grejpfruta

Podwieczorek:

Grejpfrut 300 g

Kolacja:

100 g pieczonej piersi z kurczaka  (125 g surowca), 5 liści sałaty z sosem winegret (12 g), pół grahamki (35g) + pół grejpfruta

Zobacz: Skuteczne odchudzanie - jak unikać najniebezpieczniejszych pułapek?

Sprawdź: 4 sekrety zdrowej diety

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.