1 sekundowy lifehack, który ułatwi Ci każde ćwiczenie

Ćwiczenia mogą być najlepszą rzeczą na świecie. Czujesz się po nich dobrze, dobrze wyglądasz, dzięki ciężkiej pracy. Byłoby pięknie, gdyby to było takie proste. W rzeczywistości potrzeba czasu, jednak mamy dla ciebie małe ułatwienie.
1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

1 sekundowy trik, jaki?

Poza ciężką pracą, intensywnymi treningami na siłowni, dbaniem o dietę i byciem wytrwałym w dążeniu do celu, nie ma zbyt wielu sposobów na osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Ale jest jeden sposób, który może poprawić twoją efektywność na treningu podczas każdego ćwiczenia. Jaki? Zatrzymanie. Co mamy na myśli? 

1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

Fazy podczas ćwiczeń

Ćwiczenia dzielimy na fazy:

1. Koncentryczną - faza koncentryczna to ruch docelowy, który wykonujemy, przeciwny z grawitacją czyli podnoszenie ciężaru

2. Ekscentryczną - faza ekscentryczna to opuszczanie ciężaru

3. Izmoetryczna - to moment przytrzymania ciężaru w miejscu, bez wykonywania ruchu. 

1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

Faza ekcentryczna i koncetryczna

W fazie koncentrycznej skupiamy się na podniesieniu ciężaru. Natomiast w fazie ekscentrycznej ciężar puszczamy luźno, nie skupiając się nad wykonywanym ruchem. To błąd! Skup się na pełnym ruchu, wykonuj ćwiczenie powoli, ale dokładnie. 

1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

Faza ekscentryczna - to nie wszystko!

Sekret tkwi w zatrzymaniu ruchu w odpowiednim momencie. Podnosisz i opuszczasz ciężar przy każdym powtórzeniu? Zwolnij, podczas opuszczania zatrzymaj się w połowie i przetrzymaj ciężar minim przez 1 sekundę. 

1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

Izometryczna faza ruchu

Ten 1-sekundowy trik to nic innego, jak połączenie izometrycznej fazy ruchu z ekcentryczną. Opuszczając ciężar zatrzymaj ruch w połowie, przytrzymaj chwilę i opuść do samego końca - do pełnego rozciągnięcia mięśnia. 

1 sekundowy trik treningowy 1 sekundowy trik treningowy Fotolia

Wystarczy 1 sekunda, żeby zwiększyć efektywność

Połączenie i uwzględnienie wszystkich 3 faz w treningu, to zaledwie kilka sekund, które zwiększą pracę twoich mięśni. Twoje mięśnie otrzymają mocniejszy i różnorodny do wzrostu bodziec. Jeśli zależy Ci więc na pośladkach, umięśnionym brzuchu, czy wyrzeźbionych ramionach lub nogach, to skoncentruj się nie tylko na podniesieniu ciężaru, ale całym ruchu, który wykonujesz.