10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty

Trenujesz regularnie, wylewasz siebie litry potu, starasz się jeść zdrowo, a efekty Twoich starań nadal nie są zadowalające? Mam dla Ciebie 10 porad, dzięki którym szybciej zrobisz formę!
10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Rób krótsze przerwy między ćwiczeniami

Podczas treningu siłowego oszczędzaj czas i spalaj więcej kalorii, wykonując mniej powtórzeń przy większym obciążeniu. nie czekaj długo między seriami, dzięki temu maksymalnie podkręcisz swój metabolizm i spalisz więcej kalorii. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Zwiększ nachylenie na bieżni

Zwiększając nachylenie na bieżni utrudnisz sobie trening, a dzięki temu spalisz więcej kalorii w tym samym czasie. W dodatku świetnie popracują Twoje pośladki!

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Wykonuj trening siłowy przed treningiem cardio

Nigdy nie odwrotnie. Jeśli zależy Ci na efektywnym treningu siłowym, to od niego powinnaś zacząć. Jeśli zaczniesz od cardio nie będziesz miała wystarczająco siły 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Pij kawę przed treningiem

Odrobina kofeiny może poprawić Twoją wytrzymałość, siłę i szybkość. Dodatkowo kofeina jest naturalny spalaczem tłuszczu, dlatego warto ją pić przed treningiem. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Postaw na technikę, a nie ilość powtorzeń

Nie machaj zbyt szybko ciężarami, tak by wykonać odpowiednią ilość powtórzeń. Przede wszystkim skup się na tym, aby wykonywać każde powtórzenie bardzo dokładnie. Skup się na mięśniu pracującym podczas danego ćwiczenia, staraj się go jak najabrdziej zaktywizować do pracy. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Znajdź sobie partnera treningowego

Znajdź kogoś z kim będziesz chodziła na treningi. Zawsze w grupie jest raźniej. Druga osoba to świetna motywacja, zawsze w trudniejszych chwilach możecie motywować się nawzajem. Poza tym, jeśli trenujesz siłowo pomoc i asekuracja partnera treningowego przy wielu ćwiczeniach jest niezastąpiona. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Regeneruj się

Regeneracja jest równie ważna co sam trening. Nie zapominaj o tym, ponieważ ciało po intensywnej pracy potrzebuje odpocząć. W szczególności odpoczynku potrzebuje nasz układ nerwowy oraz mięśnie, które w wyniku intensywnych ćwiczeń uległy uszkodzeniom. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Jedz dużo!

Jeśli zaczniesz ćwiczyć więcej siłowo, upewnij się, że jesz wystarczającą ilość pokarmu, aby dostarczyć swoim mięśniom paliwa, którego potrzebują do wzrostu. Przede wszystkim zwiększ podaż białka i nie zapominaj o węglowodanach. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Anllea Sagra

Motywuj się

Jeśli często miewasz spadki motywacji to pisz cytaty motywacyjne na karteczkach i umieszczaj je w dowolnym miejscu - w lustrze w łazience, na lodówce, w samochodzie lub na monitorze komputera. Możesz też śledzić różne konta trenujących dziewczyn na Instagramie, których sylwetka może być dla Ciebie motywująca. 

10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty 10 tricków treningowych, dzięki którym szybciej osiągniesz efekty Fotolia

Dopasuj posiłek do rodzaju treningu i celu treningowego

Jeśli trenujesz rano, niektórzy eksperci twierdzą, że możesz biegać na czczo. Taki trening sprawi, że szybciej zaczniesz spalać tkankę tłuszczową. Jeśli jednak zależy Ci na wynikach treningowych, a Twoim celem jest przebiegnięcie sporego dystansu lub pobicie rekordu siłowego to uzupełnij energię węglowodanami i odrobiną białka, np. shakiem bananowym z odzywką białkową. 

Copyright © Agora SA