Trening kardio. Dzięki niemu spalisz tkankę tłuszczową i poprawisz swoją kondycję

Trening kardio z pewnością przypadnie do gustu tym, którzy lubią porządny wycisk i nie boją się wylewać kropli potu podczas ćwiczeń. Okazuje się, że źle wykonane kardio nie tylko nie pozwoli nam zgubić zbędnych kilogramów, ale sprawi, że będą się one dodatkowo gromadzić. Oto kilka wskazówek, jak ćwiczyć by uzyskać najlepsze efekty.
bieganie bieganie www.autorfotolia.pl

Na czym polega trening kardio?

Trening kardio ma na celu nie tylko wzmocnić organizm, ale przede wszystkim zredukować tkankę tłuszczową. Odpowiedni zestaw ćwiczeń pozwala zaangażować do pracy całe ciało. Najważniejsze jest utrzymanie odpowiedniego tętna podczas treningu, które powinno wynosić około 75 procent tętna maksymalnego. Wyższe tętno spowoduje uruchomienie procesów beztlenowych, które hamują spalanie tkanki tłuszczowej.

ZOBACZ: dlaczego warto biegać rano

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Zgub zbędne kilogramy dzięki ćwiczeniom kardio

Uważa się, że kardio to najlepsza metoda w walce z nadmiernymi kilogramami. Oczywiście nie możemy zapominać o wspomaganiu się odpowiednią dietą. Najpopularniejsze ćwiczenia kardio to: bieganie, pływanie, marsze czy jazda na rowerze. Jeżeli nie jesteś zwolenniczką tych aktywności, nic nie szkodzi! Trening możesz wykonać również w warunkach domowych wykorzystując: skakankę, orbitrek czy rowerek stacjonarny.

ZOBACZ: fakty i mity na temat spalania tkanki tłuszczowej

bieganie bieganie www.autorfotolia.pl

Trening kardio dla zdrowia

Ćwiczenia kardio to sprzymierzeńcy w walce o nasze zdrowie. Sporty wytrzymałościowe wpływają na pracę mięśnia sercowego, który dzięki regularnym ćwiczeniom na co dzień mniej się meczy i wolniej zużywa, a nasz układ krążenia doskonale pracuje do późnej starości. Właśnie dlatego uważa się, że kardio wydłuża życie.

Jeżeli regularnie wykonujesz ćwiczenia kardio wpływasz na zwiększenie przepustowości żył, obniżając ryzyko takich chorób, jak: zawał serca, udar mózgu, miażdżyca czy cukrzyca.

SPRAWDŹ: jak zacząć ćwiczyć po przerwie

odchudzanie odchudzanie www.autorfotolia.pl

Jak wykonać trening kardio aby schudnąć?

Z pewnością zaskoczymy cię informacją, że kardio nie należy do najprostszych. Najczęściej popełnianym błędem wśród osób ćwiczących jest zbyt intensywny trening. Okazuje się, że właściwe spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się wtedy, gdy podczas wysiłku fizycznego organizm jest w stanie pokryć całe zapotrzebowanie na tlen. W przeciwny wypadku nie tylko nie jesteśmy w stanie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale i spowalniamy cały proces. Jak zatem ćwiczyć?

Jeżeli zależy ci na tym, aby pozbyć się zbędnych kilogramów powinnaś trenować od 30 do 40 minut dziennie, przynajmniej trzy razy w tygodniu, wykonując niezbyt intensywne ćwiczenia. Oznacza to, że twoje tętno powinno wynosić 60-70 procent twojego tętna maksymalnego.

POZNAJ: 6 sposobów na to, by spalić więcej kalorii

Taneczne kardio z Domi Śliwińską

Jeżeli nie jesteś zwolenniczką tradycyjnego biegania czy jazdy na rowerze, mamy dla ciebie wyjątkowy trening. Domi Śliwińska, autorka programu Twerkout fitness wspólnie z Twerkout Crew ma propozycję szybkiego treningu na pozbycie się zbędnych kilogramów. Specjalny zestaw ćwiczeń został stworzony z myślą zarówno o początkujących, jak i tych, którzy ćwiczą już od dłuższego czasu. Ćwiczeniom towarzyszy energetyczna muzyka, która z pewnością porwie cię do treningu.

ZOBACZ: HITT  to trening dla zapracowanych

Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl Marlena Ciborowska myfitness.pl

Trening kardio połącz z ćwiczeniami siłowymi

Trening kardio to przede wszystkim sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Natomiast w codziennym treningu nie możesz zapominać o wzmacnianiu swoich mięśni. Właśnie dlatego, bardzo ważne jest łączenie tych ćwiczeń podczas jednej sesji treningowej. Możesz wykonać kardio w ramach rozgrzewki lub na zakończenie ćwiczeń siłowych. Dzięki temu twój trening będzie bardziej efektywny i uzyskasz zadowalające efekty.

POZNAJ: 3 mity na temat spalania kalorii

Kardio w parach: trenuj z przyjaciółką

Wszystkie wiemy, że trening kardio czasami bywa nużący. Jak długo możesz sama biegać lub maszerować? Jeżeli chcesz uatrakcyjnić swoje ćwiczenia i zapewnić sobie dodatkową porcję motywacji zaproś do udziału swoją przyjaciółkę. Wspólnie będzie wam raźniej i czas z pewnością szybko wam zleci. Nic tak dobrze nie robi, jak spalane kalorie w dobrym towarzystwie.

ZOBACZ: ćwiczenia na stepie ujędrniają pupę i kształtują nogi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.