Mel B: była Spice Girl jest teraz guru od fitnessu

Zaczęła ćwiczyć, żeby zgubić kilogramy po ciąży, potem złapała bakcyla, a teraz ma na koncie płytę dvd z ćwiczeniami - Totally Fit, gry fitness i wiele fanek jej 10 minutowych ćwiczeń na brzuch, nogi czy pupę.
Melanie B Melanie B Fot. Eastnews

Trening interwałowy na odchudzanie

Mel pierwszy raz na siłowni pojawiła się po urodzeniu córki Angel Iris, czyli 6 lat temu. Mel przytyła w ciąży sporo i chciała na dobre pozbyć się nadprogramowych kilogramów, ale bez efektu jo-jo. Mel twierdzi, że pomógł jej w tym trening interwałowy. Mel codziennie, przez 30 minut biegała na dworze albo na bieżni. Przez 2 minuty szybko spacerowała, a przez 3 kolejne minuty biegała.

Taki trening przyspiesza tętno, nakręca metabolizm (także po treningu), poza tym można na niego poświęcać mniej czasu, spalając jednocześnie tyle kalorii, ile przy treningu dłuższym. Dzieje się tak, ponieważ im intensywniejszy wysiłek, tym więcej spala się kalorii w jednostce czasu, np. w czasie 1 minuty. Oznacza to, że w czasie np. 25 minut treningu interwałowego można spalić tyle samo kalorii, co podczas godzinnego wysiłku o niskiej intensywności.

Mel B. Mel B. FORUM

Śniadanie to najważniejszy posiłek

Mel zaczyna dzień od omletu z białek jajek i indyka albo owsianki. Przygotowuje ją z 40 gramów płatków owsianych zalanych chudym mlekiem. Do owsianki dodaje owoce.

Do tego piosenkarka pije koktajl z 150 ml odtłuszczonego jogurtu, 150 ml chudego mleka, banana i garści borówek. Mel uwielbia także kawę, ale pije tylko jedną dziennie.

Lunch to zazwyczaj sałata z krewetkami albo tuńczykiem, obiad to ryba albo kurczak z warzywami.

Gwiazda postanowiła jednak, że nie tylko schudnie, ale i przypakuje. Efekty widać na pierwszy rzut oka. Którą Mel wolicie? Która jest bardziej sexy? Gwiazda postanowiła jednak, że nie tylko schudnie, ale i przypakuje. Efekty widać na pierwszy rzut oka. Którą Mel wolicie? Która jest bardziej sexy? ERIC BOONE/EAST NEWS/Eric Boone

Siłownia w domu

Mel ma siłownię w domu i ćwiczy codziennie przez 90 minut sama, z mężem albo z przyjaciółkami. Na początek rozgrzewka, czyli jej ulubione interwały, potem ćwiczenia na każdą partię ciała: codziennie co innego. W poniedziałek na przykład ćwiczy nogi, robi klasyczne przysiady i takie, podczas których stoi na szerzej rozstawionych nogach i lekko "pulsuje". Następnego dnia trenuje ramiona, z hantlami, robi krążenia ramion i pompki. Obciążenie to 8 kilogramowe hantle.

ABS ćwiczenia z Mel B ABS ćwiczenia z Mel B ABS ćwiczenia z Mel B

Obiad szybki i lekki

Pomysł na szybki obiad to zupa jarzynowa. Mel bierze te warzywa, które ma pod ręką ? brokuły, cebulę, kukurydzę i marchewkę. Dodaje indyka i zalewa wszystko wodą. Całość gotuje na wolnym ogniu przez noc, doprawia do smaku już po ugotowaniu. Taką zupę je już bez dodatków, ale dzieciom dodaje makaron.

Jedz często, ale mało

Mel stara się jeść co 2 godziny. Dlatego zawsze ma przy sobie zdrowe przekąski ? zazwyczaj jest to marchewka pokrojona na słupki albo orzechy. Czasem pełnoziarnisty chrupki chlebek z serkiem wiejskim albo serkiem naturalnym. One sprawiają, że cały czas czuje się najedzona, nie ma ochoty na niezdrowe produkty i nie ma napadów wilczego głodu. Mel uważa jednak, żeby przekąski były małe, dlatego odmierza np. 30 gramów orzechów i pakuje do torebki. Przyznaje także, że nie przekonują jej produkty, które są zdrowe, ale nie wyglądają zachęcającą. "Jedzenie zawsze musi wyglądać tak, że chcesz je zjeść i cieszyć się nim".

Fitness to hobby

Mel stała się prawdziwą fanką fitnessu. Piosenkarka mówi, że po prostu lubi się pocić. Ćwiczy podczas oglądania telewizji i rozmów telefonicznych. Chwali się, że potrafi zrobić 100 brzuszków w mniej niż 2 minuty, a 4, 5 razy w tygodniu robi 600 przysiadów.

Mel stała się specjalistką od ćwiczeń w Stanach. Była twarzą programu odchudzającego Jenny Craig i wody Real Alkalized. Mel połączyła siły z Fitness First w 2012 roku, podczas International Fitness Week. Założeniem akcji było zachęcenie ludzi do ćwiczeń, dlatego podczas tygodnia wiele klubów fitness oferowało bezpłatne zajęcia i konsultacje.

Więcej o:
Copyright © Agora SA