Jak zacząć ćwiczyć? [7 PORAD OD TRENERA]

Jak zacząć ćwiczyć to jedno z najczęściej zadawanych pytań. Dlatego zebraliśmy rady trenerów z Personal Training Center. Zobacz, co powinni wiedzieć wszyscy początkujący!

1. Nie odkładaj niczego na potem. Podstawowy błąd w postanowieniach związanych z rozpoczęciem pracy nad sobą? Odkładanie realizacji! Mówimy sobie, że zaczniemy od nowego tygodnia, za jakiś czas. Musimy zrobić to już, tu i teraz. Jeżeli zaczniemy, nasze ciało zacznie pozytywnie reagować na słowo TRENING i nie będzie już możliwości, aby się wycofać.

2. Bądź cierpliwa i skup się na tym, co jest teraz. Ważne, aby swój cel realizować dzień po dniu, a nie zastanawiać się "jak będę wyglądać za kilka miesięcy". Praca nad zmianą swojej sylwetki jest etapem długoterminowym, należy uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie z dnia na dzień realizować swoje postanowienia. Pamiętajmy, że pracujemy nad materią jaką jest ludzkie ciało, czyli najbardziej złożona maszyna, która potrzebuje czasu, aby osiągnąć pełną funkcjonalność.

3. Poradź się specjalisty. Po ustaleniu celu i wybraniu odpowiedniej formy aktywności fizycznej należy upewnić się, że nie mamy żadnych przeciwwskazań do jej podjęcia. Należy wykonać podstawowe badania lekarskie. Tak, aby mieć pewność, że nie pogorszymy swojego obecnego stanu zdrowia.

4. Nie zrażaj się brakiem postępów. Ważne, abyśmy kontrolowali swoje postępy, nie tylko poprzez utratę kilogramów. Przez pierwsze miesiące waga ciała może nie ulegać znaczącej zmianie, nie znaczy to, że stoimy w miejscu lub tracimy poświęcony czas. Mimo wszystko w naszym organizmie szereg pozytywnych zmian, nie widocznych "gołym okiem". Po okresie pierwszych trzech miesięcy, bardzo ważne abyśmy kontynuowali swoje założenia, nie zwalniając tempa.

5. Zmierz obwody, zrób pomiar składu ciała. Zanim zaczniemy treningi, dobrym krokiem jest zrobienie odpowiednich pomiarów, najlepiej posłużyć się centymetrem i zmierzyć obwody w najistotniejszych miejscach (takich jak: biust, talia, biodra, uda). Dodatkowo możemy posłużyć się specjalistycznymi maszynami do pomiarów składu ciała, które to coraz częściej występują w klubach fitness. Bardzo dobrą, a jednocześnie skuteczną metodą jest zrobienie zdjęć sylwetki przed rozpoczęciem aktywności i przy comiesięcznej analizie pomiarów.

6. Nie zapomnij o zmianie nawyków. To nieodłączny element zmian w kierunku zdrowego trybu życia. Należy pod okiem specjalisty przeanalizować swój schemat żywieniowy, wprowadzić zdrowe zmiany dostosowując je do naszego wieku, typu sylwetki oraz wykonywanej aktywności fizycznej.

7. Poradź się ekspertów. Realizowanie całego procesu metamorfozy przebiegnie łatwiej pod okiem osób wykwalifikowanych. Dlatego warto zainwestować w spotkanie z trenerem. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że to co robimy będzie zdrowe i nie narazimy się na nie potrzebne kontuzje.

Personal Training Center to warszawski klub, stworzony przez zespół trenerów personalnych. Sprawdź profil Personal Training Center na Facebooku!