Rzucasz palenie? Idź pobiegać!

Jeśli od dawna walczysz z nałogiem ale ciągle nie możesz sobie poradzić z momentem, kiedy napada cię nagła ochota na to, by sięgnąć po papierosa, mamy sposób: idź pobiegać, wybierz się na basen albo do klubu fitness. Najnowsze badania pokazują, że z pozoru tak prosta metoda, może być skuteczna.

Dołącz do nas na Facebooku

Dlaczego niby aktywność fizyczna miałaby zdziałać cuda, skoro guma nikotynowa czy różnego rodzaju niekonwencjonalne metody do tej pory nie sprawdziły się w twoim przypadku? Otóż dlatego, że wysiłek jest doskonałym sposobem na odciągnięcie myśli od tematu papierosów, a także szybko poprawia samopoczucie.

Gdy dopada cię głód nikotynowy

- Z badań, które przeprowadziliśmy wynika, że aktywność fizyczna ma nie tylko pozytywny wpływ na zdrowie ale także pomaga osobom, które chcą rzucić palenie, odciągnąć myśli od papierosów, w momencie, kiedy dopada je głód nikotynowy - mówi Adrian Taylor z University of Exeter.

Brakuje jednak danych na temat tego, czy aktywność fizyczna pomaga rzucić palenie w ogóle.

Eksperyment

Na czym polegało wspomniane badanie? Palaczy, którzy chcą na dobre pozbyć się nałogu, podzielono na dwie grupy. Pierwsza z nich część dnia spędzała aktywnie: szybki marsz, przejażdżki rowerowe i inne formy aktywności, a druga na oglądaniu telewizji i tego typu czynnościach, które nie wymagały żadnego wysiłku. Kiedy poproszono wszystkich uczestników o to, by opisali swoje odczucia, okazało się, że najmniejszą ochotę na papierosa mieli ci, którzy byli aktywni.

Zdarzało się, że przed treningiem miałem ogromną ochotę na papierosa, jednak już po zupełnie nie chciało mi się palić - pisali w ankietach.

Dlaczego tak się dzieje? Tego nie wiadomo, jednak pomysłodawcy twierdzą, że aktywność fizyczna odciąga uwagę palaczy od papierosów. Uczestnicy badania nie używali plastrów nikotynowych, gum ani żadnych innych środków, które miałby im pomóc rzucić palenie. Czyli co? Wymieniamy paczkę papierosów na buty do biegania?