Orbitrek - efekty ćwiczeń na maszynie treningowej

Redakcja
13.11.2015 14:11
orbitrek, sprzęt do ćwiczeń

orbitrek, sprzęt do ćwiczeń (Serghei Starus / starush - Fotolia)

Orbitrek - efekty ćwiczeń na tej maszynie treningowej są rewelacyjne! To sprzęt do treningu tlenowego, który angażuje zarówno górne, jak i dolne partie ciała, dlatego przynosi tak skuteczne wyniki. Czym dokładnie jest ta maszyna, na jaki orbitrek się zdecydować i jak na nim poprawnie ćwiczyć?

Orbitrek - podstawowe informacje

Orbitrek to maszyna do treningu tlenowego, angażująca w wykonywane ćwiczenia górne i dolne partie ciała, dzięki czemu pozwala wyrzeźbić mięśnie na całym ciele. Jego inne nazwy to "trenażer eliptyczny" oraz "crosstrainer". Jest to rozwiązanie o tyle pomysłowe, że większość dostępnych sprzętów do ćwiczeń pomija górne partie mięśni - a zatem powstają dysproporcje w rozwijaniu poszczególnych części ciała.

Eliptyczny przebieg zastosowany w orbitreku sprawia, iż trening na nim nie jest obciążający dla stawów. Powtarzalność ćwiczeń sprawia zaś, iż mięśnie są w stanie pracować bardziej ekonomicznie - a co za tym idzie, mniej się męczą i jednocześnie zużywają tyle samo siły. Pozwala to je ładnie wyrzeźbić, przy mniejszym obciążeniu dla całego ciała. Ćwiczymy poruszając odpowiednie części maszyny nogami, a jednocześnie specjalne uchwyty angażują w ruch także ręce - spalamy zatem tkankę tłuszczową naprawdę z całego ciała.

Sprzęt do ćwiczeń. W co warto inwestować

Orbitrek - cena

Orbitrek jest sprzętem o niewielkich rozmiarach, lecz jego ceny są różne. Różnice w kosztach zależą od firmy, która wyprodukowała maszynę, przy czym nie warto decydować się na najtańsze egzemplarze, bo tylko w przypadku tych wykonanych przez specjalistów od fitnessu i sportu możemy mieć pewność, iż orbitrek jest zbudowany fachowo oraz w 100% bezpiecznie dla naszego ciała.

Zazwyczaj trzeba się liczyć z kosztami wynoszącymi więcej niż 800 złotych, choć znajdziemy i maszyny za około 600 złotych. Najlepsze sprzęty mogą kosztować zaś nawet 2 tysiące złotych - kupując je mamy jednak pewność, iż będą nam służyły przez naprawdę wiele lat.

Orbitrek - efekty ćwiczeń

Spalanie kalorii na orbitreku jest bardziej efektywne, niż na bieżni lub rowerku treningowym. Jednocześnie trening na tej maszynie jest bezpieczniejszy dla stawów, ponieważ nogi nie odrywają się od jej podstaw. Kupując orbitrek, otrzymujemy zatem sprzęt bezpieczny i jednocześnie skuteczny.

Odchudzanie przyspieszamy więc maksymalnie. Jeśli połączymy trening z dietą, szybko zauważymy mniej tkanki tłuszczowej na brzuchu, nogach i ramionach. Jeśli zatem zastanawiamy się co kupić - orbitrek czy rower? bieżnia czy orbitrek? - decyzja powinna być prosta. Zwłaszcza w okresie jesiennym wiele osób kupuje trenażer eliptyczny, jako zamiennik dla biegów w terenie - z uwagi na panujące na dworze zimno. Może on jednak zastępować bieganie przez cały rok - mniej obciąża bowiem kolana i ścięgna.

Hantle, skakanka, kettlebells. Przegląd sprzętu do ćwiczeń

Jaki orbitrek kupić?

Gdy zastanawiamy się jaki orbitrek wybrać do domu, przede wszystkim powinniśmy zbadać, ile mamy w nim miejsca. Orbitrek to bowiem raczej niewielkich rozmiarów urządzenie, ale niektóre jego wersje są zdecydowanie większe niż inne.

Jeśli jesteśmy początkującymi sportowcami, najlepiej zdecydować się na orbitreka z programem ćwiczeń - który dodatkowo będzie nam mierzył tętno. To szczególnie istotne dla osób z nadwagą, bowiem zbyt wysokie tętno może być niebezpieczne dla zdrowia, a przecież nie ma lepszego sposobu na zrzucenie kilogramów niż trening i dieta. Specjalne oprogramowanie pozwoli kontrolować wszystkie najważniejsze funkcje i dostosuje poziom ćwiczeń do naszych możliwości.

Orbitrek - ćwiczenia

Ćwicząc na orbitreku wykonujemy owalne ruchy nogami, co jest udoskonaloną wersją ruchów stosowanych w czasie jazdy na nartach. Aby jednak ćwiczenia okazały się najbardziej efektywne, musimy odpowiednio je wykonywać - przyjmując właściwą postawę ciała. Warto pamiętać, że gdy złapiemy dłońmi rączki orbitreka, dodatkowo ćwiczymy mięśnie rąk. Gdy zaś puścimy owe rączki, wzmacniamy w czasie ćwiczeń mięśnie brzucha.

A odpowiednia postawa? Plecy powinny być wyprostowane, mięśnie brzucha wciągnięte, głowa lekko uniesiona, a stopy położone płasko na pedałach.

Więcej o: