Ewa Chodakowska: Bikini. Maksymalne spalanie tkanki tłuszczowej [TEST]

Ewa Chodakowska: Bikini to najnowszy autorski program trenerki. Jej najbardziej energetyczny trening, ma za zadanie raz na zawsze rozprawić się z niechcianymi kilogramami. W oczekiwaniu na letni relaks sprawdziłyśmy, czy trening faktycznie przygotuje nasze ciała do bikini.

Ewa Chodakowska stale nas zaskakuje. Jej programy treningowe są niepowtarzalne i zawsze mocno koncertują się na pracy wszystkich partii mięśniowych. W najnowszym programie Bikini trenerka zdecydowanie stawia na spalanie tkanki tłuszczowej. Jak sama nazwa wskazuje ten trening ma nas przygotować na lato, tak abyśmy z dumą włożyły swój wymarzony strój kąpielowy.

Ewa Chodakowska Bikini składa się z: Rozgrzewki, Rundy I, Rundy II oraz Rozciągania. Samodzielnie wybierasz, jak długo chcesz ćwiczyć. Masz do wyboru 20 lub 40 minut. Jak twierdzi trenerka, efekty będą już widoczne po 4 tygodniach. Sprawdziłyśmy czy faktycznie Bikini działa na ciało.

POZNAJ: 7 powodów, dla których warto spróbować programu Secret

Ewa Chodakowska Bikini: rozgrzewka

Ewa Chodakowska, jak każdy swój program również i Bikini rozpoczyna od rozgrzewki. Trwa ona 5 minut. Podczas tej części programu Bikini spokojnie rozgrzewamy całe ciało: ramiona, tułów, pośladki oraz nogi. Mamy sześć ćwiczenia: marsz, skręty tułowia, krążenia ramion, squat z krzyżowaniem ramion, trucht oraz pajace. Całość powtarzamy dwa razy. Rozgrzewka nie jest zbyt dynamiczna, więc nie powinna stanowić problemu również dla osób początkujących.

Ewa Chodakowska Bikini: Runda I Ewa ChodakowskaEwa Chodakowska (facebook.com/chodakowskaewa)

Pierwsza część programu Bikini trwa 20 minut i składa się z 30 ćwiczeń. Każde z nich wykonujemy przez 30 sekund, a następnie odpoczywamy przez 10 sekund. Podczas treningu przeplatają się ćwiczenia wykonywane w pozycji stojącej oraz te wykonywane na macie. Przy każdym ćwiczeniu Ewa Chodakowska pokazuje wersję podstawową oraz zaawansowaną. Dzięki temu w zależności od swoich sił i możliwości możemy indywidualnie dobrać stopień intensywności ćwiczeń.

Pierwsza runda Bikini zawiera elementy wypadów, przeskoków, squatów, podporów oraz biegu. Dzięki przeplataniu się ćwiczeń statycznych z dynamicznymi, nasze ciało cały czas jest rozgrzane i podtrzymujemy stałe tętno.

ZOBACZ: program Sukces spala tłuszcz i rzeźbi ciało

Trening Bikini zdecydowanie przypadł nam do gustu. Czułyśmy się zmęczone, ale i zadowolone z wykonanej pracy. Zrealizowanie nawet jedynie tej części sprawia, że następnego dnia z pewnością będziemy czuć zakwasy.

Ewa Chodakowska Bikini: Runda II

W drugiej części Bikini powtarzamy wszystkie ćwiczenia z pierwszej rundy. Początkowo sądziłyśmy, że będą to nowe ćwiczenia. Nie ukrywam, że pomimo tego, iż przypadł nam do gustu trening, to chciałybyśmy wykonać inny zestaw ćwiczeń. Tu również mamy pokazane wersje podstawowe oraz zaawansowane poszczególnych elementów.

Bikini nie zawiera zbyt skomplikowanych ćwiczeń, dzięki czemu możemy lepiej skoncentrować się na ich technice. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem z pewnością nie powinny mieć problemów z ich wykonaniem. Ważne, aby dokładnie słuchać Ewy Chodakowskiej, która wyjaśnia, jak poprawnie technicznie należy je wykonywać.

Ewa Chodakowska Bikini: Rozciąganie

Ostatnia część programu Bikini to stretching. W pozycji stojącej rozpoczynając od dłoni i ramion, stopniowo przechodzimy do rozciągania wszystkich części ciała. Wydłużamy tułów, plecy oraz mięśnie nóg, zarówno przednią, jak i tylną część. Nie wykonujemy żadnych pozycji w leżeniu.

Ewa Chodakowska Ewa Chodakowska (facebook.com/chodakowskaewa)

Rozciąganie jest niezwykle przyjemnym, ale i bardzo ważnym elementem każdego treningu. Pamiętajmy, aby go nie pomijać. Nie tylko chronimy nasze ciało przed kontuzjami, ale i wysmukla mięśnie, nadając im piękny kształt. Ewa Chodakowska wykonała rozciąganie w niecałe 10 minut. Warto je zatem trochę wydłużyć.

Ewa Chodakowska Bikini: Podsumowanie

Zdecydowanie polecamy program Ewy Chodakowskiej Bikini dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć piękną sylwetkę. Trening został przygotowany z myślą o początkujących, jak i zaawansowanych osobach. Energetyczne ćwiczenia pozwalają się nie tylko dobrze zmęczyć, ale przy tym i doskonale bawić się. Ćwiczenia są różnorodne, ale niezbyt skomplikowane, więc z pewnością każdy będzie umiał je powtórzyć za Ewą Chodakowską. Faktycznie, jak twierdzi trenerka już po 4 tygodniach można zauważyć zmianę w swojej sylwetce, dzięki stopniowej utracie tkanki tłuszczowej.

Jednym z minusów Bikini jest mało dynamiczna muzyka. Jest ona niezwykle istotna podczas ćwiczeń, ponieważ dodaje nam energię. W programie Ewy Chodakowskiej muzyka, która leci w tle nie porywa do działania. Być może w założeniu miała być na tyle niewyrazista, by nie przeszkadzała trenerce w prowadzeniu ćwiczeń.

Ewa Chodakowska Ewa Chodakowska (facebook.com/chodakowskaewa)

Minusem programu Bikini jest brak ćwiczeń dedykowanych mięśniom brzucha. Oczywiście podczas całego treningu pracują te partie mięśniowe, jak chociażby podczas podporów. Jednak nie ma ćwiczeń typowo na pracę brzucha. Jeżeli ktoś poczuje niedosyt może sięgnąć np. po program Secret.

Na koniec warto również podkreślić, że niestety obydwie rundy treningowe mają te same ćwiczenia. W związku z tym, wykonując 20 czy 40 minut treningu, będziemy robić te same sekwencje. Cóż pozostaje nam zatem czekać na kolejną płytę Ewy Chodakowskiej.

SPRAWDŹ: 10 razy, kiedy Ewa Chodakowska zaskoczyła nas swoją figurą