Deser na śniadanie pomaga SZYBCIEJ schudnąć?

Naukowcy z Uniwersytetu Tel Avivu doszli do zaskakujących wniosków. Okazuje się, że nie warto wykluczać deseru ze swojego menu, ponieważ dzięki niemu możemy szybciej stracić na wadze.

Konsekwentnie odmawiamy sobie słodyczy, podejmujemy różne wyzwania mające na celu eliminację cukru z diety, tymczasem okazuje się, że nie rezygnując z porcji ulubionego ciasta lub czekolady, możemy schudnąć znacznie szybciej, niż będąc na diecie niskowęglowodanowej. Badania naukowców z Tel Avivu mówią same za siebie!

Dowiedli oni, że deser powinien znaleźć się w porannym menu - wtedy gdy nasz metabolizm działa na najwyższych obrotach. Słodka przekąska stanowiąca część zbilansowanego śniadania, zawierającego odpowiednią ilość białka i węglowodanów sprawia, że w dłuższej perspektywie czasu jesteśmy w stanie więcej schudnąć.

Jak to działa?

 

deserPyszny deser

 

Naukowcy podzielili ochotników chcących schudnąć na dwie grupy: pierwsza po obfitym śniadaniu zjadała kawałek czekolady lub ulubionego ciasta, druga zaś całkowicie zrezygnowała ze słodyczy, a na śniadanie sięgała po niskowęglowodanowe produkty.

Pod koniec ośmiomięsiecznego czasu trwania diety ochotnicy z pierwszej grupy ważyli średnio o 20 kg mniej, a osoby, które zjadały niskowęglowodanowe śniadania (ok. 300 kcal) i rezygnowały z deseru ważyły zaledwie o 5 kg mniej.

Okazuje się, że całkowite wyeliminowanie słodyczy może wytworzyć psychologiczne uzależnienie od nich, a deser po śniadaniu pozwala nie odczuwać zachcianek przez dalszą część dnia.

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ TUTAJ