BCAA - w czym może ci pomóc?

BCAA to z angielskiego  Branched-Chain Amino Acid, czyli aminokwasy rozgałęzione. W ich skład wchodzą trzy aminokwasy leucyna, izoleucyna oraz walina. BCAA stanowią 40% białek mięśniowych.

BCAA pomogą ci w odchudzaniu.
BCAA działają antykatabolicznie. Co to oznacza? Kiedy twój organizm nie dostaje odpowiedniej ilości kalorii spala nie tylko tłuszcz, ale też mięśnie. Spożywanie BCAA pomaga spalać tłuszcz przy jednoczesnej ochronie mięśni. Warto zatem korzystać z BCAA przed treningiem wydolnościowym i stosując dietę redukcyjną.

BCAA pomogą ci w budowaniu masy mięśniowej.
Aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach, szczególnie leucyna, mogą bezpośrednio pobudzać syntezę białek. Poza tym BCAA dostarczane w postaci płynu czy tabletek bardzo szybko rozchodzą się w organizmie. Stąd często są używane w trakcie budowania masy mięśniowej i wypijane zaraz po przebudzeniu by powstrzymać nocny katabolizm spowodowany nie dostarczaniem środków odżywczych.

Kiedy można przyjmować BCAA?
Najlepiej stosować się do zaleceń producentów. BCAA często stosuje się rano po przebudzeniu, przed treningiem oraz po treningu. BCAA należy przyjmować na pusty żołądek w celu lepszej absorbcji suplementu. BCAA często stosuje się w czasie redukcji dla ochrony mięśni bądź w przerwach między cyklami kreatynowymi.

Kto może stosować BCAA?
BCAA może stosować każdy. Pomagają w wielu sportach wyczynowych: kulturystyce, kolarstwie, piłce nożnej, koszykówce itd.

Jaką postać BCAA wybrać?
Dostępne są zarówno tabletki jak i proszki do rozrobienia w wodzie. Jeśli nie masz nic przeciwko łykaniu kilku sporych tabletek, to jest to wygodne rozwiązanie.

Przykładowe produkty:

proszki - Actvlab BCAA Xtra, Dymatize BCAA Complex, Hi Tec BCAA Powder (TST), Universal BCAA stack, Olimp BCAA Xplode

tabletki - Dymatize BCAA Complex 2200, Aminostar BCAA, MHP BCAA 3300, Olimp BCAA Mega Caps