Jesz za dużo cukru? Oto 3 sposoby, jak wykluczyć go z diety

Wiemy, że dla zachowania zdrowia i dobrej formy, należy ograniczać spożywanie cukru. Niestety w większości produktów spożywczych, możemy znaleźć jego dużą zawartość. Jak zatem sprawdzić, jaką ilość cukru spożywamy? Oto 3 sprawdzone sposoby.

1. Zajrzyj do cukiernicy

Możesz wierzyć lub nie, ale to my sami w głównej mierze decydujemy o spożyciu cukru. Bardzo często bez zastanowienia, dosładzamy wszelkie napoje, jak: kawa, herbata czy kakao. To co musisz zrobić, to przestać w końcu słodzić. Pamiętaj, że tak jak przyzwyczaiłaś się do cukru, tak samo uda ci się od niego odzwyczaić. Schowaj zatem w domu cukiernicę i nauczyć się pić mniej słodkie napoje.

2. Czytaj etykiety

Robiąc zakupy spożywcze pamiętaj, by czytać dokładnie etykiety wszystkich produktów. Bardzo często wydaje nam się, że sięgamy po zdrowe rzeczy, gdy tymczasem pełne są zbędnego cukru. Pamiętaj, że zawsze masz wybór i możesz sięgnąć po inne produkty. Nie rób zatem zakupów w pośpiechu, tylko dokładnie przemyśl za co płacisz.

3. Znajdź ukryte cukry

Okazuje się, że cukier potrafi się zakamuflować. To, że w pierwszej chwili nie widzisz go w składzie danego produkty nie oznacza, że go tam nie ma. Bardzo często producenci dodają cukier do produktów, w innej postaci. Oto lista składników, które powinny wyostrzyć twoją czujność:

nektar z agawy

brązowy cukier

kryształy cane

cukier trzcinowy

słodzik kukurydziany

syrop kukurydziany

krystaliczna fruktoza

glukoza

sok trzcinowy

fruktoza

koncentrat soków owocowych

cukier inwertowany

laktoza

maltoza

syrop słodowy

melasa

cukier surowy

sacharoza

Pamiętaj, jesteś tym, co jesz!

WIĘCEJ PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ.