Jedzenie na wynos - jak jeść, by było zdrowo?

Nie macie wrażenia, że problem otyłości w pewnym stopniu związany jest również z tym, że przestaliśmy jeść w domu? Nie mamy czasu na to, by przygotowywać sobie posiłki i sięgamy po gotowe rozwiązania. Jest jednak sposób na to, by nawet na mieście jeść zdrowo.

Dołącz do nas na Facebooku

Brak regularności w spożywaniu posiłków, sięganie po kaloryczne przekąski, zaspakajanie głodu późnym wieczorem - to dopiero początek długiej listy naszych najczęstszych błędów żywieniowych.

Nie mamy czasu na śniadanie, na to, by codziennie przygotowywać sobie lunch do pracy. Bardzo często sięgamy po gotowe rozwiązania w postaci tzw.: jedzenia na wynos czy fast foodów. Najrozsądniej robią ci, którzy decydują się na obiad w restauracji, kawiarni czy innego rodzaju miejscu, gdzie serwują coś więcej niż kebab, pizzę czy zapiekankę.

Czy możliwe są zmiany jeśli chodzi o nasze nawyki? Doba raczej się nie wydłuży, dlatego w Journal of Nutrition and Behaviour opublikowano 6 wskazówek, które sprawią, że jedzenie na mieście nie będzie aż tak groźne dla twojej figury i zdrowia.

1. Poproś o to, by połowę porcji spakowano dla ciebie na wynos. Zrób to tak szybko, jak tylko jedzenie pojawi się na stole.

2. Zanim wybierzesz miejsce, w którym chcesz zjeść, sprawdź menu w sieci i zorientuj się, jak kaloryczne są serwowane przez nich posiłki.

3. W ciągu dnia rozsądnie zarządzaj tym, co zjesz. Nie chodzi o to, byś się głodził, ale nie objadaj się podczas obiadu, jeśli wiesz, że wieczorem wychodzisz na kolację.

4. Jedz powoli i rozkoszuj się każdym kęsem. Skup się na smaku, kształcie, fakturze potrawy.

5. Unikaj jedzenia, które cię nie syci. Niektórzy jednak błędnie traktują w ten sposób warzywa. Pamiętaj o tym, by do każdego dania dodać ich porcję.

6. Poproś o to, by sos podano ci na talerzu obok. Dzięki temu sam możesz zdecydować, jaką jego ilość potrzebujesz do danej potrawy.