Zimą robimy masę!

Przejmujesz się tym, że zimą jesz więcej? Oczywiście, nie można popadać w przesadę i codziennie wpychać w siebie kebaby, frytki i chrupki wmawiając sobie, że nasz organizm potrzebuje więcej kalorii. Potrzebuje, ale zdrowego jedzenia. Dlatego wykorzystaj ten czas na wzmocnienie mięśni, by wiosną zacząć się rzeźbić na plażę...

Dołącz do nas na Facebooku

Nie da się ukryć, że zimą jemy nieco więcej i jesteśmy bardziej ospali. W ten naturalny sposób nasz organizm broni się przed niskimi temperaturami. Przez ostatnie tygodnie na zewnątrz jest wyjątkowo zimno na zewnątrz, dlatego tak ważne jest to, byśmy się prawidłowo odżywiali i dostarczali sobie wszystkich niezbędnych substancji odżywczych.

 

Jedz zdrowo i pożywnie

- Od Nowego Roku dużo osób chce się odchudzać. Pamiętajmy o tym, że w takie mrozy nie powinniśmy przechodzić na drakońskie diety. Po prostu zmieńmy dietę na lepszą, zdrowszą. Wymieńmy przetwarzane chemicznie jedzenie na naturalne składniki dobrej jakości. Zrezygnujmy z kupnych kanapek czy fast food i zacznijmy sobie przygotowywać posiłki do pracy. Gdy nie mamy na to zbyt dużo czasu, grillujmy chociaż pierś kurczaka z samego rana, gdy wstaniemy, pokrójmy świeże warzywa i przygotujmy sobie już na miejscu zdrową i pożywną sałatę - radzi trener osobisty z Fitness Klubu Platinum, Michał Ficoń.

 

Trenuj z głową

Oczywiście nie namawiamy Was do tego, by rezygnować z kardio i postawić jedynie na trening siłowy o niższej ilości powtórzeń, którego celem będzie zbudowanie masy mięśniowej. Wciąż staramy się biegać, pływać (Wydaje Ci się, że pływanie zimą to zbyt odważny pomysł? Trening na basenie, a potem kilkanaście minut spędzone w saunie sprawią, że zmienisz zdanie), chodzić na zajęcia fitness.

-Ważne, by nasz trening był urozmaicony, bo nie chcemy się przecież ograniczać do jednego np.: siły i podupaść kondycyjnie - ostrzega trener. - Uspokajam po prostu tych, którzy zauważyli, że zimą nieco zmienił się kształt ich sylwetki. Pracujcie dalej, wykorzystujcie zasoby energetyczne z nieco bardziej kalorycznej diety i budujcie mięśnie. Za miesiąc, dwa warto zmienić trening nastawiony na spalanie (zwiększamy intensywność i ilość powtórzeń, skracamy czas odpoczynku)  i zacząć się rzeźbić na wakacje - mówi trener.