Co zjeść przed treningiem, żeby przyniósł efekty?

Niektórzy twierdzą, że pochłonięcie batona przed pójściem na siłownię, to idealne rozwiązanie. Owszem, dla tych, którzy nie mogą sobie odmówić czegoś słodkiego, będzie to najlepsza pora na ?zakazany owoc?. Jeśli jednak szukasz zdrowej drogi na przygotowanie się do ciężkiego treningu, mamy inną sugestię.

Dołącz do nas na Facebooku


Nathan Skeen (na zdjęciu), który nie tylko jest trenerem osobistym, ale przede wszystkim sam ciężko pracuje na ringu i siłowni, opowiedział nam o tym, po co sięgnąć przed treningiem, by uzyskać najlepsze efekty. Patrzymy na jego ciało i ufamy.

Nie ćwicz na głodzie


To pierwsza zasada Skeena. Nathan sam sięga po pełnowartościowy posiłek zanim weźmie się do ciężkiej pracy i do tego samego namawia swoich podopiecznych.

- To, co zawsze powtarzam moim klientom: "Zjedz na godzinę przed treningiem". Zdarza się, że ludzie nie mają czasu. Często przychodzą na siłownię rano, przed pracą i ćwiczą na czczo. Innym razem, wykorzystują swoją przerwę na lunch i zamiast zjeść, idą na trening głodni. Wtedy nie mają wystarczająco dużo energii, ćwiczą mniej efektywnie, a tym samym spalają znacznie mniej - mówi trener osobisty.

Dlatego, jeśli zamierzasz spędzić lunch na siłowni zamiast na stołówce, pamiętaj o tym, by wcześniej coś przekąsić, a najlepiej zjeść coś konkretnego.

Pełnowartościowy posiłek da najlepsze efekty


- Przede wszystkim należy pamiętać o tym, by dostarczyć organizmowi mieszankę najważniejszych składników odżywczych: węglowodany i białko, tłuszcze też są istotne  - mówi Skeen. - Można sięgnąć po ciemny ryż, a jeszcze lepiej po ryż peruwiański (komosę ryżową, która jest pseudoziarnem i już sama w sobie zawiera sporo białka), kurczaka lub rybę oraz warzywa i przyprawy dla smaku.Za każdym razem urozmaicam sobie posiłek curry lub chilli, żeby nie popaść w monotonię - śmieje się Skeen.

Może się jednak tak zdarzyć, że nie będziesz mieć tej magicznej godziny przerwy między posiłkiem, a treningiem. Wtedy nie wolno się najadać!

- Zdarzyło mi się nie jeden raz, że musiałem z tego powodu przełożyć trening na inny dzień. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem jest jeszcze bardziej niebezpieczne jak trening, gdy odczuwasz głód - mówi Skeen.

Co zrobić w takiej sytuacji? Jeśli czujesz się głodny przed samym treningiem, warto sięgnąć po owoc. Np.: jabłko - to będzie szybki zastrzyk energii, który pozwoli ci na bardziej efektywny trening.

 

Nie masz pomysłów na zdrowe posiłki? Podpowiemy!

Więcej o: