Grzyby zastąpią słońce

Lato powoli dobiega końca. Niestety, zanim zdążymy się obejrzeć, przyjdzie czas szarych dni i długich, chłodnych wieczorów. Brzmi strasznie?  Jeśli zadbasz o to, by dostarczać sobie witaminy D, którą zazwyczaj pobieramy z promieni słonecznych, złe samopoczucie ominie cię szerokim łukiem.

Dołącz do nas na Facebooku

Witaminę D pozyskujemy głównie wiosną i latem. Jest niezwykle istotna przy profilaktyce i leczeniu krzywicy, osteomalacji i osteoporozy. Wpływa również na nasze samopoczucie. Zimą, kiedy brakuje nam słońca, warto sięgać po produkty, które zawierają spore jej ilości: np. tłuste ryby czy żółtka jajek. Co ciekawsze, najlepszym sposobem na uzupełnienie niedoborów witaminy D, jest włączenie do diety grzybów.

Jak pokazują nowe badania, warto sięgać po te, które rosną dziko w lesie, ponieważ rosną w naturalnym świetle. Nieco gorzej wygląda sytuacja z pieczarkami - większość pochodzi z ciemnych pomieszczeń, ponieważ w ten sposób dba się o zachowanie ich białego koloru. Okazuje się jednak, że i na to można coś zaradzić. "The Independent" informuje, że naświetlanie tych grzybów promieniami ultrafioletowymi (tuż przed zebraniem lub zaraz po).

Chcesz jeść zdrowo i schudnąć?