Gorące trendy fitness

Co będzie modne w tym roku? Czego warto spróbować? Na co stawiają trenerzy fitness? Sprawdź, czego szukać w fitness klubach zanim podejmiesz decyzję i wykupisz abonament.  Nie lubisz zajęć grupowych? Podpowiemy czego możesz spróbować samodzielnie, a co warto odkryć na nowo!

Dołącz do nas na Facebooku

Aerobik na trampolinie - podskoki dla skoku tempa metabolizmu

Czy twój trening sprawia, że skaczesz z radości? Skoki na trampolinie wprawią Cię w taki nastrój! Aerobik na trampolinie pozwala spalać więcej kalorii i sprawia dużą frajdę, a przy tym jest łagodny dla stawów.

 

Trening siłowy - trening z taśmami TRX

Ćwiczenia z użyciem taśm TRX wykorzystują amerykańscy Marines, więc nie ma się co oszukiwać - to ciężka robota! Ćwiczenia te stawiają opór mięśniom tylko taki, jaki jest w stanie wytworzyć masa ciała ćwiczącego i siła grawitacji, a mimo to, są bardzo trudne. Do prawidłowego wykonywania tego rodzaju zadań niezbędne są silne mięśnie tułowia, a więc najpierw warto zastosować tzw. core training, o którym pisaliśmy już nie jeden raz.

 

Trening siłowy - ćwiczenia na całe ciało, tzw. ViPR

ViPR to skrót od vitality, performance i reconditioning. Mówiąc wprost, chodzi o ćwiczenia poprawiające ogólną sprawność i samopoczucie. Do ich wykonywania używa się wałków oblanych gumą, które mogą ważyć od 4 do 20 kg. Za ich pomocą wykonuje się ćwiczenia przypominające naturalną aktywność człowieka, a więc ruchy pchania, podnoszenia, obracania się. W takich zadaniach udział biorą niemal wszystkie partie ciała i mięśnie. Jest to więc absolutne przeciwieństwo ćwiczeń wykonywanych na maszynach w siłowni. Zaletami treningu ViPR jest bardzo szybka poprawa ogólnej sprawności, którą można wykorzystać na co dzień, ale i podczas uprawianych najróżniejszych sportów.

 

Trening siłowy i kardio - cross-training

Masz wrażenie, że w swoim treningu dotarłeś do niewidocznej ściany, która nie pozwala Ci na to, by posunąć się o krok dalej? Czas coś zmienić i postawić na cross-training, którego zadaniem jest zaskakiwanie mięśni. Osiąga się to poprzez mieszanie różnych rodzajów ćwiczeń w czasie jednego treningu. Przykładem takich programów są treningi o nazwach P90X i Insanity Workout, o których zaczęło być głośno w zeszłym roku.

 

Trening siłowy i kardio - boot camp

Wzorowany na wojskowych obozach treningowych nowy trend. Co jest potrzebne do takiego treningu? Instruktor nieznający litości ;) Prowadzacy mobilizuje ćwiczących do intensywnych ćwiczeń, które pozwalają spalać do 10 kcal na minutę (600 kcal na godzinę). W treningu nie wykorzystuje się specjalistycznego sprzętu, a jedynie wykonuje tradycyjne ćwiczenia: pompki, przysiady, wykopy, podskoki, brzuszki, itp. Szczupłe, jędrne ciało gwarantowane.

 

Trening siłowy i kardio - CrossFit

Trening złożony z pompek, przysiadów, ćwiczeń z kółkiem gimnastycznym lub z hantlami, a do tego szybkie biegi - to tzw. crossFit. Taka kombinacja ćwiczeń wykonywanych na czas pozwala spalać do 15 kcal na minutę. Stosują ją sportowcy, żołnierze, strażacy, bo daje doskonałe efekty zarówno jeśli chodzi o poprawę kondycji, jak i siły mięśni oraz sprawności ogólnej.

 

Joga - równowaga chwiejna

Balance on Board Yoga to nowy pomysł. Asany wykonuje się na pływającej po wodzie desce, która jest większa od desek surfingowych, czy windsurfingowych. W ten sposób uzyskuje się dodatkowy bodziec relaksujący (kołysanie wody), a przy tym zmusza się mięśnie do jeszcze intensywniejszej pracy!

Inne:

 

Taniec na rurze

Czas ostatecznie uznać taniec na rurze za prawdziwy trening! Utrzymywanie się nad podłogą, zmiany pozycji ciała, obroty - to wszystko jest bardzo trudne i wymaga bardzo intensywnej pracy mięśni brzucha, pleców, rąk i nóg. Może być przy tym zabawne i emocjonujące - warto spróbować!

 

Video fitness

Trening przy jednej z fittness gier na konsole do gier video może spalać nawet 270 kcal w 30 minut. Nie wierzysz? Spróbuj zajęć tanecznych, wirtualnego boksu, tenisa, czy ćwiczeń siłowych. Prawdziwy trening i zabawa w jednym!

 

Boxercise

Zajęcia z elementami boksu przynoszą mnóstwo korzyści: poprawiają kondycję, poczucie równowagi, wzmacniają mięśnie, usprawniają koordynację oko-ręka, poprawiają zdolność koncentracji. Zajęcia boxersice pochodzą z Anglii i polegają na wykonywaniu wielu różnych czynności: skoki, zadawanie ciosów w worek, "boksowanie z cieniem", taniec i inne.

 

Ćwiczenia z kettlebell

Kettlebell to ciężarek zwany też odważnikiem - kula z uchwytem. Można ćwiczyć z jednym ciężarkiem lub z dwoma. W ruch zwykle zaangażowanych jest wiele mięśni jednocześnie, a pracują one zupełnie inaczej niz podczas ćwiczeń ze sztangą, czy na maszynach. Trenując z kettlebell można spalić blisko 300 kcal w 20 minut. Kobiety zwykle zaczynają od ciężarków ważących 4-7 kg, a mężczyźni - 7-12 kg. Ponieważ sporo ćwiczeń z odważnikami to ćwiczenia dynamiczne, kluczem do uniknięcia urazu jest poprawna technika!

 

Bieganie - boso lub prawie boso

Jesteś zapalonym biegaczem? Koniecznie spróbuj biegania boso albo w obuwiu, które pozwala stopie poruszać się, jakby była bosa. Będziesz zdumiony, o ile mocniej muszą pracować twoje stopy! Bieganie "a la boso" wzmacnia mięśnie stopy, poprawia technikę biegu i stabilizację stawu skokowego.

Więcej o: