6 sposobów na to, by spalić więcej kalorii

Dużo trenujesz i wciąż zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by spalić więcej kalorii? Łykasz różnego rodzaju "spalacze" przed treningiem w nadziei, że to podniesie jego efektywność? Ostrożnie! Są inne metody.

1. Dodatkowe obciążenie

Nie jest tajemnicą, że nasze ciało dość szybko się przystosowuje do programu, który realizujemy. Dlatego raz na kilka tygodni warto jest go zmieniać. Kiedy nie masz pomysłu na całkiem nowy plan, zwiększ obciążenie. Podczas treningu kardio, załóż niewielki plecak i wypełnij go czymś (np. butelkami z wodą). Nie przesadzaj z ciężarem, ale zobaczysz, że takie niewinne 5 kilogramów na plecach pomoże ci zużyć dużo więcej energii podczas biegu czy marszu.

2. Całe ciało w ruchu

Chcesz wyrzeźbić sobie łydki, uda lub biceps? Zapomnij o ćwiczeniach skoncentrowanych wyłącznie na wybranym mięśniu. Postaw na wykroki, przysiady, pompki - te ćwiczenia nie tylko zaangażują do pracy niemalże całe ciało, ale także pozwolą ci spalić więcej kalorii.

3. Kilka partii na raz

Robisz przysiad na ścianie z piłką fitness? Dodaj do tego ćwiczenia wyciskanie ramion nad głową. Kiedy masz siłę i nie trenujesz z dużym obciążeniem, a raczej pracujesz nad wytrzymałością, staraj się dodać do coś na inną partię mięśni. Najlepsze będą ćwiczenia, które jednocześnie angażują górną i dolną część ciała, dlatego włącz do planu pływanie czy wiosłowanie.

4. Spróbuj zwolnić

Wydaje ci się, że im szybciej wykonasz ćwiczenie, tym lepiej? Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj treningu wybrałeś. Spróbuj robić te na rzeźbę nieco wolniej niż zwykle. Od razu poczujesz różnicę i raptem trudniej będzie ci wykonać tę samą liczbę powtórzeń.

5. Baw się intensywnością

Na początku treningu dajesz z siebie wszystko i po 10 minutach już nie masz siły na dalszą pracę? Spróbuj interwałów. Mieszaj trudne ćwiczenia o dużej intensywności, z takimi, które wymagają nieco mniej wysiłku. Dzięki temu podczas trudniejszego wariantu za każdym razem będziesz w stanie dać z siebie wszystko, bo był czas na krótki oddech i zebranie sił na nowo.

6. Dobierz dobrą playlistę

Wiele badań dowodzi, że muzyka, jakiej słuchamy, ma ogromny wpływ na jakość naszego treningu. Skomponuj swoją playlistę z głową: muzyka nie może być zbyt wolna, ani też zbyt szybka. Zwróć uwagę na tempo. Nie wybieraj disco, jeśli na co dzień nie lubisz tego gatunku. Punk rock też jest świetny do biegania czy motywowania się do zrobienia kolejnej pompki. Po prostu wybierz taką muzykę, która ci się podoba. To będzie świetny sposób na to, by trening był prawdziwą przyjemnością.