Kobiety w ciąży nie powinny ćwiczyć - Prawda czy Mit?

Kobiety w ciąży powinny zrezygnować z aktywności fizycznej, ponieważ sport może być szkodliwy dla dziecka - mówią niektórzy. Nic bardziej mylnego! Należy jedynie przestrzegać pewnych zasad i upewnić się, że to, co robisz, nie jest niebezpieczne. Jak to zrobić? Oto kilka sugestii.

Dołącz do nas na Facebooku

Kobiety w ciąży jak najbardziej powinny uprawiać sport. W tej kwestii zgadzają się zarówno lekarze jak i trenerzy osobiści. Tak naprawdę, w momencie, kiedy zaczynamy planować ciążę, powinniśmy przez kilka miesięcy intensywniej trenować, by przygotować nasze ciało na to, co się z nim za chwilę będzie dziać.

Żeby trening był bezpieczny i przynosił same korzyści, trzeba się skonsultować ze specjalistą: najlepiej z lekarzem prowadzącym ciążę i trenerem na siłowni czy w klubie fitness. Program powinien być nieco mniej intensywny niż do tej pory, a w każdym cyklu ciąży, trzeba zmieniać zestaw ćwiczeń w taki sposób, by czas spędzony na treningu był przyjemnością, a nie udręką.

- Wszystko zależy od tego, jak bardzo aktywna była kobieta w momencie, gdy zaszła w ciążę. Jeśli trenowała kilka razy w tygodniu, to w sytuacji, gdy nie ma żadnych komplikacji, a ciąża nie jest zagrożona, nie powinna nic zmieniać, jeśli chodzi o częstotliwość. Jedyna różnica: treningi powinny być nieco mniej intensywne niż do tej pory - mówi trener osobisty Michał Ficoń.

Zanim wyruszysz z brzuszkiem na siłownię, koniecznie skonsultuj się ze specjalistą, by mieć pewność, że nie wykonujesz żadnych ćwiczeń, które mogłyby zaszkodzić Tobie i dziecku. Polecamy pływanie i zajęcia na piłce fitness. W ten sposób nie tylko utrzymasz swoje ciało w świetnej kondycji, ale także odciążysz kręgosłup.