Czy kobiety powinny pić "białko" po treningu?

Na siłownię lubisz chodzić ze swoim facetem? Gratulujemy! W duecie zawsze raźniej i lepsza motywacja. Po treningu twój ukochany zawsze sięga po smakowicie wyglądający koktajl? Ty też możesz! Tylko upewnij się, że kupiłaś odpowiedni suplement.

Dołącz do nas na Facebooku

O tym, czy kobiety powinny sięgać po białko serwatkowe, rozmawiamy z trenerem osobistym, Michałem Ficoniem.

1. Po co w ogóle mamy sięgać po suplementy typu białko serwatkowe?


Pijąc je, chronimy nasze mięśnie po wysiłku fizycznym, przyspieszamy ich regenerację i rozwój.

2. Skoro wspomagamy w ten sposób rozwój mięśni, to kobiety też mogą spokojnie sięgać po taki koktajl?


Zdecydowanie tak! Większość kobiet uczęszczających do mnie na fitness lub trenujących na siłowni
jest zainteresowana redukcją tkanki tłuszczowej, pozbyciem się cellulitu. Pamiętajmy, że zawiązujemy rezerwy tłuszczowe do pozyskiwania energii dopiero od 30 min wysiłku, chyba że stosujemy
suplementy przyspieszające ten proces. Jedno jest pewne, jeżeli po treningu chcemy przedłużyć procesy spalania, to
powinniśmy zadbać o nasze mięśnie. Nie dostarczać im węglowodanów, ponieważ ich obecność zatrzyma proces pobierania naszych rezerw tłuszczowych do regeneracji i innych procesów "potreningowych".

3. Kiedy kobiety powinny sięgać po białko?

Polecam pić białko bezpośrednio po wysiłku. W ten sposób chronisz tkankę mięśniową jednocześnie pozbywając się tłuszczowej.
Dodatkowo, dla lepszej regeneracji, pij białko przed snem. Aminokwasy - to
właśnie dzięki nim powstaje skóra, włosy czy paznokcie tak ważne w kobiecym wyglądzie.

4. Jakie białko wybrać? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu - np. na zawartość węglowodanów itd.?


Przede wszystkim stawiamy na jakość. Wybieramy mieszankę bez dodatku węglowodanów, minimalne, śladowe ilości cukrów dla walorów smakowych, mało tłuszczy, w porcji przynajmniej 20g białka bogatego pod względem zawartości aminokwasów.Trzeba uważnie przeczytać informację na opakowaniu.

5. Czy nie jest niezdrowe ze względu na konserwanty? Nie powinniśmy robić przerw w stosowaniu tego typu odżywek?


Pamiętajmy, że to dodatek do naszych posiłków. Niektóre kobiety zaczynają przesadzać i stosować białko zamiast konkretnego posiłku. To duży błąd, w takiej sytuacji możemy sobie zaszkodzić. Nic nie zastąpi nam zdrowego jedzenia. Przy stosowaniu z rozsądkiem, niczego nie musimy się obawiać. Oczywiście nie zaszkodzi nam, jeśli co kilka tygodni zrobimy sobie przerwę lub będziemy sięgać po sproszkowane białko serwatkowe tylko w te dni, kiedy trenujemy.

Pamiętaj też o tym, że uzyskasz najlepszy efekt wtedy, kiedy nie będziesz pić koktajlu na mleku (słabsze przyswajanie, dodatkowy cukier i tłuszcz), a na wodzie.

Szukasz najlepszego treningu na spalanie tłuszczu?

Więcej o: