Jak ćwiczyć w domu, żeby spalać maksymalnie dużo kalorii? To prostsze niż myślisz

Ćwiczenia i treningi zazwyczaj kojarzą nam się z intensywnym czasem spędzonym na siłowni. Nic bardziej mylnego! Spalanie kalorii może odbywać się także w domowym zaciszu. Jak ćwiczyć w domu, by zobaczyć szybkie efekty? Znamy realnie sprawdzone przepisy, która bardzo łatwo wprowadzić w życie. Wystarczy, że poświęcisz na nie kilkanaście minut każdego dnia.

W domu najlepiej jest postawić na ćwiczenia, które jednocześnie spalają sporo kalorii i są przyjemne dla naszego ciała. Sam początek może być trudny, ale trening funkcjonalny i wykorzystanie masy własnego ciała może okazać się strzałem w dziesiątkę. Trening z lekkimi ciężarami, na przykład dwiema butelkami wody, to świetny początek. Organizm przyzwyczai się do dodatkowego obciążenia, a wraz z kolejnymi treningami, zacznie spalać więcej kalorii.

Brak sprzętu w domu wcale nie oznacza, że ćwiczenia nie będą efektywne. Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie, na jakich partiach ciała nam najbardziej zależy, i do nich dobrać odpowiedni rodzaj treningu. Przeciętne mieszkania zazwyczaj nie są duże, dlatego warto zdecydować się na jeden rodzaj sprzętu, który nie zajmuje wiele miejsca i jest funkcjonalny. Tutaj świetnie sprawdzi się treningowy rowerek magnetyczny. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim sporą ustawnością i możliwością wykonywania niezliczonej liczby ćwiczeń. Urządzenie waży jedynie 25 kilogramów, dlatego łatwo jest je ustawić w dowolnym miejscu. Ćwicząc na tego rodzaju sprzęcie do pracy mobilizowane są mięśnie nóg i ramion. Spalane kalorie rosną z każdą minutą treningu.

Ile czasu poświęcić na trening w domu?

Aby trening wykonywany w mieszkaniu był najbardziej efektywny, warto na niego poświęcić od 20 do 30 minut. Dlaczego? Jest to czas, w którym wszystkie mięśnie zdążą się już rozgrzać, a organizm zacznie czerpać ze zgromadzonych zapasów tłuszczu. Należy jednak pamiętać, że trening cardio, najefektywniej spalający tkankę tłuszczową, powinien trwać więcej niż 30 minut. Osoby, które zaczynają dopiero swoją przygodę z domowymi treningami, mogą wykonywać je trzy razy w tygodniu. Między zaplanowanymi treningami nie powinno być więcej niż dwa dni przerwy.

Woda to podstawa w trakcie każdego wysiłku fizycznego, dlatego także i w domu nie można o niej zapominać. Każdy trening powinien być także mądrze rozpisany. Osoby, które pragną pozbyć się zbędnych kilogramów i chcą szybko spalić trochę kalorii, powinny rozpocząć swoją aktywność od treningu interwałowego. Nie wolno zapomnieć tutaj o odpowiedniej rozgrzewce, a później można skupić się już na właściwym wysiłku. Może to być właśnie jazda na wspomnianym wcześniej rowerku stacjonarnym, której intensywność i stopień nasilenia bardzo łatwo jest kontrolować, i dostosować do swoim potrzeb.

Trening w domu bez sprzętu

I na koniec najważniejsza sprawa: pamiętaj, by znaleźć ten wyjątkowy czas w ciągu dnia tylko dla siebie. Bez dodatkowych rozpraszaczy, bez pośpiechu i nerwów. Spalanie kalorii powinno kojarzyć się z czymś naprawdę przyjemnym i niewymuszonym. Postaraj się, by każda kolejna aktywność fizyczna inspirowała cię do podejmowania kolejnych wyzwań, a ćwiczenia w domu stały się świetną odskocznią od codziennych obowiązków. Takie domowe treningi mogą być naprawdę przyjemne i przynieść wspaniałe efekty ciężkiej pracy. Warto pamiętać, że nie tylko na siłowni można schudnąć!

Więcej o:
Komentarze (6)
Jak ćwiczyć w domu, żeby spalać maksymalnie dużo kalorii? To prostsze niż myślisz
Zaloguj się
  • bunga-bunga

    Oceniono 3 razy 3

    Każdy rowerek w domu za chwilę zacznie służyć jako wieszak na łachy. W domu można mieć drążek (jeśli ktoś da radę się podciągać) oraz kilka hantli, ew. worek z piachem. Przydatna jest skłądana ławka do rozpiętek ale te zastąpimy pompkami, szczególnie tzw. hinduskimi. Mozna tez nie mieć nic poza dywanem i dać sobie bardzo sensownie w kość. Polecam ćwiczenia na nogi (przysiady, wykroki etc.) , równowagę i core - te ostatnie wydają się kluczowe dla zachowania poczucia kontroli ciała i wyprostowanej sylwetki . Jest tu kilka naprawdę przydatnych ćwiczeń.

  • boo-boo

    Oceniono 2 razy 2

    "Wystarczy, że poświęcisz na nie kilkanaście minut każdego dnia."
    A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.....

    "Aby trening wykonywany w mieszkaniu był najbardziej efektywny, warto na niego poświęcić od 20 do 30 minut. Dlaczego? Jest to czas, w którym wszystkie mięśnie zdążą się już rozgrzać,"
    Mięśnie to się rozgrzewa odpowiednią rozgrzewką.

    Wszelkiego rodzaju rowerki to tylko wielkie zagracacze mieszkania. Dobra mata do ćwiczeń para hantli i samozaparcie- tle wystarczy i taniej wychodzi.

  • alabama7777

    Oceniono 1 raz -1

    Callanetics

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX