Zaczynasz ćwiczyć? Oto lista rzeczy, które Ci to ułatwią

Nowoczesny sprzęt i zaawansowane technologie to sprzymierzeńcy osób aktywnych fizycznie. Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć, gdy chcesz na stałe wprowadzić regularny sport do swojego życia.

1. Trener personalny w Twojej kieszeni – aplikacje treningowe

Coraz więcej osób rezygnuje z ćwiczeń z trenerem personalnym lub zajęć grupowych w klubach fitness, na rzecz wygodnych aplikacji treningowych. Dlaczego? Po pierwsze, pozwalają zaoszczędzić sporo pieniędzy. Po drugie dzięki nim możemy oddać się aktywności fizycznej zawsze, kiedy mamy na to czas i ochotę.

Aplikacje treningowe, dzięki coraz bardziej zaawansowanym funkcjom, pomagają trzymać się założonego planu, motywują, jednocześnie monitorują parametry organizmu i analizują nasze postępy. Ich coraz większy wybór sprawia, że możemy dobrać program idealnie dostosowany do naszych potrzeb i możliwości.

2. Zdrowie pod kontrolą – aplikacje, które o nas dbają

Aplikacje treningowe poza funkcjami, które czynią treningi efektywniejszymi, jednocześnie monitorują nasz organizm, dostarczając całej masy szczegółowych informacji o jego funkcjonowaniu w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego. Potrafią coraz więcej. Mierzą puls, wskazują poziom saturacji krwi, podpowiadają ile kalorii spalamy, informują czy właściwie nawadniamy organizm i sygnalizują, kiedy trening jest intensywny.

Z kolei aplikacje z funkcją monitorowania snu pomagają zregenerować się po intensywnym treningu – podpowiadają m.in., ile powinien trwać sen i zdają relację z jego jakości. To wszystko sprawia, że nie tylko nasze treningi stają się bardziej efektywne, ale nasze zdrowie będzie pod kontrolą.

3. Mobilny portfel 

Noszenie portfela w trakcie treningu nie jest ani wygodne, ani bezpieczne, bo istnieje ryzyko zgubienia. Zostawianie go w szatni też wiąże się z pewnym rodzajem stresu. Zatem jak płacić za drobne okołotreningowe zakupy tj.: wodę, przekąskę czy jednorazowy wstęp na siłownie.

Większość banków proponuje dziś możliwość dodania karty płatniczej do tzw. portfela mobilnego, co jest naprawdę proste i szybkie. Wystarczy dodać kartę płatniczą (np. Visa) do mobilnego portfela (np. Apple Pay, Google Pay) i… od tej pory nie musisz zabierać ze sobą na trening portfela ani drobnych! Wystarczy telefon, z którym większość z nas i tak nigdy się nie rozstaje. Co więcej, taką kartą w telefonie możesz płacić niemal wszędzie – wystarczy że sklepowy terminal obsługuje płatności zbliżeniowe.

embed

Płatności telefonem są też niebywale bezpieczne. Transakcja telefonem zabezpieczona jest na wielu poziomach – w przypadku kart Visa, dane karty chronione są dzięki technologii tokenizacji, a dodatkowo przed dostępem niepożądanych osób chronią nas zabezpieczenia telefonu, np. musisz przyłożyć palec lub odblokować telefon, by dokonać lub potwierdzić transakcję.

O ile to drugie rozwiązanie jest nam znane z codziennego posługiwania się naszym smartfonem, to tokenizacja może brzmieć tajemniczo. Otóż działa tak, że w przypadku kart Visa numer karty płatniczej zastępowany jest w telefonie unikalnym, losowo wygenerowanym numerem (nazywanym tokenem), który poza telefonem jest zupełnie bezużyteczny. Dane z karty nie są przechowywane w urządzeniu, a w przypadku zgubienia telefonu, bank po prostu dezaktywuje token, bez żadnych komplikacji. Karta zaś nie będzie wymagała zastrzeżenia i ten sam numer będzie można dodać do następnego urządzenia. Spokojni o bezpieczeństwo naszych pieniędzy możemy bez problemu skupić się na treningu.

5. Bezpieczeństwo przede wszystkim – włącz lokalizację

Smartfon, smartwatch czy aplikacje z których korzystamy, pozwalają nas zlokalizować w terenie z dokładnością nawet do kilku metrów. Wychodząc na samotny trening biegowy późnym wieczorem lub planując wypróbowanie nowej, nieznanej trasy, warto zabrać ze sobą urządzenie mobilne i udostępnić bliskim swoją lokalizacje. To zwiększy nasze bezpieczeństwo, a w razie wypadku, kontuzji lub innych nieprzewidzianych problemów, ułatwi wezwanie pomocy.

4. Smartwatch – dla tych, którzy cenią sobie wygodę

Jeśli do twoich ulubionych aktywności fizycznych należy bieganie lub jazda na rowerze, a nie lubisz zabierać ze sobą telefonu na trasę, dobrym rozwiązaniem jest smartwatch. Pozwoli Ci zabrać na trening ulubioną playlistę, ma funkcję lokalizacji a pulsometr czy licznik kroków sprawią, że trening będzie bardziej efektywny. Za jego pomocą możesz również zapłacić mobilnie. Taka możliwość przydaje się, gdy nagle trzeba kupić coś do picia, batonika energetycznego lub gdy dopadnie cię kontuzja i pojawi się konieczność zapłacenia za taksówkę lub bilet komunikacji miejskiej, żeby wrócić do domu. Jeśli masz kartę Visa to płatności oparte są tak jak w przypadku telefonu o proces tokenizacji- co oznacza, że prawdziwy numer Twojej karty jest bezpieczny.

6. Ulubiona playlista i słuchawki bezprzewodowe, czyli wygoda i brak ograniczeń

Lubisz słuchać muzyki podczas treningu? Świetnie. Dzięki niej lepiej regulujesz swój nastrój i poziom pobudzenia układu nerwowego. Głośna, dynamiczna muzyka z wyraźnym rytmem aktywizuje, mobilizuje do ćwiczeń, pomaga zachować rytm np. w czasie biegu. Działa jak swoisty stymulant – podnosi poziom adrenaliny. Poza tym, pomaga walczyć ze zmęczeniem i bólem.

Zanim więc rozpoczniesz regularne treningi, poświęć trochę czasu na ułożenie playlisty, która sprawdzi się podczas planowanej aktywności fizycznej. Zapisz ją w ulubionej aplikacji, z której korzystasz w smartfonie. W końcu i tak masz go przy sobie. Warto rozważyć zakup słuchawek bezprzewodowych, które w czasie uprawiania sportu są znacznie wygodniejsze niż te tradycyjne, nie ograniczają ruchów, nie przeszkadzają.

A teraz co? Czas na trening!

Komentarze (15)
Zaczynasz ćwiczyć? Oto lista rzeczy, które Ci to ułatwią
Zaloguj się
  • franek.h

    Oceniono 14 razy 14

    Tego artykułu nie da się skomentować. Nad nim trzeba zapłakać.

  • skakanka

    Oceniono 8 razy 8

    Kurde. Biegam po lesie w starym dresie, starych butach, bez smartfona, bez nawigacji, z analogowym zegarkiem na ręku (ale ma podświetlaną tarczę). Nie wiem, jakim cudem forma mi rośnie bez tych wszystkich rzeczy.

  • doomsday

    Oceniono 2 razy 2

    Mam zwykły zegarek ze wskazówkami. Ćwiczę codziennie, przeważnie pływam, ale jeżdżę tez na rowerze, biegam i robię gimnastykę. Tętno mierzę palcami prawej ręki na szyi. W drugiej trzymam zegarek zdjęty z nadgarstka. Liczę ilość uderzeń na 10 sekund i mnożę przez 6.

    Po wysiłku tętno jest łatwiej wyczuć. Staram się nie przekroczyć bezpiecznej granicy tętna, to jest 220 minus nasz wiek. bo to może być dla serca szkodliwe.

  • tkslazek

    Oceniono 1 raz 1

    Ten stek bredni wcale nie jest reklamą zbędnych gratów :)

  • baaag

    Oceniono 1 raz 1

    Podstawą jest fakt czy mamy motywację i możemy ćwiczyć bez żadnego sprzętu prócz oczywiście ubrań i butów. Reszta to dodatki.

  • 1_wiechu

    0

    He he żałosny artykuł. Dobry portfel i aplikacja to podstawa treningu, ha ha.

  • traszka777

    0

    "Zaczynasz ćwiczyć? Oto lista rzeczy, które Ci to ułatwią". Tak, zaczynam ćwiczyć grę na dudach. Na ch... mi te porady?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX