Prostowanie tułowia na ławce rzymskiej - jak to wykonać prawidłowo? To ćwiczenie nie jest wcale takie trudne

Jak poprawnie wykonać grzbiety na ławce rzymskiej? To ćwiczenie świetnie wpływa na wszystkie partie ciała i poprawia jego ogólną kondycję. Jak wykonywać je poprawnie, by uzyskać jak najlepsze efekty?

Prostowanie tułowia na ławce rzymskiej może przynieść naprawdę korzystne efekty. Ciało stanie się bardziej rozciągnięte, a wszystkie mięśnie znacznie bardziej pobudzone. Unoszenie tułowia na ławeczce rzymskiej to rewelacyjnie ćwiczenie na wzmocnienie mięśni pleców i brzucha. Jak powinna wyglądać właściwa technika unoszenia ciała na ławce?

Grzbiety na ławce rzymskiej - jak wykonywać? 

Ławka rzymska to jedno z częściej wykonywanych ćwiczeń na siłowni. Urządzenie jest wielofunkcyjne, na którym można trenować dosłownie każdą część ciała. Najbardziej jednak sprawdza się jako narzędzie do rozbudowy dolnych partii pleców, ud i pośladków. Wzmacnia też brzuch. Bez konkurencyjnym ćwiczeniem jest tu oczywiście unoszenie tułowia na ławeczce rzymskiej.

Podczas unoszenia tułowia na ławce rzymskiej powinny pracować wszystkie mięśnie proste i skośne brzucha, mięsień pośladkowy, mięsień dwugłowy uda i prostownik grzbietu. Nieco słabiej, ale też dość intensywnie, wzmacniane są mięśnie okolicy krzyżowo-lędźwiowej i mięsień czworoboczny lędźwi. Olbrzymią zaletą tego ćwiczenia – oprócz wspomnianego wszechstronnego rozwoju mięśni – jest to, że nie należy ono do trudnych. Każdy może włączyć je do swojego planu ćwiczeń, nawet osoby, które nie mają doświadczenia w treningu siłowym. Z czasem można utrudnić unoszenie tułowia na ławce rzymskiej, dodając do ćwiczenia ciężarki.

Na początek proponujemy jednak zacząć od klasycznej wersji ćwiczenia. Zalety unoszenia tułowia na ławce rzymskiej docenią szczególni ci, którym zależy na poprawieniu sylwetki. Dzięki regularnym treningom z pewnością zauważą wysmuklenie figury. Ponadto na to ćwiczenie powinni zdecydować się wszyscy, którzy chcą wzmocnić i rozbudować plecy.

Ławeczka rzymska - na czym polega to ćwiczenie

Na ławeczce rzymskiej można wykonywać naprawdę sporo różnorodnych ćwiczeń. Przedstawiamy najciekawsze z nich. 

Ćwiczenie na brzuch - unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – główny ruch

Rozpocznij unoszenie tułowia. W tym wypadku ruch przypomina robienie klasycznych brzuszków. Możesz zmodyfikować wariant ćwiczenia, aby zaktywizować mięśnie skośne brzucha. Wystarczy, że w trakcie unoszenia tułowia, w ostatniej fazie ruchu, skręcisz się na bok. Wracając do leżenie pamiętaj, aby nie rzucać ciałem. To ma być spokojny, dokładny ruch.

Ćwiczenie na plecy - unoszenie tułowia na ławce rzymskiej – pozycja początkowa

Połóż się na ławeczce rzymskiej. Uda (przednie części) powinny znaleźć się na oparciu ławeczki. Bardzo ważne jest, aby opierać uda, a nie biodra. Ciało trzymaj w linii prostej. Zablokuj kostki. Zrobisz to opierając je o wałeczki, które znajdują się na dole ławeczki. Napnij mięśnie pośladków. Koniecznie wciągnij brzuch.

By unoszenie tułowia na ławce rzymskiej było jeszcze bardziej efektowne, musimy pamiętać o tym, aby cały główny ruch był spokojny i wolny. Jak najbardziej precyzyjnie wykonane ćwiczenie przyniesie największe korzyści, a przy tym uchroni nas przed kontuzją. Bezwzględnie nie może to być ruch szarpany! Nie rzucamy tułowiem o ławeczkę. Liczy się jakość wykonania, a nie liczba powtórzeń.

Więcej o:
Skomentuj:
Prostowanie tułowia na ławce rzymskiej - jak to wykonać prawidłowo? To ćwiczenie nie jest wcale takie trudne
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX