Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Dieta na płaski brzuch nie musi być nudna i męcząca

Płaski brzuch to marzenie wielu osób. Niestety same treningi mogą nie wystarczyć. Jeśli objadamy się niezdrowymi produktami, to możemy zapomnieć o płaskim brzuchu. Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Poznaj listę produktów, które możesz wykorzystać w codziennych przepisach.

Co jeść na płaski brzuch?

“Jak jeść, żeby mieć płaski brzuch?”, “Co jeść na płaski brzuch?”, “Czego nie jeść na płaski brzuch?” - to najczęstsze pytania, które pojawiają się u osób, którym zależy na płaskim brzuchu. Dieta może nas faktycznie wspomóc w osiągnięciu celu. Co więc jeść na płaski brzuch?

Płatki owsiane i otręby. To bezsprzecznie jedno z lepszych źródeł błonnika. Błonnik jest nam niezbędny do właściwego funkcjonowania organizmu, a przy okazji wiąże wodę, wypełnia przewód pokarmowy. Dzięki temu dłużej czujemy się najedzeni. Błonnik także przyspiesza przemianę materii, więc szybciej spalamy tłuszcz - także ten z brzucha.

Pestki dyni, słonecznika, awokado, ryby. Szeroka grupa produktów, a jednak coś je łączy. To wszystko źródła zdrowych tłuszczy. W swoich przepisach na płaski brzuch wykorzystuj wszystkie te składniki. Owsiankę posyp pestkami, do sałatki dodawaj awokado, a zamiast mięsa na obiad wybierz rybę. Naprawdę na tym zyskach. Produkty te to najlepsze źródło kwasów omega-3. Są kaloryczne, ale sycą na długo.

Warzywa. O tym, że warzywa są zdrowe, nikogo nie trzeba przekonywać. Warto wiedzieć, że plasterek pomidora na kanapce to jednak za mało. Powinniśmy spożywać znacznie więcej warzyw każdego dnia. Zamiast mięsnych sosów, postaw na te warzywne. Przygotuj je samodzielnie, bo wtedy są najzdrowsze.

Jajka i drób. Cennym źródłem białka są jajka oraz drób. To niezbędny produkt w naszej diecie. Do jego spalania wykorzystujemy dużo energii, więc tym samym znacząco przyspieszamy metabolizm. Dodatkowo białko reguluje poziom insuliny we krwi, a warto wiedzieć, że wahania insuliny są odpowiedzialne za tłuszczyk na brzuchu.

Przyprawy - cynamon i ostra papryka. Koniecznie dodawajmy do naszych przepisów na płaski brzuch dużo przypraw. Szczególnie sprawdzi się cynamon, który pomaga stabilizować poziom insuliny. Już jedna łyżeczka cynamonu dziennie pomoże zmniejszyć apetyt na słodycze. A ostra papryka dodawana do dań obiadowych skutecznie podkręca metabolizm.

Zielona herbata i napary ziołowe. Zastanawiasz się, co pić, gdy walczysz o płaski brzuch? Postaw na zielone herbaty i zioła. Substancje zawarte w zielonej herbacie - mowa o katechinach - przyspieszają spalanie tłuszczu. A napary z ziół - szczególnie z mięty, rumianku, szałwii - usuwają nagromadzoną w organizmie wodę.

Czego nie jeść, żeby mieć płaski brzuch?

Skoro już wiemy, co jeść na płaski brzuch, warto zastanowić się, czego nie jeść, żeby mieć płaski brzuch. Na szczycie listy są smażone potrawy i białe pieczywo!

Smażone potrawy. Wszystko, co smażone w tłuszczu, jest niezdrowe. A to, co smażone w panierce, podwójnie! lepiej jeść produkty gotowane na parze lub grillowane.

Pieczywo. Białe bułki i chleb są źródłem cukrów prostych, czyli można je porównać do słodyczy. Nie wymagają od nas długiego procesu trawienia, bardzo szybko odkładają się jako tłuszcz na brzuchu.

Paczkowane słodycze. Niemal wszystkie ciastka, paluszki, chipsy, batoniki zawierają utwardzone tłuszcze roślinne. Zwiększają one masę ciała, nawet gdy jemy mało i pilnujemy diety!

Sól. Warto wiedzieć, że sól kuchenna składa się z jonów sodu i chloru. I to właśnie nadmierna ilość sodu jest odpowiedzialna za powstawanie obrzęków, także tych na brzuchu. Nie wystarczy nie solić potraw. Sól znajduje się także w fast foodach, daniach instant, wędlinach, serach, słonych przekąskach.

Piwo. Alkohol tuczy - to wiadomo nie od dziś. Piwo wysuwa się tu na prowadzenie. Szczególnie szkodzi, gdy pilnujemy diety na płaski brzuch. Pobudza apetyt i jesteśmy w stanie zjeść znacznie więcej niż zwykle. Warto wiedzieć, że kufel piwa - około 0,5 l - ma mniej więcej 250-300 kalorii! Pomyśl o tym zanim sięgniesz po kolejne piwo na imprezie.

Więcej o:
Komentarze (1)
Co jeść, żeby mieć płaski brzuch? Dieta na płaski brzuch nie musi być nudna i męcząca
Zaloguj się
  • arekbarylka

    0

    Na wyregulowanie perystaltyki bardzo fajnie wplywa regularna kuracja maslanem sodu - ja stosuje kapsulki intesta i odkad je lykam to biegunki wlasciwie ustapily przy ibs :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX