ABT trening. Na czym polega trening ABT? Jakie efekty przynoszą regularne zajęcia ABT?

Trening ABT jest bardzo specyficzną formą fitnessu. Podczas zajęć ABT skupiamy się na trzech, newralgicznych partiach ciała. Mowa tu o brzuchu, pośladkach i udach. To partie, które najtrudniej wyszczuplić i wyrzeźbić. Od czego więc zacząć trening ABT? Jakich efektów po fitnessie ABT możemy się spodziewać?

ABT - co to?

Trening ABT to bardzo popularna forma ćwiczeń we wszystkich klubach fitness. Jest bardzo lubiana przez bywalców takich miejsc. Szczególnie przez kobiety, którym zależy na wyszczupleniu, wysmukleniu, ujędrnieniu pośladków, ud i brzucha. Nie od dziś wiadomo, że to bardzo trudne rejony naszego ciała. Niezwykle dużo czasu zajmuje zrzucenie znajdującej się na nich tkanki tłuszczowej. Wypracowanie mięśni brzucha i ujędrnienie pośladków oraz ud, to jeszcze trudniejszy i bardziej pracochłonny etap.

Tutaj z pomocą śpieszy właśnie trening ABT. Podczas zajęć ABT spotkamy się z najróżniejszymi – mniej lub bardziej intensywnymi ćwiczeniami na wspomniane partie ciała. Łączy je jednak pewna statyczność, która wpływa na siłę mięśni i ich kondycję.

Na czym polega trening ABT?

Trening ABT swoją nazwę zapożyczył z języka angielskiego. To rozwinięcie skrótu „abdomen, buttocks, thighs”, oznaczającego dosłownie „brzuch, pośladki, uda”. Polska nazwa BPU nie przyjęła się i we wszystkich fitness klubach zajęcia te widnieją w grafiku pod nazwą ABT.

Podczas treningu ABT kształtujemy mięśnie. Można to nazwać swoistą pracą u podstaw. Zaczynamy od nadaniu im pewnej elastyczności, następnie rzeźbimy je i wzmacniamy, pracując nad ich siłą. Ale kształtowanie mięśni to nie jedyny aspekt ćwiczeń ABT. Podczas regularnych ćwiczeń ABT – trening najlepiej przeprowadzać dwa lub trzy razy w tygodniu – naprawdę zauważymy znaczącą redukcję tkanki tłuszczowej. Tempo spalanych kalorii to oczywiście kwestia bardzo indywidualna, zależna także od intensywności ćwiczeń, układu treningu.

Na pierwszy rzut oka zajęcia ABT przypinają aerobik. Z tego względu cieszą się popularnością także u osób starszych, którym ta forma ćwiczeń wydaje się znajoma i przyjazna. Ale nie należy klasyfikować ABT jako treningu dla seniorów. Fitness ABT naprawdę może być bardzo wymagający i przysłużyć się nam w kształtowaniu i ujędrnianiu sylwetki. Jeśli zależy nam na szybszych efektach, mamy doświadczenie treningowe, wystarczy podkręcić intensywność czy poziom trudności ćwiczeń.

Warto wspomnieć jeszcze o jednym aspekcie. Wiele osób myśląc o fitnessie ABT, rezygnuje z niego z błahego powodu. Wydaje im się, że tak dobrane ćwiczenia wpłyną na zwiększenie obwodów mięśni. Nie musimy się tego jednak obawiać. To wprawdzie ćwiczenia wzmacniające, ale instruktorzy tak dobierają ich rodzaj, że w żaden sposób nie  przyczynią się one do rozrostu muskulatury.

ABT fitness – dla kogo?

Zastanawiasz się dla kogo są zajęcia ABT? Naprawdę są one przeznaczone dla każdego. Oczywiście, o ile nie mamy przeciwskazań zauważonych i zdiagnozowanych przez lekarza.

Kiedy wybierzemy się na pierwsze zajęcia ABT, zauważymy jednak, że najchętniej wybierają je kobiety. To zazwyczaj paniom zależy na szybkiej poprawie wyglądu sylwetki i straceniu zbędnych kilogramów z newralgicznych partii ciała – ud, brzucha czy pośladków.

Nie powinniśmy jednak zapominać, że fitness ABT to idealne uzupełnienie treningów kolarzy, łyżwiarzy, narciarzy, snowboardzistów czy biegaczy. Ci sportowcy potrzebują dodatkowego wzmacniania dolnych partii mięśni, a ABT sprawdza się tu doskonale.

ABT – efekty

Zestawy ćwiczeń ABT są tak dobrane przez instruktorów, że regularne treningi przynoszą spektakularne efekty w krótkim czasie. Ważne jednak, aby rozpocząć trening od 15 minut rozgrzewki, która ułatwi spalania tkanki tłuszczowej.

Niewątpliwym efektem ABT jest skuteczna walka z cellulitem. Nasza skóra staje się jędrna, elastyczna i po prostu zyskuje na atrakcyjności. Ćwiczenia ABT wpływają więc doskonale na nasz wygląd. Poprawiają też dzięki temu nasze samopoczucie i wzmacniają wiarę w siebie. Na koniec warto wspomnieć, że ABT nie obciąża stawów i kręgosłupa. Jest więc treningiem dosłownie dla każdego!

Więcej o: