Jak spalić tłuszcz z brzucha? Spalanie tłuszczu z brzucha w 4 skutecznych krokach

Marzysz o tym, żeby w końcu pozbyć się oponki na brzuchu? Chcesz spalić tłuszcz z brzucha, ale nie masz pomysłu, jak to zrobić? Podpowiadamy, jak zrobić to najlepiej. Z naszymi czterema radami skutecznie, raz na zawsze zrzucisz brzuch!

Spalanie tłuszczu z brzucha

Spalanie tłuszczu z brzucha to nie jest prosta sprawa. To naprawdę trudne zadanie, do którego trzeba podejść poważnie i wieloetapowo. Tłuszcz na brzuchu to problem wielu osób, więc nie ma się czego wstydzić. Trzeba się po prostu wziąć do pracy i nie czekać, a w magiczny sposób brzuch zniknie sam.

Jeśli wciąż zastanawiasz się, jak spalić tłuszcz z brzucha, musisz wiedzieć jedno. Jedynym rozwiązaniem są ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą. Od czego zacząć? Poniżej przedstawimy cztery kroki, które szybko przybliżą cię do celu. Pamiętaj, liczy się systematyczność i nie ma oszukiwania! Inaczej spalanie tłuszczu z brzucha będzie trwać w nieskończoność!

Jak zrzucić brzuch? Krok pierwszy: dieta nieskowęglowodanowa plus białko


Bez diety nie uda ci się zrzucić brzucha. To jeden z ważniejszych elementów spalania tłuszczu z brzucha. Twoja dieta powinna być bogata w produkty zwierające dużo wysokiej jakości białka. Koniecznie jedz jajka, nabiał, mięso z pewnych źródeł. Warto także uzupełnić dietę o odżywki białkowe spożywane przed, w trakcie lub po treningu.
Dlaczego białko jest takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że aminokwasy, które rozpoczynają syntezę białek w naszym organizmie przyczyniają się do budowy masy mięśniowej. A to oznacza większe spalanie, wyższy ubytek energii. Przez budowanie masy, zużywamy więcej kalorii. Dodatkowo nic tak nie hamuje apetytu jak białko. Kiedy spożywamy dobrej jakości białko, uwalniają się hormony odpowiedzialne za nasze uczucie sytości. Będziemy znacznie dłużej najedzeni, gdy zjemy kanapkę z jajkiem niż po zjedzeniu kanapki z pomidorem. A w konsekwencji oznacza to, że w ciągu całego dnia zjemy mniej. Ważne jest także to, że białko pomoże nam zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów. A to właśnie one odkładają brzuchu.

Jak spalić tłuszcz z brzucha? Krok drugi: postaw na regenerację i regularność


Zdziwieni? Mówimy o intensywnym spalaniu tłuszczu z brzucha, a tu mowa o regeneracji! Jak to możliwe? Mała ilość snu jest bardzo związana z tkanką tłuszczową, szczególnie na brzuchu. Już tłumaczymy. Kiedy źle lub mało śpimy, dochodzi do zaburzeń hormonalnych. A problemy w gospodarce hormonalnej bardzo szybko odkładają się w postaci niechcianego tłuszczyku.   Ponadto brak snu (lub jego zła jakość – sen krótki, przerywany, na niewygodnym łóżku) sprawia, że nasz organizm produkuje więcej kortyzolu. A to hormon stresu. Gdy nasz organizm przebywa „w stresie”, broni się i zaczyna magazynować tłuszcz.
Dlatego bardzo ważne jest unormowanie codziennego rytmu. Chodzenie spać o stałej porze, pobudki zawsze o tej samej godzinie, brak drzemek w ciągu dnia. To wszystko stanowi klucz do sukcesu, czyli spalenia tłuszczu z brzucha.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu? Krok trzeci: pokochaj trening interwałowy

Nic tak nie spala tłuszczu z brzucha, jak porządny trening interwałowy. Jak już wspominaliśmy, nadmierna tkanka tłuszczowa na brzuchu jest związana z burzą hormonalną. Gdy hormony szaleją, odkładają się dodatkowe kilogramy. Interwały, czyli ćwiczenia o zmiennej intensywności, wykonywane na przemian z krótką przerwą na odpoczynek, pomagają w regulowaniu pracy hormonów. Przyczyniają się do uwalniania hormonu wzrostu, który odpowiada za redukcję tkanki tłuszczowej i budowę tkanki mięśniowej.

Oczywiście trening interwałowy należy dostosować do swoich potrzeb, kondycji i umiejętności. Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś, nie zaczynaj od zajęć w klubie fitness dedykowanych zaawansowanym. Wystarczy na początek delikatne tempo i ćwiczenia o średniej intensywności.

Jak zrzucić oponkę z brzucha? Krok czwarty: cardio dla nóg


Koniecznie zacznij trenować mięśnie nóg. Kiedy masz mało mięśni w dolnych rejonach ciała, magazynujesz więcej tłuszczu na brzuchu. Tempo metabolizmu znacząco spada. Mięśnie słabną, tracisz siły i kondycję. A dodatkowo zaczynasz tyć i oponka na brzuchu zamiast znikać, rośnie.
Oczywiście dieta jest tu absolutnie konieczna. Jednak ćwiczenia nóg potrafią zdziałać cuda! Cardio dla nóg – przysiady, wykroki, wyciskania – znacząco przybliżą cię do wymarzonego celu, czyli płaskiego brzucha.
 

Więcej o: