Jak schudnąć 1 kg w tydzień? Czy można schudnąć kilogram w tydzień? Przykładowy jadłospis

Aby schudnąć 1 kg w tydzień masz dwie opcje. Albo musisz spalać więcej kalorii, albo zdecydowanie mniej ich spożywać. Zdecydowanie więcej osób wybiera opcję drugą, czyli decyduje się na rygorystyczne pilnowanie diety. Jak schudnąć kilogram w tydzień bez głodzenia się i skomplikowanego jadłospisu? To w ogóle możliwe?

Jak schudnąć 1 kg tygodniowo?    Wylicz swój bilans energetyczny

Zanim zastanowimy się, jak schudnąć 1 kg tygodniowo, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, ile kalorii dziennie spożywamy. Przeciętnie mężczyzna potrzebuje około 2500-3000 kalorii dziennie, kobieta zdecydowanie mniej, bo około 2000-25000. Oczywiście to bardziej szacunki niż konkretne wyliczenia. Bilans energetyczny każdego z nas różni się. Jest zależy nie tylko od płci, lecz także od wieku, naszej obecnej masy ciała, rodzaju i intensywności naszej codziennej aktywności. I mowa tu nie tylko o mniej lub bardziej regularnych treningach, lecz także o tym, czy prowadzimy siedzący tryb życia, czy dużo jeździmy autem.

Musimy uzmysłowić sobie, że jest też coś takiego jak podstawowa przemiana materii. To energia absolutnie konieczna do podtrzymania czynności życiowych, takich jak praca serca, oddychanie, trawienie, chodzenie czy nawet utrzymanie stałej temperatury ciała. Ten parametr raczej się nie zmienia.

Aby dowiedzieć się, jak schudnąć 1 kg tygodniowo, musimy poznać swój bilans energetyczny. Wylicza się go na podstawie poniższego wzoru, który uwzględnia podstawową przemianę materii (PPM) i poziom aktywności fizycznej.

66 + (13,7 x waga w kg) + (5 x wzrost w cm) - (6,8 x wiek)

Wynik, który wyjdzie z tego obliczenia to twoja podstawowa przemiana materii. PPM przemnóż następnie przez rodzaj aktywności, którą codziennie wykonujesz. Skorzystaj z poniższej ściągi:

Siedzący tryb życia, bez żadnego ruchu: PPM x 1,2

Praca biurowa, spacery 2-3 razy w tygodniu: PPM x 1,375

Praca biurowa, ćwiczenia 3-5 razy w tygodniu: PPM x 1,55

Lekka praca fizyczna, ćwiczenia 6-7 razy w tygodniu: PPM x 1,725

Ciężka praca fizyczna, bardzo intensywne treningi: PPM x 1,9

Jak schudnąć kilogram w tydzień? Dlaczego nie chudniesz?

Kiedy już wiesz, ile wynosi twój bilans energetyczny, zastanówmy się dlaczego nie chudniesz. 1 kg tłuszczu to prawie 7000 kalorii! Dokładnie tyle kalorii tygodniowo mniej musisz zjeść, aby schudnąć kilogram w tydzień. Dużo, prawda?

Najgorszym z możliwych sposób na pozbycie się kilograma tygodniowo to głodówka. Ten sposób może zadziałać na początku, jednak po pewnym czasie, twój organizm zacznie się bronić. Zacznie więc magazynować tkankę tłuszczową, spowolni procesy metaboliczne i zapomnij o utracie kolejnych kilogramów. Waga stanie w miejscu.

1kg tygodniowo - co jeść?

Pamiętaj, że także przy znacznie obniżonej kaloryczności dieta musi dostarczać wszystkich składników odżywczych. Inaczej narażasz swój organizm na niebezpieczeństwo. Redukuj kalorie rozsądnie. Co jeść? Możesz jeść to samo, co zwykle, tylko znacznie mniej. Najlepiej jednak wprowadzić zdrowe zasady żywienia. Zdrowe nawyki odmienią twoje życie i raz na zawsze pożegnasz się ze zbędnymi kilogramami.

Na początek, aby schudnąć 1 kg tygodniowo proponujemy stosować dietę 1400 kalorii. To rozsądny wybór dla osób, których dzienny bilans energetyczny wynosi około 2000 kalorii. Obcięcie dziennego spożycia o 600 kalorii przyniesie wymierne skutki. Szczególnie, gdy do diety dołączymy regularne treningi – najlepiej trzy razy w tygodniu.

Zanim omówimy jadłospis na diecie 1400 kalorii, pamiętaj, aby codziennie pić dużo wody niegazowanej. Nawadniaj organizm. Dzięki temu nie tylko wspomożesz procesy metaboliczne, lecz także nieco oszukasz żołądek i dłużej będzie on czuł sytość.

Jak schudnąć 1 kg w tydzień? Jadłospis            

Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać przykładowy jadłospis, gdy chcesz tracić 1 kg w tydzień? Oto szczegółowo rozpisany jeden dzień diety.

I śniadanie. Serek wiejski z owocami, na przykład z gruszką. Opakowanie serka wiejskiego, odtłuszczonego przełóż do miseczki. Obierz i pokrój na kawałki gruszkę. Wymieszaj z twarożkiem. Dodaj łyżkę migdałów, otrębów żytnich, szczyptę cynamonu. Jeśli chcesz, możesz dodać małą łyżkę miodu do smaku.

II śniadanie. Sałatka grecka. Pół opakowania „miksu” sałatowego umyj pod bieżącą wodą. Pokrój kilka pomidorków koktajlowych, wsyp garść oliwek i pokrojoną w kostkę połówkę papryki. Jeśli lubisz, dodaj pół ogórka zielonego. Oczywiście pokrojonego w kostkę. Na wierzchu połóż kilka kostek sera typu feta. Posól i popieprz do smaku. Skrop kilkoma kroplami oliwy z oliwek.

Obiad. Bakłażan faszerowany pieczarkami. Bakłażana przekrój na pół. Umyj pod bieżącą wodą. Na patelni zeszklij cebulę z dodatkiem kilku pieczarek pokrojonych drobno. Kiedy zmniejszą swoją objętość, dopraw do smaku. Przełóż do wnętrza bakłażana. Piecz około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Podawaj z pieczywem pełnoziarnistym.

Podwieczorek.  Warzywa z humusem. 2 średnie marchewki i jednego pora obierz i pokrój w słupki. Serwuj z humusem.

Kolacja. Zupa krem z brokułów. Zmiksuj brokuł z dodatkiem wody. Zagotuj. Dopraw do smaku.

Więcej o: