Czy dieta jogurtowa jest skuteczna? Jakich efektów możemy się spodziewać po 2 tygodniach stosowania?

Dieta jogurtowa to z założenia dwutygodniowa dieta odchudzająca. Wiele osób kusi się na jej stosowanie, ponieważ można schudnąć nawet do 6 kilogramów w 14 dni! Jak nie trudno się domyślić, główną zasadą tego modelu odchudzania jest spożywanie dużej ilości jogurtów. Powinniśmy wybierać te, które zawierają żywe kultury bakterii: naturalne i owocowe, odtłuszczone i o normalnej zawartości tłuszczu. Czy dieta jogurtowa jest skuteczna?

Dieta jogurtowa – jadłospis

Podstawą diety jogurtowej są produkty mleczne. Powinniśmy jeść dużo jogurtów, kefirów. Co ciekawe maślanki nie są wskazane. Okazuje się, że zawierają więcej tłuszczu i węglowodanów niż klasyczne jogurty czy kefiry.

Produkty mleczne jadamy praktycznie z każdym posiłkiem. Tak wyliczamy zawartość kaloryczną poszczególnego dania, aby zawierało ono choć mały jogurt naturalny. Nabiał możemy spożywać zarówno jako główne danie, jak i właśnie w formie lekkiej przekąski.

Dieta jogurtowa opiera się na jogurtach i kefirach, bo właśnie te sfermentowane produkty mlecznych mają najwięcej właściwości zdrowotne. Oprócz tego, że są skarbnicą witamin i minerałów, zawierają także bakterie probiotyczne – popularnie nazywane probiotykami. To właśnie one pomagają nam w trudnościach z układem pokarmowym, wspierają na co dzień jego pracę, a także pilnują prawidłowego działania naszego układu odpornościowego.

Podczas wybierania jogurtów zwróćmy także uwagę na datę i świeżość produktu. Warto wiedzieć, że im bliżej do daty przeterminowania jogurtu, tym mniej dobroczynnej mikroflory znajdziemy w środku opakowania. Nie spożywajmy mlecznych produktów, które mają już wypukłe wieczko. W takim wypadku należy jogurt czy kefir wyrzucić do kosza. To znak, że doszło do rozwoju szkodliwej mikroflory.

Warto wiedzieć, że podczas procesu fermentacji jogurtu powstaje kwas mlekowy, który przyspiesza także perystaltykę jelit. Dzieje się to poprzez wydzielanie śliny i pobudzenie wydzielania soków trawiennych. Ale to nie wszystko. Kwas mlekowy zapobiega biegunkom i wspiera całą mikroflorę układu pokarmowego. Jeśli masz nietolerancję laktozy, łagodzi objawy. Dzięki niemu nie musimy też obawiać się osteoporozy w starszym wieku, ponieważ wpływa korzystnie na lepsze przyswajanie wapnia czy fosforu.

Niedawne badania udowodniły także, że spożywanie sfermentowanych produktów mlecznych – czyli jogurtów, kefirów, twarogu – zmniejsza także znacząco wystąpienie ryzyka zawału u mężczyzn! Dieta jogurtowa jest więc warta rozważenia.

Pamiętajmy jednak, aby na diecie jogurtowej wybierać wyłącznie jogurty naturalne, w których składzie cukier jest zastąpiony naturalną laktozę. Kupujmy produkty, które nie są wzbogacane żadnymi sztucznymi substancjami czy barwnikami. Lepiej unikać więc jogurtów owocowych. Choć dla wielu osób smaczniejsze, są niestety pełne barwników, aromatów i konserwantów. Słodki smak jogurtów owocowych to niestety zasługa cukru lub słodzika.

W jadłospisie diety jogurtowej powinny znaleźć się także kefiry. Mają mniejszą wartość odżywczą w porównaniu do jogurtów, jednak dobrze wpływają na wydzielanie żółci i soków trawiennych.

Co ciekawe jadłospis diety jogurtowej zakłada jedzenie wszystkiego. Komponujmy posiłki tak, aby znalazły się w nich owoce, warzywa, zboża, chude mięso. Oczywiście wybierajmy produkty z pewnych źródeł, od sprawdzonych dostawców. Ważne jest także picie przynajmniej dwóch litrów wody mineralnej dziennie.

Przykładowym obiadem diety jogurtowej może być choćby pierś z indyka, najlepiej pieczona, z dodatkiem surówki na bazie marchewki i jabłka. Warzywa zalewamy jogurtem naturalnym i gotowe. Można także zjeść jednego ziemniaka czy łyżkę ryżu do tego. Jak widać, obiad na diecie jogurtowej nie jest ani zbytnio restrykcyjny, ani nie jest przesadnie okrojonych z kalorii.

Dieta jogurtowa - efekty 2 tygodnie

Czy dieta jogurtowa jest skuteczna? To częste pytanie. Efekty diety jogurtowej po 2 tygodniach mogą zaskoczyć. Zróżnicowanie produktów jest bardzo duże, więc nie dopuścimy do niedoborów. Dostarczamy wielu witamin i minerałów. A na dodatek chudniemy. Podstawowym efektem diety jogurtowej po 2 tygodniach jest nawet sześć kilogramów mniej.

Dieta jogurtowa - opinie

Przez wielu dietetyków dieta ta jest określana jako najbezpieczniejsza i najzdrowsza. Przy tym najskuteczniejsza. W opiniach o diecie jogurtowej powtarza się tylko jedna wada. Może być ona monotonna.

Więcej o:
Skomentuj:
Czy dieta jogurtowa jest skuteczna? Jakich efektów możemy się spodziewać po 2 tygodniach stosowania?
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX