Co jeść zamiast słodyczy? Suszone owoce! Dowiedz się, ile kalorii mają suszone morele, rodzynki, daktyle czy figi

Suszone owoce są bardzo kaloryczne. W stosunku to owoców świeżych mogą nawet po troić swoją kaloryczność. Wynika to ze znacznie mniejszej zawartości wody. To jednak nie oznacza, że powinniśmy ich unikać. Są one bardziej skoncentrowanym źródłem składników odżywczych niż owoce surowe. Warto włączyć je do swojej diety, jednak należy zachować umiar. Świetnie sprawdzą się jako zastępnik słodyczy!

Co jeść zamiast słodyczy? Suszone owoce

Rewelacyjną alternatywą dla słodyczy są suszone owoce. Jeśli więc zastanawiasz się, co jeść zamiast słodyczy, postaw na suszone owoce. Ich właściwości cię zaskoczą. Spodziewałeś się, że popularne bakalie, które dodajemy do ciast są bardzo bogatym źródłem błonnika? A ten składniki, jak wiadomo, wspomaga pracę naszych jelit, zapobiega zaparciom i pomaga się z nimi uporać. Oczywiście we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Nadmiar błonnika może doprowadzić do wzdęć i biegunek.

Suszone owoce to także cenne źródło minerałów. Zajdziemy w nich wiele miedzi, magnezu, żelaza, potasu, przeciwutleniaczy i witamin. A co konkretniej kryją w sobie poszczególne suszone owoce? Oto kilka najpopularniejszych.

Suszone śliwki wykazują właściwości przeczyszczające. Oprócz błonnika zawierają bowiem duże pokłady śluzu roślinnego i innych substancji stymulujących wypróżnienia. Można więc śmiało powiedzieć, że łatwiają pracę układu pokarmowego. W ich składzie znajdziemy także witaminę B1 i żelazo. Są też jednymi z najlepszych źródeł antyoksydantów. Suszone śliwki zostawią uczucie sytości na dłużej, więc warto dodawać nawet pojedyncze te owoce do najróżniejszych dań. Wspomnijmy jeszcze o zawartości pektyn, która sprawia, że tempo przyswajania cukru jest wolniejsze, a więc w konsekwencji organizm spala więcej tłuszczu. Suszone śliwki zapewniają ponadto przyspieszoną przemianę materii i poprawę trawienia.

Natomiast suszone morele zawierają więcej błonnika już te surowe! Są więc świetnym uzupełnieniem diety, jeśli szukamy sposobu na przyspieszenie przemiany materii. Pamiętajmy jednak o tym, aby wybierać te ekologiczne i koniecznie przelać je wrzątkiem przed spożyciem. W ten sposób usuniemy konserwanty. Suszone morele to także bogactwo żelaza, wapnia, fosforu, potasu i witamin: B2, E, C, PP.

Warto do diety włączyć także suszone daktyle. Te także są źródłem witamin z grupy B, zwłaszcza B3, i wielu, naprawdę wielu minerałów, wspomnijmy choćby o żelazie i miedzi. Błonnik w nich zawarty pozwala na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi.

Wspomnijmy jeszcze o rodzynkach. To nic innego jak suszone winogrona. Błonnik pokarmowy, które zawierają naprawdę spore pokłady, daje nie tylko poszczucie sytości na dłużej, lecz także powoduje, że regulują pracę jelit i przyspieszają przemianę materii. Rodzynki wyróżniają się tym, że hamują apetyt i przedłużają wrażenie sytości po spożytym posiłku. Nie można jednak przesadzać z ich ilością. Są także bogate w cukry proste. Lepiej więc spożywać je czyste, bez dodatków, na przykład w postaci kalorycznej czekolady.

Suszone owoce a kalorie

Tak jak już podkreśliliśmy kilka razy – suszone owoce są kaloryczne. Warto sięgać po suszone owoce na diecie odchudzającej, jednak naprawdę wystarczy zaledwie kilka sztuk dziennie zamiast garści. Ile kalorii kryje się w poszczególnych bakaliach? Poniżej krótka ściągawka.

Suszone owoce – kalorie – śliwki – 267 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – morele – 284 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – rodzynki – 278 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – daktyle – 290 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – figi – 249 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – jabłka – 260 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – pomarańcze – 359 kcal/100 g

Suszone owoce – kalorie – jagody goji – 370 kcal/100 g

Suszone owoce – jagody goji – do czego użyć?

Częstym pytaniem jest to, do czego użyć suszone owoce jagody goij. Sprawdzą się one jako dodatek do lemoniady, koktajlu czy deserów. Wystarczy już kilka jagód, aby odmienić danie i cieszyć się zupełnie wyjątkowym smakiem.

Jakie owoce przy cukrzycy?

Zastanawiasz się, jakie owoce przy cukrzycy? Mamy nie najlepszą wiadomość. Suszone owoce nie są wskazane w diecie cukrzyków. Zdecydowanie lepiej wybierać świeże. Najlepsze w diecie cukrzyków są cytrusy. Oprócz tego mogą śmiało jeść takie świeże owoce jak: agrest, ananasy, arbuzy, awokado, borówki, brzoskwinie, cytryny, czarne jagody, czereśnie, grejpfruty, gruszki, jabłka, jeżyny, maliny, mandarynki, melony, morele, papaje, pomarańcze, porzeczki, poziomki, truskawki, wiśnie, żurawiny

Jak suszyć jabłka? Jak suszyć pomarańcze?

Chcesz samodzielnie przygotować suszone owoce? Polecamy zacząć od czegoś łatwego. Na przykład od suszonych jabłek i suszonych pomarańczy. Jak suszyć jabłka? Jak suszyć pomarańcze? Wystarczy pokroić je w plasterki i wstawić rozłożone na blaszce do piekarnika rozgrzanego do 100 stopni. Piecz je około godziny i gotowe!

Więcej o:
Skomentuj:
Co jeść zamiast słodyczy? Suszone owoce! Dowiedz się, ile kalorii mają suszone morele, rodzynki, daktyle czy figi
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX