Czy hummus jest zdrowy? Jak jeść hummus, by schudnąć?

Hummusem nazywana jest potrawa, która pochodzi z Libanu. W tłumaczeniu na nasz język to po prostu ciecierzyca, jednak przepis na to danie jest niezwykle zdrowy i sycący. Dodatkowo, jedząc hummus, możesz bardzo szybko stracić zbędne kilogramy!

Zdrowy hummus - czyli danie, które powinnaś wpisać do diety

Włączenie zdrowego hummusu do diety jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Dlaczego? Przede wszystkim sprawi on, że uczucie sytości będzie Ci towarzyszyć naprawdę długo. Hummus jest doskonałym źródłem błonnika i białka. Jeśli zdecydujesz się na dodanie go do ulubionego dania, możesz być pewna, że uczucie głodu nie dopadnie Cię zbyt prędko. 

Ciecierzyca uprawiana była już od tysięcy lat na Bliskim Wschodzie i w Indiach. Liczne podania mówią o tym, że rosła w Wiszących Ogrodach Babilonu, czyli jednym z siedmiu cudów świata. Sam hummus rzekomo był przygotowywany i podawany przez sułtana Saladyna już w XII wieku.

Hummus można także w łatwy i szybki sposób dodawać do wielu potraw. Możesz traktować go także jako zdrowy zamiennik, który idealnie sprawdzi się w wielu sytuacjach - w końcu zawiera jedynie 27 kalorii na łyżkę. Możesz więc prosto wyeliminować ze swojego jadłospisu kaloryczne przekąski i zamienić je na dietetyczny hummus! 

Tak przepyszna pasta z ciecierzycy cieszy się coraz większą popularnością nie tylko w kręgach wegetariańskich. Pomimo tego, że danie może wydawać się kaloryczne, pojawia się na talerzach coraz częściej. Doceniane jest głównie za smak i wartości odżywcze, których nie można mu odmówić. Idealnie smakuje z marchewką, porem lub innymi warzywami. 

Jak przygotować hummus?

Jest on banalnie prosty w przyrządzeniu. Potrzebujesz: 25 dag ciecierzycy, 2 duże łyżki tahini, 1/2 - 3/4 szklanki oliwy, sok z 1 cytryny, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz, oliwki do dekoracji. 
Ciecierzycę mocz kilka godzin lub pozostaw na całą noc. Następnie ugotuj ją aż do miękkości. Ciecierzycę zmiksuj z pozostałymi składnikami do gładkiej masy. Hummus możesz podawać z chlebem i oliwą. 

Hummus nazywany jest skarbnicą białka, a co za tym idzie - nie można mu odmówić dietetyczności. Jest to nieodłączny element diety wegetariańskiej i wegańskiej. Osoby, które unikają jedzenia mięsa, cenią sobie hummus także za jego bogactwo żelaza, które chroni przed wystąpieniem anemii. 

Więcej o: