Jak schudnąć 3 kg w tydzień? 3 kg w tydzień - to możliwe? Jak zrzucić 3 kg w tydzień?

Czy można schudnąć 3 kg w tydzień? Oczywiście! Jeśli zostało ci zaledwie 7 dni do wakacji i martwisz się, że nie wciśniesz się w ulubiony kostium kąpielowy czy sukienkę, zastosuj się do naszych rad. Stracisz w łatwy i przyjemny sposób nawet 3 kg w tydzień.

Jak w tydzień schudnąć 3 kg?

Zastanawiasz się, jak w tydzień schudnąć 3 kg? Śpieszymy z pomocą. Jednak musimy uprzedzić, to bardzo niezdrowe odchudzanie. Proces utraty kilogramów lepiej zaplanować na dłuższy czas. W ten sposób wymarzona waga zostanie z nami na dłużej i zapomnimy o efekcie jo-jo. Jednak, jeśli nie mamy czasu, wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a my musimy zmieścić się w kupioną wcześniej sukienkę, możemy awaryjnie poddać się szybkiej diecie, dzięki której zrzucimy 3 kg w tydzień. Od czego zacząć?

3 kg w tydzień - kilka zasad

Na początek ogranicz spożycie kalorii. Diety niskokaloryczne przynoszą spektakularne efekty w szybkim czasie. Problem pojawia się później, gdy chcemy utrzymać wagę. Jednak diety typu 1000 kalorii, pozwolą nam bez problemu zrzucić 3 kg w zaledwie 7 dni. O diecie niskokalorycznej przeczytasz niżej. Oprócz stosowania rygorystycznych zaleceń, warto także wprowadzić kilka zdrowych nawyków.

Po pierwsze pij dużo wody. Woda mineralna, oczywiście niegazowana, zielona herbata, napary ziołowe. To wszystko możesz pić dosłownie w nieograniczonych ilościach. Solidne nawodnienie organizmu sprawia, że mamy bardziej napełniony brzuch. Nie odczuwamy głodu, a przy okazji tracimy na wadze. Pij więc minimum dwa litry płynów dziennie.

Ponadto wyeliminuj ze swojej diety sól i wszystkie produkty wysoko przetworzone, a więc także słone. Im więcej solisz nawet pozornie zdrowe dania, tym bardziej „puchniesz”. Tyjesz i zatrzymujesz wodę w organizmie. Mimo że początkowo jedzenie nie będzie ci aż tak smakowało, po pewnym czasie przyzwyczaisz się i nie zauważysz różnić w smaku. Gusta się zmieniają. Koniecznie zrezygnuj także ze wszystkich słonych produktów. Zupki chińskie, paluszki, chipsy, gotowe sosy i dipy, wędliny, a nawet żółte sery! Nie jedz tego, jeśli chcesz stracić 3 kg w tydzień.

Chyba nikomu nie trzeba powtarzać, że ruch to zdrowie. Wprowadź do swojego trybu życia przynajmniej dwa-trzy treningi tygodniowo. Najlepiej wybierać aktywności, które szybko spalają tłuszcz. Sprawdzi się choćby bieganie, pływanie, jazda na rolkach, gra w squasha.

Pamiętaj o odpowiedniej regeneracji. Organizm poddany diecie, na dodatek uprawiający sport, „żyje” w stresie. Zapewnij więc odpowiedni relaks. Śpij każdego dnia minimum siedem godzin. Warto zadbać także o jakość snu. Ci, którzy śpią na niewygodnych materacach, snem przerywanym, chodzą spać objedzeni, skarżą się na problemy z zasypianiem. Często także bywają zmęczeni. To także ma wpływ na nasze odchudzanie i może opóźnić utratę 3 kg w tydzień.

Pożegnaj się ze słodyczami. Masz ochotę na coś słodkiego? Zdecydowanie zapomnij o tym w tym czasie, gdy zależy ci na utracie 3 kg w tydzień. Słodycze są źródłem pustych kalorii, czyli takich, których nie przekształcamy na energię.  Ciągnie cię do słodkiego? Zjedz jabłko, a w sezonie garść truskawek.

Dieta 3 kg w tydzień - dieta niskokaloryczna

Jak już wspominaliśmy, najlepsza będzie dieta niskokaloryczna. Wylicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i obetnij aż 500 kalorii. Jeśli chcesz przyspieszyć odchudzanie, możesz od początku nastawić się na dietę 1000 kalorii. Jak powinna wyglądać dieta 3 kg w tydzień? Poniżej przedstawiamy jadłospis.

Jak schudnąć 3 kg w tydzień? Jadłospis

Jadłospis, który pozwoli nam schudnąć 3 kg w tydzień, powinien być jak najbardziej urozmaicony i oparty na sezonowych warzywach i owocach. Przygotowaliśmy rozpiskę na dwa dni. To pozwoli wam zainspirować się i odpowiednio przygotować jedzenie na pozostałe dni diety.

Dzień I

  • Śniadanie: owsianka – 3 łyżki płatków owsianych zalane wodą lub mlekiem roślinnym. Dodatkowo możesz wsypać umyte i pokrojone sezonowe owoce – borówki, truskawki, gruszki.
  • II śniadanie: mały kubeczek jogurtu naturalnego. Dodaj kilka orzechów i łyżkę miodu naturalnego.
  • Obiad: mała pierś z kurczaka pieczona z dodatkiem ziół prowansalskich i chili, sałatka z fasolki szparagowej, z dodatkiem sosu na bazie kefiru, musztardy, czosnku i pieprzu.
  • Podwieczorek: serek wiejski odtłuszczony, kilka rzodkiewek
  • Kolacja: dwie kanapki z pieczoną wędliną lub białym twarożkiem, kilka plasterków pomidora lub ogórka, dwa listki sałaty

Dzień II

  • Śniadanie: koktajl bananowo-truskawkowy
  • II śniadanie: kanapka z humusem i pomidorkami koktajlowymi
  • Obiad: zupa-krem z kalafiora, grzanka z dodatkiem pesto
  • Podwieczorek: sałatka owocowa z sezonowych owoców, na przykład z truskawek, jabłek i winogron
  • Kolacja: Pieczony łosoś z dodatkiem ziół prowansalskich, sałata zielona z jogurtem naturalnym
Więcej o: