Anna Lewandowska bierze pod lupę płatki owsiane. Czy rzeczywiście są zdrowe?

Anna Lewandowska często pod lupę bierze różne produkty. Prześwietla je od góry do dołu, a następnie, kiedy są naprawdę dobre, dzieli się swoimi wnioskami z fanami. Tym razem padło na płatki owsiane. Okazuje się, że sprawdzą się one nie tylko w kuchni.

Anna Lewandowska od dłuższego czasu poza treningami w sieci publikuje również ciekawostki i fakty związane ze zdrowym odżywianiem. Przypomnijmy, że trenerka z wykształcenia jest dietetykiem, dlatego nie można zarzucić jej braku kompetencji. Tym razem pod lupę bierze płatki owsiane. Czy ich jedzenie może nam przynieść jakieś korzyści? Anna Lewandowska wyjaśnia to na swoim profilu na Instagramie. 

Anna Lewandowska bierze pod lupę płatki owsiane 

Kiedy myślimy o śniadaniu na słodko, ale żeby było fit z reguły na myśl przychodzą nam płatki owsiane. Jemy je z mlekiem krowim, roślinnym, wodą, owocami, superfoods i moglibyśmy tak wymieniać w nieskończoność. Wybieramy je dlatego, że podobno są zdrowe, ale czy tak naprawdę wiemy, jakie korzyści może nam przynieść ich jedzenie? Żona Roberta Lewandowskiego postanowiła je wymienić. 


- Wyróżnia się trzy rodzaje płatków owsianych: błyskawiczne (gotowe do spożycia bez konieczności gotowania), górskie (lekko przetworzone) i zwykłe (wymagają gotowania).

- Choć owies to zboże naturalnie bezglutenowe to w wyniku jego przetwarzania może dojść do jego zanieczyszczenia zbożami glutenowymi. Z tego względu osoby NA DIECIE bezglutenowej powinny zrezygnować ze spożycia płatków owsianych lub wybierać płatki owsiane bezglutenowe pochodzące z licencjonowanych upraw.

- Płatki owsiane zawierają spore ilości witamin z grupy B oraz witaminy E. Są także dobrym źródłem składników mineralnych, takich jak: potas, wapń, magnez, żelazo, cynk i miedź.

- Płatki owsiane to dobre źródło błonnika pokarmowego, który usprawnia pracę jelit i pomaga w walce z zaparciami.

- Płatki owsiane utrzymują uczycie sytości na dłużej, obniżają apetyt.

- Regularne spożywanie płatków owsianych pomaga w normalizacji poziomu cholesterolu i glukozy we krwi.

- Płatki owsiane zawierają jednak spore ilości fitynianów, które hamują wchłanianie składników mineralnych. Aby ograniczyć niekorzystny wpływ fitynianów, spożywaj płatki owsiane łącznie z napojem roślinnym lub namocz je wcześniej w wodzie.

- Płatki owsiane idealnie sprawdzą się jako dodatek do domowych maseczek. Kąpiele w płatkach owsianych łagodzą objawy łuszczycy i alergii. Mają one działanie nawilżające.

Informacje pochodzą z Instagrama Anny Lewandowskiej. 

 
Więcej o: