Monohydrat kreatyny. Co to jest? Jaka jest najlepsza kreatyna? Lepszy monohydrat czy jabłczan?

Monohydrat kreatyny to suplement diety. To najpopularniejsza forma kreatyny, która jest dostępna w formie tabletek lub proszku. Dzięki monohydratowi kreatyny zwiększamy rezerwy energetyczne mięśni, a więc wspomagamy budowę masy mięśniowej. Jaki preparat wybrać? Monohydrat czy jabłczan?

Monohydrat kreatyny - co to jest?

Monohydrat kreatyny jest związkiem chemicznym, który łączy w sobie zarówno cząsteczkę kreatyny, jak i wody. Powstaje jedna molekuła. Naukowcy dowodzą, że potrafimy przetworzyć i spożytkować na energię aż 93 proc. przyjętego preparatu. To naprawdę niezły wynik. Aż 9 na 10 gramów suplementu zostanie przez nas przyswojona.

Kreatyna składa się z kilku składników odżywczych, które naturalnie występują także w naszym organizmie. To arginina, glicyna, metionina. Te trzy substancje powstają w wątrobie i przechodzą do komórek z pośrednictwem krwi. W trakcie tego procesu łączą się z fosforanem i wytwarzają fosfokreatynę. Jej funkcją podstawową jest rozpad w mięśniach. Tworzy się w ten sposób ATP, czyli energia potrzebna nam do budowy mięśni.

Najlepsza kreatyna – efekty

Kreatyna ma najlepsze efekty przede wszystkim wśród osób trenujących sporty siłowe. Dzięki swoim właściwościom wspiera maksymalnie wysiłek naszego organizmu, przyspiesza wzrost masy mięśniowej.

Ale to nie wszystkie jej efekty. Przyjmowanie monohydratu kreatyny poprawia także nawodnienia międzykomórkowego. Co nam to daje? Usprawnia ono przenikanie wody przez błony komórkowe, a to zwiększa grubość włókien mięśniowych o prawie 15 proc. W prostym tłumaczeniu, dzięki kreatynie podwyższa się poziom beztłuszczowej masy naszego ciała. Dzięki temu mamy lepszą sylwetkę, z ładniej zarysowanymi mięśniami oraz bardziej wytrzymałe i silne mięśnie.

Monohydrat czy jabłczan?

Jeśli chcesz rozpocząć suplementację kreatyną z pewnością staniesz przed dylematem, którą jej formę wybrać. Najpopularniejsze i najchętniej wybierane przez sportowców różnych dyscyplin to jabłczan kreatyny i monohydrat kreatyny.

Kreatyna dodaje energii, zwiększa siłę i wytrzymałość. Dzięki niej trening jeszcze bardziej jest intensywny, a co za tym idzie efektywnym. Jest to związek organiczny, w którego skład wchodzi głównie guanidyna i kwas octowy. Monohydrat jest więc polecany przede wszystkim osobo trenującym sporty siłowe i tym, które dopiero zaczynają swoją przygodę z regularnym wysiłkiem fizycznym.

Natomiast jabłczan kreatyny wskazany jest dla osób, które uprawiają sporty wytrzymałościowe. Dzięki temu suplementowi diety dochodzi do mniejszej retencji wody, która podczas długotrwałych treningów, stanowi dodatkowe obciążenie.

Kreatyna monohydrat – dawkowanie

Podstawowe dawkowanie kreatyny zakłada przyjmowanie 5 g preparatu na dobę. Wiele osób zwraca uwagę na popularny mit, który krąży wśród sportowców. Tak zwane cykle kreatynowe – przyjmujemy duże dawki, potem w ogóle zapominamy o suplementacji – to błędne działania. Nic nam nie da taki rodzaj przyjmowania suplementów. Kreatyny lepiej przyjmować w mniejszych ilościach, ale cały czas. Dzięki temu jej poziom będzie utrzymywał się na stale wysokim poziomie w naszym organizmie. A to będzie skutkowało regularnym wzrostem siły, wytrzymałości i oczywiście masy mięśniowej.

Ponadto warto wiedzieć, że nie można spożywać kreatyny na pusty żołądek albo tuż przed wysiłkiem fizycznym. Kreatyna powinna być składnikiem jednego z przyjmowanych przez nas preparatów przedtreningowych. Przyjmowanie tego środka na czczo może doprowadzić do nieprzyjemnych podrażnień żołądka.

Ponadto należy zapomnieć o popularnych fazach nasycenia organizmu. To kolejny mit pokutujący głównie w internecie i wśród początkujących sportowców. Organizm nie przyswoi dużych dawek monohydratu kreatyny podawanych na raz. Jego nadmiar zostanie po prostu wydalony. Nie dajmy się oszukać producentom preparatów, którzy twierdząc, że powinniśmy przyjmować duże ilości kreatyny na raz. W ten sposób dążą oni jedynie do zwiększenia swoich przychodów. Stosując fazy nasycenia szybciej będziemy musieli kupić kolejne opakowanie monohydratu kreatyny. A w żaden sposób nie pomoże nam to w osiągnięciu naszego celu – pięknej sylwetki, wzmocnionych i wyrzeźbionych mięśni oraz większej wytrzymałości.

Więcej o:
Komentarze (1)
Monohydrat kreatyny. Co to jest? Jaka jest najlepsza kreatyna? Lepszy monohydrat czy jabłczan?
Zaloguj się
  • trenerseba

    0

    Przerabiałem już chyba wszystkie formy kreatyny, są rzeczywiście różnie w oddziaływaniu na kwas żółądkowy (stopień buforowania kreatyny), są kreatyny z dodatkami jak kwas jabłkowy w jabłczanie - ale to wszystko daje tak marginalną poprawę że nie ma żadnego sensu płacić 2,3 razy więcej niż za kreatyne monohydrat. W tym wypadku kupujcie po prosty te tanie, najlepiej bez zbędnych dodatków. Tutaj macie spory wybór kreatyn w dobrych cenach - www.naturalhealthonline.store

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX