Odwodnienie: 12 sygnałów, że pijesz za mało wody. Sprawdź, czy twój organizm ich nie wysyła

Kiedy następuje odwodnienie? Gdy chce ci się pić, to znak, że jesteś już lekko odwodniona. Twoim zadaniem jest nie dopuszczać do sytuacji, w której odczuwasz pragnienie. Oto sygnały, które zwykle wysyła organizm, gdy potrzebuje więcej wody.

Każdego dnia powinniśmy wypijać ok. 2-2,5 litrów wody dziennie. W rzeczywistości jest to ok 1,5-2 litrów, resztę dostarczamy wraz z pokarmami stałymi. Ta minimalna, obowiązkowa ilość zwiększa się, gdy uprawiamy sport, a gdy na zewnątrz panują upały, lepiej nie rozstawać się z butelką wody.  

Koktajle na płaski brzuch. Podkręcą metabolizm, pomogą zadbać o sylwetkę [5 FIT PRZEPISÓW]

Odwodnienie organizmu jest bardzo niebezpieczne i może mieć poważne konsekwencje dla zdrowiaOdwodnienie organizmu jest bardzo niebezpieczne i może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia Pinterest

Najbardziej oczywistymi oznakami tego, że nasz organizm ma zbyt mało płynów jest uczucie pragnienia i intensywnie żółty kolor moczu. Jeśli bardzo chce ci się pić, oznacza to ubytek wody do 2 proc. masy ciała. Taka sytuacja jest stosunkowo niegroźna, wystarczy jak najszybciej uzupełnić ilość płynów w organizmie. Dużo groźniejsze jest długotrwałe odwodnienie, które może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia, m.in.: obrzęk mózgu i niewydolność nerek. 

Witaminowe shoty. Samo zdrowie [5 PRZEPISÓW]

Każdego dnia powinniśmy wypijać min. 2-2,5 litra wodyKażdego dnia powinniśmy wypijać min. 2-2,5 litra wody Pinterest

Koktajl na drugie śniadanie. 7 smoothies na każdy dzień tygodnia, które dostarczą błonnika i pozwolą zapanować nad apetytem

Oznaki tego, że pijemy zbyt mało wody 

Poza uczuciem pragnienia, istnieje cała masa innych oznak tego, że pijemy zbyt mało płynów. Lepiej ich nie ignorować! Należą do nich:  

  • suchość w ustach
  • zawroty głowy
  • ból głowy
  • oddawanie małych ilości moczu
  • ospałość
  • zaburzenie widzenia
  • omdlenia
  • zmniejszenie pocenia
  • bóle mięśni
  • zaparcia

Te objawy świadczą o ubytku wody 2-4 proc. masy ciała. Niektóre z nich ignorujemy, innych nie łączymy z tym, że ostatnio dostarczaliśmy organizmowi zbyt mało płynów. Należy bezwzględnie uzupełnić ich ilość, a jeśli niepokojące objawy nie ustąpią, trzeba jak najszybciej skontaktować się z lekarzem. 

 
Więcej o:
Komentarze (9)
Odwodnienie: 12 sygnałów, że pijesz za mało wody. Sprawdź, czy twój organizm ich nie wysyła
Zaloguj się
  • 7rewrer7

    Oceniono 8 razy 8

    Kto pije ten żyje

  • lkolesio

    Oceniono 10 razy 8

    Woda nie wódka ,dużo nie wypijesz.

  • lolik52

    Oceniono 4 razy 0

    dużo płynów (w tym wody) to duże obciążenie na nerki,też niedobrze.
    ja nie wypijam samej wody nawet połowę tej niby normy(niby bo opinie specjalistów się różnią) a gdy zwiększam spożycie to i zwiększam odwiedzanie kibla proporcjonalnie.Osobiście nie znam osób w moim otoczeniu kto by wypijał tyle wody na dobę!
    nie,mam jedną znajomą młodą osobę która nie rozstaje się z butelką wody,ale ja jej na poważnie radzę aby sobie pampersy nosiła,nie przepusci zadnemu kiblowi w polu widzenia,a jak nie widzi to zaczyna się poszukiwanie.
    Tak się zastanawiam czy nie chodzi w tym wszystkim o sumę płynów spożywanych w postaci kawy,mleka,napojów,zup alkoh. itp w ciągu doby?osobiście tu by mi się rachunek zgadzał,3-4 szklanki wody,3 herbaty 330ml,jakiś napój,zupka i czuję sie normalnie,sikam prawidłowo(nawet do góry) i tak mniej więcej już prawie 60 y.Organizm sam tą wodę wyodrębni ze wszelkich płynów.W końcu chemiczna fabryka wątrobo-nerkowa min po to jest.
    Druga ważna sprawa,nadmierne spożywanie wody powoduje wymywanie z organizmu wszelkiego rodzaju minerałów,witamin itp.
    Jest też opinia że picie mineralnej wody stwarza niebezpieczeństwo "przedawkowania" w pewne minerały zbędne lub nawet szkodliwe w takich ilościach,w tym wypadku wskazana woda stołowa,co jednak będzie wypłukiwać je z organizmu nie dostarczając ich w dostatecznej ilości,bo trzeba pamiętać że ta woda zwykła tez posiada minerały tylko w minimalnej ilości inaczej byłaby to destylowana woda:)
    Itak źle i tak niedobrze,może jednak zawierzyć organizmowi i pić kiedy się chce a nie lać w siebie bo trzeba czy moda?

  • psyhodelic

    Oceniono 2 razy 0

    Kto pija dużo wody nie ma kaca.Nerki i wątroba pracują prawidłowo i ma się komfort

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX