Trening street workout - jak powinien wyglądać? Plan treningowy

Jak wyglądają ćwiczenia street workout? Gdzie ćwiczyć i od czego zacząć? Zobacz nasz plan treningowy, dzięki któremu szybko zobaczysz efekty!

KRĄGŁE POŚLADKI Z Gosią Reysner

Trening street workout opiera się na ćwiczeniach wykorzystujących obciążenie własnego ciała. Trening wykonuje się w specjalnie zagospodarowanych parkach do street workout'u składającego się z różnego rodzaju poręczy. 

Streetworkout - ćwiczenia. Od czego zacząć?

Street workout wykorzystuje elementy ćwiczeń z kalisteniki, takich jak podciąganie się, pompki, przysiady, stanie na rękach. Z czasem trening ten przekształca się w bardziej zaawansowane akrobacje wykonywane na drążkach. Każdy trening powinien zacząć się od rozgrzewki. Następnie osoby początkujące powinny zacząć od wykonywania tzw. bazy. W początkach przygody ze street workoutem najważniejszą rzeczą jest wzmocnienie takich partii, jak mięśnie brzucha, pleców, rąk i barków. Ogromną rolę odgrywają mięśnie głębokie. 

Zobacz:  Hipertrofia mięśniowa - czym jest? Trening hipertroficzny

Podstawowe ćwiczenia:

  • L-sit - to unoszenie wyprostowanych nóg no góry w podporze na rękach w pozycji siedzącej.
  • Dipsy na poręczach - inaczej pompki na poręczach, to ćwiczenie na mięśnie trójgłowe ramienia, naramienny oraz piersiowy. 
  • Diamentowe pompki - to forma bardzo wąskich pompek, w których ręce ułożone są w formie trójkąta. To ćwiczenie na mięśnie trójgłowe ramienia, naramienny i piersiowy. 

Zobacz: Trening pośladków na siłowni

Street workout - plan treningowy

Trening A

  • podciąganie nachwytem - 3 serie x maksymalna ilość powtórzeń
  • podciąganie podchwytem - 3 serie x maksymalna ilość powtórzeń
  • pompki szeroko - 3 serie po 10 powtórzeń
  • pompki wąsko - 3 serie po 10 powtórzeń
  • Dipsy na poręczach - 3 serie po 6 powtórzeń
  • Scyzoryki - 3 serie po 15 powtórzeń

Trening B

  • 10 burpees
  • pompki na poręczach - 3 x 10
  • 15 przysiadów z wyskokiem
  • stanie na rękach - 10 potwórzeń
  • 10 L-sitów
  • wznosy nóg na drążku - 3 serie po 10 powtórzeń
  • deska - min. 30 sekund
  • deska bokiem - min. 30 sekund na obie strony

Aby treningi przynosiły efekty powinny być wykonywane minimum 3-4 razy w tygodniu. Parki street workout z pewności znajdziesz w swojej okolicy. Aktualnie powstaje coraz więcej miejsc, w których można ćwiczyć na świeżym powietrzu. 

 
Więcej o: