Powód, dla którego powinieneś przestać robić brzuszki. Opinia eksperta

Niezależnie od tego, czy ćwiczysz codzienie, czy trafiasz na siłownię od przypadku do przypadku, z pewnością znasz najpopularniejsze ćwiczenie, jakim są klasyczne brzuszki. Prawdopodobnie robiłaś to na lekcjach w szkole, podczas szybkiego treningu w domu i prawdopodobnie wykonałeś je podczas jednych z zajęć fitness. Zrozumiałe jest, dlaczego brzuszki są tak popularnym ćwiczeniem - są proste i można je wykonać w dowolnym miejscu, ale to niekoniecznie oznacza, że ??są dobre właśnie dla ciebie.

Gdybyś musiał zgadnąć ile ich wykonałaś, to jak myślisz - ile brzuszków zrobiłaś w swoim życiu? Setki? Tysiące?

Najszybszy (i najbezpieczniejszy) sposób na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Światowej sławy profesor biomechaniki kręgosłupa, dr Stuart McGill, odkrył, że brzuszki i przysiady umieszczają 3,300 newtonów (340 kilogramów) siły naciskającej na kręgosłup, gdy znajduje się on w pozycji zgiętej. Powtarzająca się siła brzuszków może powodować wybrzuszenie dysków w plecach, naciski na nerwy powodujące ból w dolnej części pleców i potencjalnie powodują przepuklinę dysku. Niezależnie od tego, czy jesteś regularnie na siłowni, czy uwielbiasz robić treningi cardio, uszkodzenie dysku może wstrzymac twoje treningi na długo...

Czy brzuszki są dobre dla kręgosłupa?Czy brzuszki są dobre dla kręgosłupa? Pinterest

5 rzeczy, które warto wiedzieć o utracie tłuszczu z brzucha. Informacje prosto od trenera

Jeśli obecnie doświadczasz bólu krzyża, to zmień brzuszki na inne, równie skuteczne, ćwiczenia na mięśnie brzucha. Te ćwiczenia wzmocnią rdzeń, koncentrując się na stabilności i równowadze. 

Unoszenie miednicy w leżeniu bocznym 

Stojący rowerek

ćwiczenie: kolano do łokciaćwiczenie: kolano do łokcia Karolina Brzuszczyńska

Spięcia brzucha na wyciągu górnym

Ćwiczenia na mięśnie brzucha. Allahy - spięcia brzucha na wyciągu górnymĆwiczenia na mięśnie brzucha. Allahy - spięcia brzucha na wyciągu górnym https://www.instagram.com/explore/tags/absworkout/

Więcej: Tymi ćwiczeniami wzmocnisz brzuch nie obciążając kręgosłupa